hallo, Zit even met mn handen in het haar. Mijn dochtertje is echt zoooo onwijs verkouden dat ze al 4 nachten niet heeft geslapen van het hoesten. Echt om de 5 sec hoest ze. We zijn er iedere nacht wel 4x uit geweest om honing te geven, glaasje water etc. 3 weken geleden was dit ook al zo en toen ben ik naar de HA gegaan om naar haar longen te laten luisteren. Er was niets vreemds te horen en dat was het. Toen ging het een week goed en kwam de hoest langzaam weer terug. En nu dus weer op een hoogtepunt dat ze niet kan stoppen met hoesten. Ze is helemaal uitgeput, valt op de stoel in slaap en kan nauwelijks uit dr ogen kijken. Ze heeft koorts, maar eet en drinkt wel goed. Maar ik voel me bezwaard om nu weer naar de dokter te gaan ( of huisartsenpost) Aangezien er 3 weken geleden niets aan de hand was. Wat zouden jullie doen? En heeft iemand een tip tegen het hoesten. Gebruik al hoestdrank en honing.....
En daarbij zijn er ook middeltjes om de hoest tijdelijk te onderdrukken.. (bijv 's nachts) 100% onderdrukken is niet goed omdat je niet voor niks hoest... Maar een beetje slaap kan geen kwaad. Ik gebruik zelf noscapine dan.. En volgens mij heeft de huisarts er ook een kindervariant van.
Wij hebben echt goede ervaring met bisolvon druppels, smaakt erg vies voor je meisje maar ons schatje was er meerdere uren mee hoestvrij. Als ze ook slijm ophoest zal dat natuurlijk wel doorgaan, maar hopelijk hoest ze dan ieg wel veel makkelijker. En idd even laten checken op kinkhoest, komt toch best weer vaak voor tegenwoordig.
Bekend bij oudste dochter hier. Ze heeft ooit eens van de HA een hoestdrank met codaïne gekregen; eigenlijk niet echt geschikt voor kinderen maar zij was ook helemaal uitgeput van het constante hoesten. Dit dempt de hoestprikkel, hielp goed. Tegenwoordig om te voorkomen dat t zo erg wordt, gebruik ik Bisolvon. In de regel hoesten kinderen om slijm op te hoesten, maar zit dat te vast dan blijven ze hoesten. Bisolvon maakt t slijm los; werkt heel goed dus en prima geschikt voor kleine kinderen.
Wij gebruiken hier tussikind van vsm. Dat helpt redelijk. Een andere hoestdrank krijg ik er echt niet in. hoelang heeft je dochter nu koorts?
Ben bij de huisartsenpost geweest. Ze heeft een behoorlijk virus, een beetje ontstoken oren en een behoorlijke verkoudheid. HA wilde antibiotica voorschrijven, maar aangezien dit dan de 4e in 5 maanden zou zijn, was ik hier niet heel happig op. Nu proberen we met neusspray, noscapine hoestdrank en paracetamol (lijkt wel een apotheek hahah) En als de koorts maandag niet gezakt is, langs de eigen huisarts gaan. Ze heeft nu al 4 dagen koorts, dus de huisarts zei dat het na 6 dagen toch echt wel minder of weg moest zijn. Longen zijn beluisterd, maar geen longontsteking of bronchitus... Gelukkig maar. Nu ligtze te slapen met dr matras een stukje omhoog en hopen op een goeie nacht...( eindelijk...pppfff) Zal idd die Bisolvon in huis halen. Altijd handig op in huis te hebben, zeker als jullie zeggen dat dit werkt... Thanks voor het meedenken!!!!
Als ze veel snot en slijm heeft kun je haar ook nog lekker lang laten stomen onder de douche (zij in bad, jij douchen ofzo). Hoop dat ze snel wat opknapt, ontstoken oortjes is ook echt niet fijn. Idd goed de neusspray gebruiken. Als je toch nog aan de ab moet kun je ieg ook probiotica erbij geven om de "schade" te beperken.
Ben ik ook altijd voorstander van. ABC Dophilus van Solgar is speciale probiotica voor kinderen. Is poeder en kun je gewoon ergens doorheen doen. Hierdoor wordt de weerstand weer sneller hersteld.