leuke baan zonder passende vooropleiding?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ja, gewoon wat zoeken en dan kun je ondertussen altijd weer verder solliciteren, maar zien ze wel dat je gemotiveerd bent. Als je dacht dat het moeilijk was in de Randstad wat naar je zin te vinden, de rest van het land is nog erger, daar ben ik wel achter na mijn verhuizing.
    En soms moet je gewoon even geluk hebben met een baan. Succes!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    haha, ja volgens mij is de randstad de meest gunstige plek om een baan te vinden.

Wat ik zou doen is gewoon zorgen dat je ergens tussen komt en dan vanuit je werk verder solliciteren.

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hmmm ik begrijp jullie reacties wel van ga gewoon de arbeidsmarkt op, maar ik ben juist benieuwd of iemand suggesties heeft voor een interne opleiding oid omdat ik dus niet zomaar een baan wil. ik zoek wel in de richting van de jeugdzorg, dat is heel iets anders dan beginnen bij een of ander bedrijf en de administratie doen ;) met een paar jaar werkervaring als manusje-van-alles binnen een bedrijf/winkel, kom ik nogsteeds niets verder in de jeugdzorg lijkt me

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    www.studiebaan.nl (moet ik zelf ook nog gaan rondneuzen hoor dus ik weet niet echt wat het is)

En je moet idd gewoon ergens beginnen met werken, vaak is geluk heel belangrijk!

En een Propedeuse dat is nog een soort van niveau bepaling, maar een 80% van een P dat dus echt niet.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    Ik wil niet lullig klinken, maar waar het gewoon op neerkomt eigenlijk, nou in elk geval zoals de meeste werkgevers ernaar kijken is dat je de Havo hebt afgerond en voor de rest niks hebt afgemaakt! En zo is het natuurlijk ook een beetje.

Dan kun je wel heel kieskeurig zijn, maar ben bang dat je dan nooit een baan vind. Of je moet idd werken en leren, maar dit is vaak op mbo niveau en dat zul je ook wel niet willen. Bovendien kun je dan ook wel rekenen op minder salaris. Er zijn maar weinig mensen die direct bij het begin van een baan een opleiding kunnen volgen.

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    ik denk dat werkervaring ook heel belangrijk is, dus als jij nog een paar jaar huisvrouw wil zijn zie ik het somber in....

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    @tipp42: snap niet helemaal wat je wilt. Je wilt niet meer eerst zelf een opleiding afmaken, je blijft eerst nog als huisvrouw thuis en doet dus geen werkervaring op en vervolgens verwacht je wel meteen een baan op "jouw niveau"? