Wij gaan met de herfst vakantie een midweekje weg. Schoonouders krijgen het van ons. Maar hoe doen jullie dat verder met de boodschappen verdeling qua kosten. Ik heb al een tas met drinken en lekkers. En ga het aangeven dat dat is gekocht. Dit is van ons uit en hoeven ze niet aan mee te betalen. Ook willen wij hen trakteren op een avondje bakplaten en wij betalen het vlees. Maar hoe verder? bespreken jullie het een en ander van tevoren. Of zien jullie het wel met het midweekje weg?
Wij zien het altijd gewoon met schoonouders. Met vrienden hadden we toen samen een boodschappenlijstje gemaakt en die verdeeld. Dan zagen we wel savond of met extra's. EDIT: als schoonouders het van jullie krijgen dan betalen jullie ook alle kosten . Als je iets cadeau doet betaal je zelf het cadeau toch. Grote kans dat hun wel een keer een etentje betalen maar ik zou nergens vanuit gaan.
Als zij dat midweekje van jullie krijgen, vind ik het logisch dat jullie de kosten dragen. Mochten zij aangeven zelf ook wat te willen bijdragen, dan kan je altijd nog wat voor de boodschappen vragen.
mee eens. en als ik met mn zusje ga dan doen we ieder hetzelfde bedrag in een portomonee. dus ieder bijvoorbeeld 20 euro dus 40 totaal. en daar doen we dan alle boodschapjes op etentjes van. geen achteraf gezeur dat er kosten gedeeld of verrekend moeten worden. wat er overblijft word verdeelt en klaar.
gaan jullie alleen met so? of gaat er nog broers en zussen mee?? Als jullie alleen gaan en so krijgen het van jullie, dan zou ik ook voor al het eten en drinken zorgen. als het met broers en zussen is, dan zou ik het gewoon verdelen. tenzij er echt veel verschil zit tussen de gezinnen, dan een beetje naar "rato"
Wij gaan ook regelmatig met schoonmoeder een weekendje weg. Wij betalen het huisje en over het eten maken we vooraf afspraken. De 1 regelt avondeten en de ander de rest zoals drinken, broodjes en iets lekkers. Ik vind het niet vanzelfsprekend dat je alles betaald. De bestemming is al duur genoeg dus de overige kosten kunnen prima gedeeld worden.
Kijk daar zit hem hem dames. Dit was een spontane actie niet voor een verjaardag oid. Ik vind het al heel schappelijk dat wij hen meenemen met het midweekje. En dus het huisje door ons word betaald. Wij nemen het ea al mee aan boodshappen, het bakplaten en evt ergens zitten en kopje koffie met iets lekkers bekostigen geen probleem. Maar ik voel mij niet verantwoordelijk om echt ALLES te bekostigen. Ik zou dat ook absoluut niet verwachten van een ander als ik word mee genomen.
ik zou het ook juist niet verwachten.. als iemand ons uitnodigd voor een midweek op vakantie, dan ga ik er niet vanuit dat ALLES dan ook door hun betaald word. ik zou dan alles samen doen.. of van te voren al lekker gaan shoppen zodat we daar de ijskast vol hebben
Wij gaan elk jaar met de hele familie naar een huisje. Mijn ouders betalen het huisje en wij (broer, zus, ik) betalen de boodschappen. We zijn allemaal verantwoordelijk voor 1 maaltijd en halen daar de boodschappen voor incl drinken. Aan het einde van de week pakken we de bonnetjes erbij en kijken we of we een beetje hetzelfde kwijt zijn geweest. Alleen als er een groot verschil is dan moet er nog iets geregeld worden en anders laten we het zitten.
ja, het ligt er maar net aan hoe het gaat en wat de situatie is. Maar als ik mijn schoonouders mee op vakantie neem (een uiterst hypothetisch geval) dan zou ik ook gewoon voor het eten zorgen. tenzij het een normalere situatie is/ geen cadeautje is.
Het lijkt er op dat je een en ander al in gedachte hebt. Waarom vraag je het dan hier nog? Gewoon met hun bespreken dus.
Als jullie hun meenemen/uitnodigen zou ik er vanuit gaan dat alles betaald wordt (in het huisje) daar buiten ieder voor zich bijwijze van spreken. Als ik mee gevraagd wordt zou ik zelf wel vragen om mee te betalen dat dan weer wel.
Heb je het hun cadeau gedaan of meegevraagd? In geval van cadeau, dan zou ik alles betalen. Heb je ze meegevraagd? Dan zou ik het van te voren bespreken en eventueel aankaarten of je samen boodschappen zal doen.
Dit idd. Maar zoals ik lees wil jij niet voor alle kosten opdraaien dus zou ik het van te voren aankaarten. Dan krijg je daar geen irritaties.
Wij gaan eind okt. voor het eerst met oma (mijn moeder) & opa een weekendje weg. Zij hebben het verblijf betaald, wilden ze graag. En dan zorgen wij voor een tas boodschappen. Niet afgesproken, oid, maar lijkt mij vanzelfsprekend als zij al het verblijf betaald hebben. Qua avondeten bespreken we tegen die tijd nog even, denk dat ze nog wel even uit eten willen. En ze nemen vast ook zelf nog wel een tas met lekkers mee, oid.
Als ik meegenomen word een weekeind of midweek weg dan ga ik er niet vanuit dat de ander alles betaald. Sterker nog, ik sta erop om een etentje in een restaurant oid te betalen. Echter... Wanneer ik iemand meeneem een weekeind of midweek weg ga ik er wel vanuit dat ik alles betaal en probeer ik ook te voorkomen dat een ander betaald.. Wat zit een mens raar inelkaar he?! Hahahahaha.....
Als ik iemand een midweek cadeau geef dan ga ik er eigenlijk van uit dat ik de rest van de kosten ook op mij neem. Het lijkt mij persoonlijk ongemakkelijk om dit ter spraken te brengen. Daarom zou ik er gewoon vanuit gaan dat alle kosten voor jullie is en mochten schoonouders gewoon willen betalen voor het eten dan is dit mooi meegenomen.
Als jij er zo in staat dan zou ik dat vooraf zeker wel bij bespreekbaar maken om miscommunicatie te voorkomen! ( ik sluit me volledig bij je aan in je standpunt, denk er precies hetzelfde over) maar maak vooraf wel afspraken!