Welke startset lego? (Hoeveel)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Onze kids zijn 5,5 en 3 en we willen ze voor sinterklaas samen een basisset lego geven. De oudste heeft al een paar setjes lego (juniors en lego friends) maar om wat meer bouwmogelijkheden te hebben willen we dus een basisset en ook grondplaten.
    Wat is een goede set qua hoeveelheid om mee te beginnen? Je hebt een kleine (ruim 200 onderdelen), medium (450) en een grote (bijna 800). Grondplaten zijn relatief duur, maar wel een must vind ik.

Het klinkt wel veel, maar als je het op het plaatje ziet dan lijkt het ineens vrij weinig allemaal.
    Wat is nou een goede hoeveelheid om mee te beginnen?

2. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Het is ook weinig. Wij hadden geloof ik een medium set lego classic. Maar het is net k'nex, grote doos, weinig inhoud. Inmiddels wel meer hoor, maar je bent wel wat nodig om te kunnen bouwen. En dan ligt het er ook nog aan wat voor kind je hebt. De oudste is hier nogal van het namaken (stappen volgen), de tweede van het zelf bouwen. Die heeft dus nooit genoeg blokjes :D

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Met Lego sla je de plank niet snel mis. Zelf zou ik gaan voor veel stukjes. Niks zo frustrerend als net lekker bezig zijn en geen stenen meer over hebben.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben de Classic xxl doos met 1500 stukjes. Ik zie 'm op bol.com staan voor 140 euro :eek: , wij hebben 'm jaren geleden voor 35/40 euro gekocht bij de Makro. Er zitten veel kleine onderdelen in, maar ook heel veel blokjes in diverse kleuren om te bouwen. Er zat ook een voorbeeldboekje bij, op de website staan meer voorbeelden. Ik zou er overigens geen 140 euro voor over hebben....... Het aantal wieltjes in deze set is beperkt.

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Het is maar net hoe je kind is, zijn het echte bouwers die creatief zijn dan zou ik gaan voor een grote doos want ze zijn tenslotte met zijn 2en.

Onze uk is 3.5 en is gek op bouwen via instructies, voor hem hebben we gewone setjes. Daarna gaat hij er heerlijk mee spelen.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Klopt het dat je ook wel enigszins betaalt voor de opbergdoos zelf?
    Heb andere dozen gezien ondertussen met in verhouding meer steentjes voor minder geld....

Bakken genoeg hier waar lego in kan dus daarvoor hoef ik niet extra te betalen....

Iemand nog een tip waar lego het goedkoopst is?

Deel Deze Pagina