Ik wil onze financieen eens goed op orde zetten. We geven teveel geld uit aan onzinnige of dure zaken uit waardoor we niet sparen en bijna nooit wat overhouden. Ik zoek een site waar je je inkomsten en uitgaven kunt invullen, maar dan wel een duidelijk site. Waar je een duidelijk overzicht hebt en kunt zien waar je op kunt besparen enz. Wie heeft tips?
Weet niet bij welke bank je zit maar meerdere banken hebben zo'n "huishoudboekje" online die gekoppeld is aan je online bankieren. Zo kun je zien waar je je geld aan uitgeeft. Als je online bankieren hebt tenminste.
Ja daar heb ik gekeken maar alles moet je betalen daar. Ik heb ook gehoord van hetisjouwgeld.nl iemand van gehoord?
je moet eens googlen op kasboek dan kan je zo een aantal excell bestandjes downloaden waar je alleen je uitgaven hoeft in te vullen en je inkomsten en dan rekent ie vanzelf.
Op zich heb je geen site nodig. Je koopt een kladblok en dan schrijf je per maand alle extra uitgaven op. Dus kleding, uitstapjes, cadeautjes, tijdschriften, uit eten/eten halen, enz. Alles wat je niet tot de dagelijkse boodschappen en de vaste lasten kunt rekenen. Aan het einde van de maand kun je precies nagaan hoeveel geld je aan extra (en eventueel onnodige) uitgaven kwijt was. Vaak gaat het om veel meer geld dan je zelf denkt, omdat het misschien per keer maar kleine uitgaven zijn. Op die manier krijg je zelf een beter inzicht waar je je geld aan uitgeeft en waar je op zou kunnen besparen.
Ook wij hebben al onze uitgaven eens flink onder de loep gehouden 2 jaar terug en echt een jaar bijgehouden! We hadden zelf een excel bestand gemaakt.. daar kun je dan zelf ook dingen inzetten als (wat wij dan hadden) cadeautjes, afhaal eten, reisjes/uitjes, boodschappen enz..! Gaat een wereld voor je open als je dan bepaalde bedragen ziet! Een excelbestandje is niet moeilijk te maken en het is gratis!
Is inderdaad ook een goed idee! Ik heb wel een idee over onze uitgaven, maar geef het gewoon zonder te denk n uit omdat we het toch hebben zeg maar. Liever wil ik nu een flink bedrag sparen en geen onnodige dingen kopen en goedkoper waar het kan. Eerst gingen we altijd naar de albert heyn boodschappen doen, maar dat hebben we ook al afgeschaft. Alleen nog voor de zaken die je bij lidl niet krijgt. Wat een verschil zeg!!
wij gebruiken het digitale huishoudboekje op Yunoo.nl Is gratis en je kunt het koppelen aan je internetbankieren. Je krijgt hele duidelijke staafdiagrammen en je kunt echt goed zien wat er per maand inkomt en uitgaat. Echt een aanrader!!
Kan ik je ook aanraden (al gebruik ik de site niet meer ). Yunoo is zelfs al een keer website van het jaar geweest. Bovendien kun je je bankgegevens importeren, hele handige feature. Succes!
Ik heb gekeken naar yunoo maar moet je dan niet eerst je gegevens op je pc opslaan en dan op de site zetten? Ik ben niet zo computerheld snapte het niet goed.
Yunoo is een hele goede en gemakkelijke site Mijn vriend doet nu schuldhulpverlening (profiel in zijn studie) en daar word steeds Yunoo aangeraden zelfs als beste uitgekomen bij de consumentenbond