Sind een week heb ik uitstralende rug pijn, voornamelijk in mijn l.bil en dat straalt uit naar mijn l, been. De pijn is niet ondragelijk, maar gewoon heel naar. Vanmiddag begon mn been een tintelgevoel te geven, en mn been voelt zwaar aan. Natuurlijk worden staat het weekend weer voor de deur, maar zit te twijvelen, zal ik maandag direct een fysio bellen, of zal ik eerst even naar de ha gaan? Verwijsbrief heb je natuurlijk niet meer nodig. Wat zouden jullie doen, en herkennen jullie deze klachten?
Ik herken het gelijk. Inderdaad de fysio bellen. De fysio heeft het mij zo uitgelegd: Vanuit je bekken loopt een spier door je bil, en daar zit ook een zenuw vlak naast of omheen. Daardoor kan het uitstralen naar beneden. Ze noemde het ischias. Het heeft bij mij met de zwangerschap te maken, maar dat hoeft niet. Het heeft vaak met je houding te maken. Dus daar zal de fysio tips en adviezen voor geven. Bij mij is het best erg, dus ik moet elke week mijn bil laten masseren, omdat ik anders verrek van de pijn. Maar dus wel naar de fysio gaan. Je kan er beter op tijd bij zijn, voordat het erger wordt! Sterkte.
Even langs de fysio gaan. Die heeft er meer verstand van als de huisarts... waarschijnlijk zit er een zenuw bekneld inderdaad. De fysio kan je daar (hopelijk) direct mee helpen.