Eczeem en zwemles

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by consider, Mar 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,034
    1,856
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter heeft al enkele jaren wat last van eczeem, als we het goed vet houden is het redelijk onder controle.
    Maar ik merk elke keer nadat we in het zwembad zijn geweest ze heel erg jeuk heeft.
    Haar eczeem speelt dan gelijk weer op en moet ik weer smeren met hormoonzalf.
    Binnenkort begint ze met zwemles, 2x per week....alleen ben ik wel bang dat haar eczeem dan weer erger gaat worden.

Iemand enig idee of ik er ook iets tegen kan doen?

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    chloorwater droogt erg uit, dus ik kan me voorstellen dat ze dan gelijk weer jeuk heeft. Ik sprak toevallig van de week een moeder, wiens oudste dat ook had (jongste zat nu op zwemles) en die smeerde ze altijd vóór het zwemmen al in.
    Alleen de automatische vraag die nu volgt "waarmee?" kan ik helaas niet beantwoorden...
    Ze noemde bij de jongste purol - dus een gewone vette zal, maar ik durf niet zeker te zeggen dus dat dit ook hetgeen was, wat ze bij de oudste gebruikten.

--> 1 x in de week lessen is geen optie? -als het maar lessen zijn van 30 minuten is het wat kort, maar bij lessen van 45 minuten of langer, is 1 x in de week in principe prima te doen en misschien beter voor haar huid.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    D. heeft ook enorm last van eczeem, wat ik doe met hem na het zwemmen is even goed afspoelen onder de douche en hem daarna insmeren met parfumloze babyolie en doe dan daarover heen direct de vaseline van de huisarts.

Jullie hebben een bad, doe haar eens 2x in de week in bad met geurloze babyolie en daarna direct insmeren met vaseline ( liefst wanneer de huid nog nat is) en dan niet afdrogen maar haar zo laten opdrogen. Daarna nog even de erge plekjes met hormonenzalf insmeren. Hier werkt dit al 11 jaar nog altijd het allerbeste.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    En inderdaad anders zoiezo 1x zwemmen, vaak is dat in het begin met zwemlessen ook nog wel eerst voldoende.

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,034
    1,856
    113
    Provincie Groningen
    Helaas is hier in het zwembad geen 1x per week les, dat hebben ze pas asls ze gaan afzwemmen.
    Verder zitten er niet echt zwembaden in de buurt.

Invetten voor het zwemmen is misschien nog wel een idee.
    Maar 2x per week in bad is helaas geen optie met haar haren ;)
    Verder gaat het goed met haar eczeem hoor....alleen met zwemles voorzie ik problemen.

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hmmm jammer dat er verder geen zwembaden in de buurt zitten. Wij hebben voor een zoutwater zwembad gekozen in de buurt omdat onze dochter toen ook eczeem had (nu niet meer). Maar als dat geen optie is dan inderdaad maar goed insmeren met vaseline voor het zwemmen.

7. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

hoi hoi, hier ook een meisje met eczeem. hier smeren wij t in met Dermolin. is speciaal ontwikkeld voor eczeem. je hebt hier een hele lijn in. Net als bij neutraal. alleen dan geen wasmiddel ;)

Je hebt zelfs Dermolin zonnebrand. Je kunt t halen bij de Etos. is wel wat duurder dan vaseline, maar t werkt wel.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

I. heeft ook best veel last van eczeem, ze heeft over het algemeen ook een erg droog/schraal huidje. Ik smeer het sinds kort in met kokosolie en het is nu écht heel veel beter geworden.

9. Rust

Rust Actief lid

Jan 10, 2013
    187
    0
    0
    Jongensland
    Invetten voor het zwemmen is ook wat onze dermatoloog heeft gezegd. Echt de huid vet houden.

10. voetstap

voetstap Niet meer actief

Is het een echt chloorbad of gaat ze zwemmen in een nieuwer bad? Vaak heb je in de wat nieuwere baden zoutelectrolyse en dus geen eczeem klachten.

11. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    neem vette zalf mee en smeer haar na het afdrogen hier mee in.
    Wij doen dit ook met de jongste dochter.En dan in de avond krijgt ze,omdat ze meer eczeem dan de oudste heeft ook hormonenzalf.

Share This Page