Mijn zoon is nu 14 maanden geweest, hij weegt 9400gr en is 78 cm. Hij past nu nog in de maxi cosi. Ik wil graag een achterwaartse autostoel kopen, maar wat is op dit moment het veiligst of maakt het niet uit?
Als hij er nog in past zou ik hem er in laten tot het niet meer past. Er zijn ook achterwaardse vervolgstoelen. Er is een topic waarin o.a. kusjesmama er een hoop vanaf weet of kijk op www.achterwaardsvervoeren.nl
Heb die link even gevolgd, maar kon me al niet voorstellen dat dat met een D zou moeten zijn. Moet dus zijn: www.achterwaartsvervoeren.nl Wat betreft veiligheid: Caitlyn zit hier ook nog in de MC, maar komt wel behoorlijk knel te zitten al met de schoudertjes, (ongeveer evenlang, wel een stuk lichter). Als je toch een achterwaartse stoel gaat kopen, zou ik dat nu gewoon lekker gaan doen: is volgens mij net zo veilig als de MC en qua zitcomfort voor je zoontje ws wel een stuk prettiger. Hier blijft ze nog even in de MC, omdat wij geen nieuwe opvolgstoel gaan kopen (voor Thirza hadden we de priori).
Dat weet ik die ga ik ook kopen maar ik vroeg me af of het langst in de maxi cosi veiliger is of een achterwaartse stoel
Je kan de officiele testresultaten(botsproeven) van bijna alle kinderstoelen vinden op internet. Ik weet zo niet of daar ook de achterwaartse stoelen bijzitten maar dat denk ik wel. Ze zijn te vinden op de site van de ANWB.
Een stoel is volgens mij veilig als het kindje er goed in past. Als jouw kleintje te groot is voor de MC denk ik dat dat een negatief effect heeft op de veiligheid.
Dat maakt volgensmij niks uit. Zolang hij het juiste gewicht heeft. Mijn jongste van 22 maand zit ook nog in de maxicosi even lang en iets lichter. Zolang ze past blijft ze erin en dan komt er wel een achterwaartse stoel als de maxicosi niet meer past. Als ik de volgende stoel al in huis had was ze al over gegaan maar hebben zelf geen auto dus vandaar dat ik nog niks heb aangeschaft.