Tandjes bij 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pluisjee, 25 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi meiden

ik ben opzoek naar tips bij tandjes.
    Mijn kleintje is net 4 maanden en krijgt 2 tandjes :$ hij heeft hier ook last van zo sneu....

Gekke is ze komen niet in de juiste volgorde. Het zijn niet de middelste voorste , niet de gene die daar naast zit ,maar die weer daarnaast zitten. De derde dus aan beide kanten.
    Kan dit kwaad ??

Fijne feestdagen veder :cool:

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Kwaad zal het niet kunnen, vervelend is het wel voor ze :( Ben kreeg ook zijn eerste tandjes al met 3,5 maand. Ik smeerde soms met Gengigel, weet niet of het nou echt effect had eigenlijk. Hij vond het wel lekker smaken :p Je hebt ook nog Dentinox. Dat moet je met een wattenstaafje aanbrengen dus is wat lastiger. Mij zou het iig niet lukken. Je hebt ook nog iets homeopathisch, ben de naam ff kwijt.
    Bijtring is ook altijd fijn of iets anders harders waar ze op kunnen bijten. Succes ermee! Als ze eenmaal goed door zijn is de pijn gelijk helemaal weg :)

3. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chamodent van vsm

4. angel1990

angel1990 Actief lid

29 dec 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff! Zoooo sneu! Mijn jongste nu 11 weken en krijgt twee tanden boven!
    Oudste is 3 en krijgt een kies... mist er hierna nog steeds twee!

Ik merk het aan hangerig zijn, huilen, moeilijk in slaap komen (speen zal wel pijnlijk zijn) en rode billetjes en wangen.

Bijgevoegde bestanden:

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Thanks meiden....

Ik ga vandaag even dat spul kopen , hoop dat het werkt !!

Enne Angel1990 ik dacht dat mijn bink vroeg was , maar jou kindje is nog veel vroeger haha.

Trouwens nog 1 vraag , hoe lang duurt het ongeveer voor de tandjes echt door zijn.
    Dat het geen pijn meer doet zeg maar ?

6. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik hoor wel goede verhalen over Dentinox, dus hopelijk werkt dat.
    Wat vervelend voor je kleine, zo vroeg al tandjes!

Onze meiden doen het ook niet in de volgorde zoals in de boekjes staat hoor, dat maakt gelukkig ook niet veel uit :)

Succes, hopelijk zijn ze snel door!!

7. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier was ze met 8 maanden klaar:D en deed het ook in een andere volgorde. Chamodent werkte opzich wel (op de pieken paracetamol), maar ik heb veel meer baat gehad aan de bijtringen die ik uit de vriezer haalde.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier bijna 9 mnd en nog niks! :(

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Toevallig vertelden mijn schoonzus dat mijn nichtje tot 11 maanden geen tand had en toen in 5 weken tijd alle tanden kreeg :$
    Kan dus wel...

Maar nu krijgt die een tandje (2 stuks) maar hoe lang duurt het voor hij er geen last meer van heb en het tandje door is zeg maar ?

Bijtring is hier een succes hij vind het heerlijk alleen wilt hem het liefst helemaal in zijn mond doen en moet dan bijna spugen... Doet die ook wel eens met zijn duimpje... Aapje... ;)

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dochtertje begon ook vroeg, erg veel last van gehad. Duurde soms wel een maand , en dan leek het doorkomen weer een week stil te staan en dan begon het weer....wij hebben liters dentinox gebruikt. Ze doet er zelf haar mond voor open, dus het doet wel wat. Smaakt ook zoet (zit geen suiker in). Als niks hielp ook wel s zetpil gegeven, zodat ze lekker kon slapen. Oja nu vindt ze zo'n klein bijtringetje van Sophie de giraf wel fijn, is heel zacht rubber.

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik begin nou een beetje te twijfelen of dit wel tandjes zijn. Ik zal zo even een foto plaatsten. Dit is van een paar dagen geleden de rand is nu roder waar het tandje straks door komt zeg maar. En het witte is nu groter lijkt wel. Ook voelt het kei hard aan...

Stomme was ik dacht dat je aan het tandvlees niks zag als baby's tandjes krijgen. Naja ik bedoel het is een beetje moeilijk uitleggen , ik dacht er komt gewoon een ribbeltje met een tandje uit de boven kant net als wisselen vam oudere kinderen.

Zit sinds gister avond met een heel zielig mannetje , veel huilen , alleen maar bij mama willen zijn , als ik hem in bed leg slaapt die 20 min dan is het gillen tot die weer bij mij is , kwijlen , spuitluiers meerdere achter elkaar , verhoging en kei rode wangen...

Gister de hele nacht op gezeten alleen maar slapen bij mama maar echt op mama en dat ging niet in bed. Dus nu heb ik zelf stijve nek van op de bank slapen haha

Kunnen jullie eens kijken of dit normaal is of dst het gewoon wat anders is en ik denk dat hij tandjes krijgt ? Foto is dus iets onduidelijk zal morgen anders nog 1 maken.

*voel me echt een beetje stom *

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hierbij de foto hij heeft twee van zulke plekken in zijn mondje precies tegen over elkaar.

13. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Mijn zoontje had ook van deze plekjes (rond de 4 maanden) en dacht ook dat het tandjes waren maar bij het cb hebben ze mij toen verteld dat de tandjes vanaf de achterkant komen, of het zo is geen idee. Mijn zoontje is inmiddels ruim 7 maanden en nog steeds niets te bekennen.

14. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Ik kan het niet goed zien op de foto maar wat jij zo omschrijft dat is toch echt het complete plaatje wat hoort bij tandjes krijgen.

En het kan best hoor op 4 maanden .
    Onze kleine man heeft nu sinds n week 2 tandjes (stiekem vind ik dat best jammer, hij word veeeel te snel groot :( )

Er zijn zelfs babytjes die worden geboren met 1 of meer tandjes.
    Maar als je twijfelt gewoon ff langs je HA gaan of langs het CB

15. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Laat maar meiden het zijn echt tandjes want hij is nu Door gebroken aan de boven kant zeg maar haha....

Arm kereltje ;)

16. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Oh kijk aan :)
    Dan zal hij snel weer de oude zijn :)
    Zo dra tandjes door breken verdwijnen alle klachten als sneeuw voor de zon
    Kleine man was van de een op andere dag weer zichzelf en kwijlt echt 90% minder scheelt n hoop vieze kleertjes :D

Deel Deze Pagina