hoewel ik eerst nog een poosje thuis wil blijven ivm ons 2e beebje, ben ik aan het nadenken wat ik wil gaan doen als de 2e minstens 1 jaar is. Ik heb een havo diploma, HBO propedeuse en 80% van een WO-propedeuse, allebei gericht op werken met mensen/kinderen. maar geen van beide afgemaakt dus geen volwaardig diploma. ik vind werken in de sociale sector wel onwijs leuk, liefst met kinderen. maar weet niet of ik nog wel zin heb om weer aan de studie te gaan. zit niet te wachten op een kassabaantje of een ander baantje met minimumloon. ik vind het niet erg om scholing te volgen maar heb geen zin om nog 3,5 a 4jr bezig te zijn met de studie die ik deed (al was die wel onwijs leuk), dat was zonder kinderen al heel zwaar en nu met 2 kids denk ik dat dat niet echt haalbaar is. ik heb echter me nooit verdiept in wat voor banen er mogelijk zijn zonder complete opleiding. ik had voor ogen om iets te gaan doen met kids/jongeren in de jeugdzorg, maar zoiets lijtk me vrijwel ondenkbaar zonder diploma? (ik zoek overigens geen baan als verzorgende oid, ik ben geen typje voor de verpleging ) wie heeft er een leuk idee voor een baan waar je intern opgeleid word oid?
Ik heb hetzelfde probleem. HAVO diploma, 2 HBO propedeuses en 80% van een WO propedeuse... Ik zie het ook niet zitten om 3 tot 4 jaar weer te moeten studeren. Echter scholing volgen vind ik geen enkel probleem. Ik lees dus even mee!
ja knudde is dat he! ik baal soms echt dat ik mn opleiding niet heb afgemaakt (hbo gestopt na mn P omdat ik de opleiding erg saai vond, wo gestopt ivm zwangerschap), het zou zoveel makkelijker zijn als ik nu gewoon mn wo-opleiding af had gemaakt, dan had ik parttime kunnen werken met een heel leuk salaris. werk je nu ook? en wat voor richting zou jij op willen?
Ik ben huisvrouw en daar ben ik voorlopig erg gelukkig mee, maar ja, misschien ooit niet meer. Ik heb tot nu toe alleen maar van die k*t baantjes gehad. van die onder mijn niveau kantoor tikgeit dingen. Ik heb mijn P van de PABO en Commerciele Economie en ik heb 80% WO P Kunstgeschiedenis Ik zou wel willen lesgeven oid... Ik ben gestopt met studeren omdat ik steeds niets vond wat ik echt leuk vond, elk jaar dat ik weer een 1e jaar deed werden mijn jaargenoten jonger en ik vond er geen aansluiting meer mee... Ja dan is het ook niet leuk meer
Hier zo'n kantoor tikgeit klinkt wel leuk, nu wordt ik tiepmiep genoemd. Ik snap wat je bedoeld meid, maar ik denk dat er idd meiden gaan reageren die het niet zo leuk vinden als jij ze zo noemt. Mij boeit het persoonlijk niet. Ik denk als ik een HBO opleiding gedaan had, ik ook niet achter de kassa zou willen zitten, zou dan ook onder mijn niveau zijn. Maar je had het wat anders mogen formuleren. Is niet aanvallend bedoeld, begrijp me niet verkeerd. X Vera
Maar on topic. Misschien een LOI opleiding of zo volgen, die met de kids samengaat in iets wat je leuk vind.
Tja, inderdaad, ik werk als secretaresse, ik luister ook niet meer naar van die typgeit opmerkingen. Ik weet gelukkig zelf wel beter wat ik doe .
Sorry, voel me ook een beetje aangesproken. Hier ook een secretaresse. En het werk houdt tegenwoordig echt niet alleen meer typen in hoor, dus tikgeit dekt echt de lading niet meer. Veel secretaresses zijn tegenwoordig de rechterhand van een manager en worden vaak management-assistente genoemd. Ook ik zit veel alleen op kantoor en moet toch veel regelen. Spreek mij dus maar liever aan met spin-in-het-web! Als secretaresse moet je tegenwoordig trouwens vaak minstens een HAVO en in sommige gevallen zelfs een VWO-diploma hebben. Zo, dat was ff off-topic, maar ik moest het even kwijt....
