Misschien of waarschijnlijk is deze vraag al (meerdere keren) voorbij gekomen, maar ik kon hem zo snel niet terugvinden... dus stel ik hem zelf nog maar een keer hier! misschien dat iemand het antwoord weet (of een linkje heeft naar een eerder vergelijkbaar onderwerp) Ik lees overal dat de Lh piek 24-48 hr voor de ovulatie zit, en dus de ovulatie test ook positief is 1 a 2 dgn voor de eisprong... Nu vroeg ik me af of de ovulatie test misschien al negatief kan zijn op de de dag van de eisprong zelf... (heb nl het gevoel dat ik mn eisprong/Lh piek gemist heb, ik ben op dag 11 van mn cyclus nl begonnen met ovulatietesten, toen een lichte maar duidelijk zichtbare streep (echter nog niet dik genoeg om test al positief te zien), de dag erna een heel licht streepje, en daarna witte testen.... heb echter nooit zo'n hele korte cyclus, dus verwacht niet dat ik op dag 11 al een eisprong had, dag 13 zou wel logischer zijn )
Ik heb niet echt een antwoord ben ik bang, maar ik denk wel dat zoiets kan? Opzich Is temperaturen wel betrouwbaarder. Ik had gisteren om 14.00 een medium streep om 17.00 een duidelijke knaller en om 21.00 een lichte streep. Dus ik denk ook dat ik echt mijn ei heel precies heb gevonden. Misschien jij ook??
goed om te lezen!(dat de test vrij snel weer lichter werd... al kan t ook zijn dat je toen misschien wat meer gedronken had, want in 2 uur tijd zal er toch niet zoveel veranderen zou ik denken...) jij hebt dus 3 testen op 1 dag gedaan? bedankt voor je reactie!
Eh, nou het leuke is dus dat ik net weer een heeeeele positieve had. Dus ik denk dat mijn eitje toch straks wat gaat doen. Een ovu test geeft aan binnen 48-24 uur, kan net zo goed een half uur van tevoren zijn
als je je piek hebt, dan spingt je ei na 24-48 uur na de piek Ik heb ok wle eens gehad, testen een streep maar niet positief, paar dagen later helemaal geen streep, en de dag erna vanuit het niets knal en super positief, dat kan er dus bij horen, ik zou even doorgaan met testen. Tempen kan wel, maar dan weet je pas achteraf als je eisprong is geweest gezien je temp na de eisprong ineens omhoog schiet en dan ben je dus eigenlijk te laat, vaak tempen mensen met de ovutestne zodat ze zeker weten dat de eisprong is geweest, maar tempen kan je niet gebruiken om de juiste klusdagen uit te zoeken.
zou hij dan meteen na het eitje wel meteen een minder "dik aanwezig" streepje geven? (kun je als morgen nog eens gaat testen laten weten of hij negatief is?!)
Tempen moet trouwens wel elke dag op hetzelfde tijdstip als je wakker bent en nog in bed ligt, dus `nuchter`tempen, ook niet eerst naar toilet o.i.d. Zodra je wakker bent elke dag zelfde tijd tempen zonder daarvoor iets gedaan te hebben Had ik er niet bij gezet,maar wel heeel handig om te weten Heb wel eens getempt, na half uur weer getempt, was temp gelijk veel hoger, en niet eens uit bed geweest o.i.d.
Ik kreeg zo een test die volgens mij toch wel licht positief is, maar ik de k dat het een na wee is van hormonen ofzo