Er zijn al eerder wat topics geweest over mensen met een schoonmaakster. Nu hebben wij besloten om graag een schoonmaakster te willen. Volgende week hebben we een gesprek. Maar ik vraag me wel een beetje af wat we van haar kunnen vragen... Om een beetje een beeld te krijgen, is mijn vraag wat jullie schoonmaakster doet en hoe vaak (en hoeveel uur) zij bij jullie schoonmaakt.
Bij ons komt ze 2x per maand ( om de week) en dan 2 uur. onze vorige kwam 2,5 uur per keer en deed dan meestal OF de keuken, OF de bakkamer, een aardige berg strijk, en dan vaak nog beneden OF boven stoffen/ dweilen. Die we nu hebben komt dus 2 uur en kan hetzelfde in die tijd en vaak neemt ze ook nog wel de wc's mee. Moet wel zeggen dat het bij die eerste ietsje meer blonk en glom.... m.a.w, werd wrs iets grondiger gedaan.
Ik doe zelf bij mijn moeder schoonmaken (omdat ze geen tijd heeft) Ik doe dan het kantoor, de wc de hal, het kantoor zelf, de kantine, vaatwasser in en uitruimen, alle vuilnisbakken legen en nieuwe zakken erin, kortom ze kunnen dan weer door, ik doe hier denk ik 2 uurtjes over en dan ben ik echt bezweet als ik klaar ben (dus redelijk tempo) Bij hun thuis doe ik wel eens de badkamer (deze is 5 x 3 meter ofzo dus ben aan de maat hihi) met zo'n speciaal bubbelbad en stoomcabine die zijn lastiger schoon te maken (moet je ook helemaal in gaan staan) en dan de wc (ook iets van 3 x 1,5 meter) de bijkeuken en dan de hal ernaartoe, ik ben hier meestal ook 2 uurtjes ongeveer mee bezig, ligt eraan, als ze het niet gebruikt hebben (ze gebruiken het alleen als wellnesskamer) dan is het natuurlijk niet zo vies dus dan pak ik pak hun normale badkamer ook even mee en de tweede bijkeuken.. Zo hoeft ze zelf alleen maar het leefgedeelte bij te houden dat is ook genoeg als je fulltime werkt (met fulltime bedoel ik iets meer dan de meeste bedoelen namelijk eigen zaak) Maar je kan best veel doen in 2 uurtjes... alleen ligt aan voor wie ik het doe hoe hard ik poets, voor 7 euro per uur ga ik mezelf niet in het zweet zitten werken, voor mijn moeder of mijn normale bedrag van 15 euro per uur doe ik dat wel.. (en poets alleen als mijn man thuis is zodat de kindjes verzorgd zijn)
ik heb een schoonmaakster 2x per week de ene dag 3 uurtjes de andere dag 2 uurtjes. de eerste dag in de week doet ze zeg maar alles in huis: - slaapkamers afstoffen stofzuigen - beneden dweilen stofzuigen - keuken tegels boenen en keuken zelf - toiletten en badkamer schoonmaken - kelderkast opruimen/organiseren'/bijhouden - koelkast schoonmaken de andere dag doet ze alle was wegstrijken daar is ze meestal met anderhalf a twee uurtjes klaar ik betaal haar 50 euro ongeveer per week (10 euro per uur) daarbij doet ze elke twee weken - bedden verschonen schone hoeslaken etc... - ramen zemen elke maand: alle kastjes, lades uit en inruimen schoonmaken organiseren tegels in badkamer helemaal schrobben (is niet een lastig karwei aangezien ze het elke week bijhoudt) deuren soppen goed schoonmaken
Wij hebben meer een huishoudster want ze strijkt ook en vouwt onze was. Verder maakt ze schoon wat wij vragen. Ze komt 2 keer in de maand (om de week) En doet dan eerst onze strijk, daarna gaat ze langs de dingen die wij aangegeven hebben (vaak toilet, badkamer en/of keuken) en vaak als er tijd over is stofzuigt en dweilt ze nog even. Maarja onder het schoonmaken zitten we ook zoveel te beppen dat ze er soms niet aan toe komt. Geeft ook niets, wat ze schoonmaakt doet ze goed en scheelt mij weer buk-werk. Ze komt 2 uurtjes en we betalen haar 10 euro per uur.
Toen ik schoonmaakte deed ik in 3 uurtjes De badkamer, de slaapkamers stoffen en boven stofzuigen en dweilen. En beneden de wc, en overal stofzuigen en dweilen. en de andere week deed ik ipv boven, beneden.. en als ik tijd over had deed ik nog t nodige (koelkast oid) maar meestal kwam t daar al niet meer van.
toen ik schoonmaakte: boven alle slaapkamers stoffen zuigen. badkamert(tje), trappen stofzuigen. beneden de keukenkastjes en aanrecht af, soms de vaatwasser leegruimen. beneden stoffen zuigen en dweilen en de wc beneden. dit in drie uurtjes. soms als er nog wat tijd over was. deed ik een was die klaar was in de droger ofzo of ophangen of een keer een keukenkastje van binnen soppen of een raam zemen
word het bij jullie zo snel vies dat alles vaak schoongemaakt wordt? 2 keer per maand de ramen , elke week de keuken grondig? en elke maand de kastjes van binnen? hmm haha
Onze schoonmaakster komt 3 uur per week. Ze doet dan: - WC beneden - Vloer + WC + wasbak badkamer - Rest van badkamer OF keuken - Vloer beneden zuigen - Vloer boven zuigen OF Vloer beneden dweilen (na zuigen) - Stof afnemen beneden OF boven (incl. deurlijsten en klinken enzo) Optionele extra's (als tijd over of echt nodig): - Trappen zuigen - Ramen zemen (niet hele huis, maar in delen. We hebben veel ramen.) - Koelkast binnen schoonmaken. Oja en niet te vergeten een kopje koffie drinken Alleen schoonmaken dus. Wat ze verder NIET doet is o.a. opruimen, wassen etc, afwassen, vaatwasser in- of uitruimen, bedden verschonen, etc.
