Meiden, Voor een kindje dat in november geboren gaat worden; wat voor dekentje koop je dan voor in het ledikant? Ik zie van alles staan; fleece, wol, katoen, gevoerd met teddystof.... Typisch gevalletje van bomen en bos; ik kom er niet uit! Wat is nu handig om aan te schaffen en belangrijkste; waar heeft het kindje behoefte aan? Dus niet te warm, niet te koud, niet te jeukerig (wol?).. Thanx!
Mijn kindje is in januari geboren dus ook lekker koud (in 2009 dan wel). Ik had een wollen dekentje maar dan met fleece gevoel. Fleece raden ze af omdat dit synthetisch is.
Ik heb katoenen dekens... 1 voor ledikant en 1 wiegdeken.. de laatste wordt nu te klein ( ik gebruikte hem in de breedte) en ga op zoek naar een ledikantdeken.. Sowieso alles van katoen wat op bed gebruikt word.. "Jeukerig" zal je kind niet snel last van hebben, er komt (immers) een lakentje onder de deken en dat ligt op je kindje.. Wol zou ik ook niet kiezen.., dat is soms wat pluizig ( in mijn beleving) en Gijs zit nu wel eens lekker op de deken te sabbelen/bijten.. Lijkt me niet fijn als ie draadjes van een wollen deken in zn mond krijgt.. en iets met teddyvoering doet me ook al weer aan dekbed c.q. synthetisch denken.. Dus eigenlijk is t niet zo moeilijk...( ff t bos voor de boom weg gekapt) Er word ook meestal t advies gegeven om katoen te gebruiken..
En katoen is in de winter, uiteraard met een lakentje wel voldoende warm? Want leg je ze dan ook nog met pyjama én slaapzak in bed... nee toch? Alleen pyjamaatje eronder, toch? Eerste kindje, dus nog beetje onwetend....
Wij hebben een dubbele katoenen deken, het zijn dus 2 enkelen maar dmv klittenband kunnen ze aan elkaar. Het is katoen maar lijkt erg op wol, is ook lekker dik. In het prille begin had Louise geen slaapzak aan maar zij is ook van juni dus was het niet echt nodig. Je kunt ook een kruik erbij leggen maar dat is allemaal afhankelijk van je kindje... sommige zijn koukleumpjes en anderen niet. Gewoon regelmatig even in het nekje voelen
Ik had in t begin ( het past sinds kort niet meer) een ledikant deken dubbel gevouwen.. Voor we Gijs 's avonds op bed brachten ( afgelopen winter) had ik twee van die rubberen waterzakken met warm water in zn bedje om t voor te warmen.. Als Gijs er in ging, die zakken eruit.. Gijs hadden we ( en nog regelmatig) in zn gewone kleertjes ( katoenen shirtje en broekje/maillot en anders in pyjama in een Isi Mini zomerslaapzak in bed. Vorige week was t boven ook al 23 graden, toen heb ik Gijs onder een enkele deken gelegd..
Alexandra is begin november geboren. Ik had voor haar een katoenen dekentje, dubbel gevouwen en daarop toen het vanaf december kouder werd, nog een extra dubbelgevouwen katoenen dekentje erop. Ik moet er wel bijzeggen dat het op haar kamertje erg koud werd, soms maar 13 graden (kamertje moet normaal 15-18 graden zijn).
Dochter is geboren tijdens de koude winter van 2007. Het was er echt koud op haar kamertje. Dochterlief sliep in het begin onder 2 dekentjes met een lakentje, bedje warmde we de eerste weken nog voor met een kruik. Toen dochter ging draaien en door haar bed ging bewegen was ze 5 maanden en was het al mei. Toen heb ik alle dekens eruit gehaald en dochter in een slaapzak gelegd. De eerste maanden bleef ze netjes onder de deken liggen. Als jouw kindje zich eerder onder de dekens vandaan werkt, dan kun je hem/haar al eerder in een slaapzakje leggen, je hebt ze al vanaf maat 56.
ik zou gewoon katoenen dekentjes aanschaffen. Die fleece dekens zijn hardstikke leuk hoor, maar vaak veel te heet. En katoen ademt nog..
Ik denk dat ik voor zoiets zou gaan, aangezien die van ons begin december komt. Kun je één of twee dekens gebruiken, net wat nodig is. Toch?
Hier hebben we al het beddengoed van katoen, ook de dekentjes.. Ik vouw het dekentje dubbel zodat hij het lekker warm heeft.. Hij is geboren toen het 's nachts -18 was Nu ligt hij onder een dekentje zonder lakentje in zijn gewone kleertjes.. als het boven wat warmer is (zoals afgelopen week) dan ligt hij in zijn romper en shirt in een slaapzakje met een katoenen dekentje..
voor ons kleine mannetje (okt 2009) heb ik zowel een katoenen dekentje als een fleecedekentje. Afgelopen winter was het zo koud, dat ik blij was dat ik dat fleecedekentje (van de Hema) had. Meneer sliep de eerste maand sowieso standaard met kruik, omdat zijn temp maar net aan de 36,5 kwam.
ik heb gelezen dat het niet zoveel uitmaakt welk dekentje je neemt. zie de site wiegedood.nl. Kan je per product bekijken of het veilig of onveilig is