Iemand die dat doet of erin lesgeeft? Is het de bedoeling dat je er echt heel moe van wordt of is het meer spieren trainen e.d.?
Ik heb het gedaan, maar ik vond het grotendeels 'een beetje rondhupsen in water met wat schuimrubber gewichtjes'. Zo af en toe was er een workout waarbij ik dacht: oké, nu voel ik mijn armen wel... Maar over het algemeen was het een dames-kletsclubje waarbij er af en toe wat werd rondgehobbeld in het water. Dat kan overigens ook gewoon aan het groepje/ de instructice hebben gelegen, ik weet niet hoe het in andere zwembaden gaat.
Mijn schoonmoeder en schoonzus doen het en die komen bezweet uit het water. En hebben echt wel het gevoel iets gedaan te hebben. Maar de ene instructeur geeft wel anders les zeggen ze. Ze hebben 2 verschillende en bij 1 is het echt aanpoten.
T verschilt enorm. Gewoon een proefles gaan doen als je het overweegt! Ik doe het zelf ook, er dan dan geen tijd om te kletsen omdat je gewoon de hele tijd oefeningen doet.
Ja dat heb ik dus ook gedaan. Het is helemaal geen kletsclubje hier,er wordt continue flink gesport. Ik voelde mn spieren de volgende dag enorm, alleen was tijdens de les helemaal niet moe. Daarom was ik benieuwd hoe dat bij anderen is.
Ja beide armen en benen voelde ik tijdens de workout ook hoor, alleen liep niet te hijgen van vermoeidheid. Maar dat is denk ook niet het doel hiervan he?
Ik heb het geprobeerd maar vond het slapjes. Had niet het idee dat ik heel druk was geweest of intensief had gesport. Aquabootcamp daarin tegen was echt heel pittig. Alleen voor mij teveel training voor de benen.
Dat zou voor mij perfect zijn, want ik loop daarnaast 3x per week hard en doe nog 1 avond banen zwemmen wat allemaal redelijk conditioneel is. Dus iets voor spieren zou prima zijn.
Ik zat jaren geleden op aquarobics bij een sportschool met zwembadje. Klein groepje en die vrouw die les gaf hield het tempo er goed in en lette ook op of je alle oefeningen goed deed, echt, je hart ging een stuk sneller kloppen en soms zat je echt af te tellen van ‘poeh, nog even volhouden en mijn best doen’, want het was best zwaar. Tussendoor kletste ze soms wat en maakte grapjes enzo, leuk mens. Helaas, na anderhalf jaar kreeg ze een ernstig auto ongeluk en kon niet meer les geven. De vervangers waren waardeloos. Eentje vergat steeds zelf in welke volgorde pasjes en bewegingen gingen, heel rommelig, de volgende had een slakkentempo etc. Toen ben ik er af gegaan en ik heb proeflessen bij verschillende zwembaden gedaan. Veel bejaarden, laag tempo, stomme muziek, vieze oude gluurmannetjes die rond dat tijdstip zwommen (nou ja, aan de kant hingen) en de hele les alleen maar toekeken hoe alle borsten op en neer hopten, een instructeur praatte heel zacht, die deed zelf mee in het water en je zag dus niet wat hij deed en verstond het ook niet. Kortom, ik zou zo graag iemand vinden als die eerste ‘juf’ want zij deed het zo goed.
O dat klinkt minder ja. Hier een heel enthousiaste instructrice. Het gezelschap is wisselend, een aantal oudjes, maar ook van mijn leeftijd. Ze kijkt idd goed wat iedereen doet en geeft aanwijzingen. Bij sommige oefeningen geeft ze een alternatief als het te zwaar is.