Vind het ook erg raar hoor. Ben zelf zo'n tiepmiep namelijk,werk als secretaresse. Heb echter ook mijn p op HBO niveau, had echter geen zin meer en heb toen een versnelde opleiding tot secretaresse gevolgd. Maar ik zou echt nooit zoiets zeggen, daar kun je echt mensen mee kwetsen. Persoonlijk trek ik me het niet aan, omdat ik het werk leuk vind. Maar over zo'n opmerking moe tje toch echt even langer nadenken hoor.
Ik heb bij het arbeidsbureau destijds gereageerd op de vacature Administratieve duizendpoot. Maar ben Dir. Secretaresse en alles wat daarbij komt kijken.
Ik denk dat we maar beter kunnen ophouden, we hebben ons punt gemaakt typmiepen. Ik denk dat de TS hier niet op zit te wachten. XX Vera
Ik bedoelde die tikgeit opmerking niet beledigend. Ik heb genoeg vriendinnen die zo'n baan hebben en er komt inderdaad meer bij kijken dan alleen maar achter een computer brieven uittikken. Wat ik bedoelde was dat ik door het uitzendburo alleen maar voor baantjes in aanmerking kwam als de hele dag cijfertjes in een excelsheet invoeren. Echt suf een geestdodend werk dus (of beledig ik nu weer iemand? ) Maar in ieder geval: voor iedereen die zich beledigd of andrszins aangesproken voelde door mijn opmerking: SORRY!
Ik heb mijn hbo opleiding wel afgerond, maar kan heel moeilijk werk vinden in de welzijnssector. Ik woon in het oosten van het land en daar liggen minder banen voor het oprapen. Momenteel ben ik aan het werk als 'typemiep' bij een erg leuk bedrijf. Ik heb daar gewerkt als uitzendkracht en nu werk ik daar onder contract. Soms moet ik ook suf overtypen, maar daarnaast stel ik facturen op etc. Het is totaal anders dan waarvoor ik geleerd heb en ondertussen solliciteer ik gewoon door. Mijn tip: maak een opleiding af of ga gewoon de arbeidsmarkt op. Als jij meer in je mars hebt dan pikken leidinggevenden dat echt wel op!
Aanvulling: En het staat gemotiveerd: Je wil werken! Daardoor laat je zien dat je bereidheid tot werken hoog is en dat staat weer zeer goed op je cv.
Trouwens, je kan wel zeggen dat je niet onder je niveau wil werken. Maar aangezien je je opleiding nog niet heb afgerond, zit je nog niet op een hoger niveau hoor
ik vind het niet erg om onder mjin niveau te beginnen, maar er moeten wel mogelijkheden zijn om te groeien. Interne scholing oid... Het grootste probleem is gewoon dat je met een HAVO diploma en een paar propedeuses op zak standaard niet wordt aangenomen. Bij sollicitatieprocedures selecteren ze eerst de brieven op benodigde diploma's.. Dus de bereidheid van mijn kant om te werken en te leren is er wel, maar de bereidheid van werkgevers om een risico te nemen is er niet. In ieder geval niet hier in de randstad. Hier is gewoon het aanbod werkzoekenden hoger dan de vraag. Gelukkig stond het toch in planning om de komende jaren lekker huisvrouw te zijn en verder te gaan met mijn cursussen sociale hygiene, webdesign, consumenten gedrag en marketing
Hmm... Fulltime achter de kassa bij de *ldi, verdiend meer dan HBO verpleegkundige... Dus dan is kassawerk zo slecht nog niet. Jah je moet het leuk vinden he? Niet echt eerlijk.... Ik zou gewoon maar ergens beginnen en niet te kieskeurig zijn. Op je CV vermelden dat je alleen de propedeuses hebt en verder geen afgeronde opleiding komt niet zo gemotiveerd over (over het algemeen). Als je dan wat recente werkervaring hebt komt het wel over of wil je iets aanpakken. Tenminste dat is mijn ervaring met het lezen van de sollicitatiebrieven. Ben ook altijd eerder geneigd om zulke personen uit te nodigen. Dan boeit het me niet echt of ze nu wel of niet een propedeuse hebben op HBO of WO niveau. Dan liever een MBO-er met diploma! Mijn advies... Gewoon ergens solliciteren en gaan werken. Zorg dat een nieuwe baas een goede referentie op kan halen bij je huidige werkgever!