Werken bij een groot centraal station.

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Misschien ben ik te bang. Maar ik moet vanavond werken ik werk op 20 meter van een groot centraal station waar alle Internationale treinen ook komen. Nu Is er al verhoogde controle ingesteld. Maar gezien alles rondom de stations hier in nl. En de arrestaties van meerdere personen op Nederlandse bodem. Maak ik me we zorgen. Of het verstandig Is ik moet sowieso het station twee keer over lopen. :)

Ben ik nu echt te bang?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je voelt hoe je je voelt toch? Of het 'te' bang is weet ik niet.

Je bent overduidelijk bezorgd en naar mijn mening ook wel terecht omdat er inderdaad dreiging is. Echter kan het overal gebeuren en was het dit keer in België raak. Je weet niet waar, wanneer en hoe een volgende keer zal gaan. Ik sta daar iets meer nuchter in, zo van: ik hoop heel erg van niet dat ik (of vrienden/familie) erbij ben, maar anders dikke vette pech. Je kunt het niet voorkomen.

En je 'moet' toch werken. Vandaag, morgen en over een maand of twee wanneer alles weer rustig is en mensen de beveiliging weer een beetje laten vieren ook. Wat dat betreft kun je wel ALTIJD bang blijven voor die onzekerheid. Met het oogpunt op de aangescherpte beveiliging zou ik juist nu wat meer gerust zijn dan over een maand of twee. Maar goed, ook dat is relatief, want zulke gekken hou je helaas toch niet (goed) tegen.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.708
    113
    Nee vind ik niet. Gezien wat er weer gebeurd is, het kan zomaar in NL gebeuren. Mijn vriend moet morgen voor een toets naar de VU, met de trein. Hij vind het ook verre weg van prettig om dat te moeten doen. We kunnen niet constant in angst gaan leven maar op dit moment speelt het weer erg, over een tijdje zal de angst weer minder worden ( zo werkt het helaas).

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Zeker ben je niet te bang. Het is toch een reële angst die je hebt. Maar het helpt je niet als je niet zou gaan werken. Dit soort dingen kunnen overal plaatsvinden. En je kunt je leven niet stil zetten. Dat is hpjuist wat de daders willen.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik ben ook niet zo bang aangelegd maar heb net toch mijn vriendin gebeld dat ik haar wel met de auto wil ophalen zodat ze niet via het cs hoeft. Al is het maar vanwege de complete chaos.
    Ik heb morgen ook tentamen bij de VU en ga ook met de auto.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik vind het ook maar niks. Kan me je gevoel dus heel goed voorstellen. Ook al weet je niet wanneer en of het gebeurd, de angst is groter wanneer er recent een aanslag is geweest.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Zolang de angst niet gaat overheersen dan is niet erg.

Wat mij vaak opvalt dat iedereen maar zit te bellen en met zijn foon bezig op station. Maar laat dat ding nou eens in je zak zitten en kijk om je heen.
    Ik woon dichtbij Utrecht CS. Als ik boven komen in de hal kijk ik standaard eerst ff snel rond en ik loop tegenwoordig altijd langs de winkels. Je moet gewoon alert zijn en weten waar je heen kan in geval dat. Zie de laatste tijd sowieso vaker politie rondlopen op Utrecht CS.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vond ook niet dat je te bang bent. helaas zal je toch moeten werken omdat je nu eenmaal niet alles stil kan zetten uit angst voor iets dat misschien wel gaat komen maar je weet het wanneer/waar/waarom/hoe niet.
    ik snap je gevoel. mijn broer vliegt morgenochtend naar Amerika, hij zit dan 11uur in het vliegtuig. tegen de tijd dat hij aankomt gaan wij hier al naar bed, maar ik denk dat ik hem vanavond vraag of hij toch een appje wil sturen als hij er is. en ook net voordat hij het vliegtuig in stapt.

9. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Je bent niet te bang, je bent waakzaam. Maar hey, geloof dat we inmiddels ook wel beetje (te) bang mogen zijn.. :(

10. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    De kans dat je betrokken raakt bij een aanslag is kleiner dan dat je de staatsloterij wint, dus tenzij je de afgelopen tijd erg rijk bent geworden zou ik dat maar gewoon blijven denken. Ik snap dat je bang wordt van zo'n aanslag, ik woon in Amsterdam en denk ook weleens van 'zou er hier binnenkort ook iets gebeuren?'. Maar daar kun je verder niets mee, dus probeer gewoon nuchter te blijven.

11. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zo sta ik er ook in. Ik voel me nu wat dat betreft veiliger dan als die controle weer verslapt. Er kan altijd wat gebeuren, maar als terroristen nu iets willen, moeten ze wel om allerlei controles heen, die er vanochtend niet waren.
    Ik snap je angst dus wel en natuurlijk werk je op een dag als vandaag niet lekker op een plek als een station, maar denk niet dat je echt bang zou hoeven zijn dat er iets gebeurt.
    En heel nuchter toch wel: gebeurt er wel iets, dan voorkom je daar toch weinig aan. Heel verrot, maar that's life :(

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn man werkt ook vlakbij cs en moet er straks weer heen om thuis te komen. Natuurlijk maak ik mij zorgen, maar dat deed ik al lang eigenlijk. Mijn moeder werkt naast den haag cs, ook een eng punt voor aanslagen. Maar wij willen en moeten doorgaan met ons leven en hopen dat het ons niet zal treffen. Anders kun je nergens meer heen...

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit dus. Wees waakzaam en kijk om je heen maar veel kun je er niet tegen doen. Je kunt die angst niet je dagelijkse leven laten beïnvloeden. Want dat is geen leven.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk dat als het gebeurt, het echt niet perse op een centraal station hoeft te zijn.

In Parijs waren het een concert, een restaurant en een voetbalwedstrijd.

In Turkije was het een winkelstraat.

Thuis blijven dan maar? Thuis gebeuren relatief de meeste ongelukken, dus zoveel veiliger ben je daar ook weer niet.

Ik werk momenteel op een ministerie, met toegangspasjes dat dan weer wel.

Ik probeer maar gewoon mijn leven te leiden, anders krijgen de terroristen precies wat ze willen.

Deel Deze Pagina