ik zie dat als normaal eigenlijk (okay behalve de ramen die doe ik niet zo vaak, vind dat ook niet zo belangrijk) Maar keuken doe ik ook zo grondig, net als de wc's , badkamer e.d., bedden elke week verschonen, zo ben ik nu eenmaal haha Het is niet echt vies maar zo is het wel superschoon!
Bij ons 3 uur per 2 weken. Ze doet alles stofzuigen, WC, badkamer en Keuken helemaal en woonkamer stoffen. Ze deed dan voor mijn man nog strijken maar dat vind ik zonde van de 10 euri per uur.... Ik heb liever dat ze inderdaad de ramen doet ofzo als ze nog tijd over heeft.
Ik werk zelf in de schoonmaak en dat doe ik bij 1 gezin voor 3 uur per week. Dit is wat ik daar doe: Beneden: - De bijkeuken afstoffen - Wasbakken schoon - Prullenbak legen - De keuken schoon; Aanrechtblad afnemen, keukenkastjes buitenkant afnemen, afzuigkap schoonmaken, vaatje afdrogen als die er is, prullenbak schoon, eettafel schoon en vensterbanken. Huiskamer; Alles afstoffen, stofzuigen en dweilen. Ook de stoelpoten afnemen! Gang; Toilet schoon, trap schoonmaken, afstoffen meubels in gang, en stofzuigen en dweilen. Bovenverdieping; elke kamer afstoffen en stofzuigen. Badkamer en los toilet boven schoonmaken en dweilen. Washok, was opvouwen indien aanwezig.
Oké, dan weet ik een beetje wat ik kan vragen... Zie dat er in 3 uurtjes tijd nog aardig wat gedaan kan worden! Ik dacht zelf aan twee uur in de week en dan het volgende te vragen: - wc en badkamer schoonmaken - woonkamer afstoffen - stofzuigen en dweilen Reëel...? Het lijkt zoveel voor 2 uurtjes, maar aan de andere kant: als ik een beetje door pak met schoonmaken, moet mij dit wel lukken denk ik.
dat moet makkelijk lukken... als je er zelf tijd voor zou hebben, red je deze dingen toch ook in 2 uurtjes? zeker als het bijgehouden wordt (en dat wordt het als er wekelijks iemand komt!)
Het ligt natuurlijk ook aan de grote van het huis. Ik maak sindskort een heel groot huis schoon. Ik heb daarvoor bijna 8 uur in de week nodig. Dus das best wel veel dan stof ik alle slaapkamers, doe 2 badkamers. Een hele grote grote leefkamer stoffen + vensterbanken en de leefkeuken en keuken. Alles stofzuigen van beneden naar boven en dweilen. Ik moet wel zeggen dat het hele nette opgeruimde mensen zijn en dat scheelt nartuurlijk ook. Daar horen 3 wc en een kantoorruimte ook nog bij. Ik krijg hier goed voor betaald. En alles wat ik hier schreef gebeurd 2x per week en de badkamers wissel ik af doe ze allebei wel maar een de ene keer grondiger dan de andere. Dus het ligt aan de grote en zou het zelf netjes houden. Ik vind het persoonlijk heel netjes van mijn "werkgeefster" dat ze alles altijd netjes achterlaten en geen aangekoekte poep in de potten laten zitten. Dit huis bevat 6 slaapkamers, 2 badkamers, zeer grote living, keuken en eetkamer. kantoorruimte en hal. Ik krijg hiervoor een vast bedrag per week ookal ben ik 6 uur nodig. Ze gaat me niet na en vertrouwt me volledig behandelt me met respect. Dit vind ik zeer belangrijk en maak daarom met plezier schoon. Ik ben niet zomaaar de schoonmaakster Veel succes met de zoektocht naar een hulp in huis. Ik denk dat je minimaal 10 euro per uur moet geven en als het een goede is meer
Hier komt de huishoudster 2x per week bijna een volle dag. 1x per week altijd de begane grond zoals woonkamer, eetkamer, keuken, hal, kantoor, waskamer, bijkeuken, toilet enz. De andere keer of boven of beneden net hoe het uitkomt kan ze zelf indelen. Het enige wat ze niet hoeft te doen is onze slaapkamer, kledingwasjes (doe ik liever zelf namelijk) en ramen lappen. Dit doet de glazenwasser.
En het scheelt hoeveel spullen je in huis hebt staan vind ik. Heb je veel op de kasten staan? Of veel 'troep' op de grond?
wat een idee is is gewoon een keer proefpoetsen en kijken hoever ze komt die dag.. dan weet je meteen of het haalbaar is...
ik doe bij alle 3 de huizen die ik schoonmaak alles in 3 uur. Nou ja 1 huis is erg groot met bedrijfsruimte, daar kan ik dan nooit alles in 1 keer doen. maar verder alles in 3 uur, incl. koffie drinken. iedereen is altijd erg tevreden en ik moet zelfs rustiger aan doen haha ja ik ga altijd als een speer door het huis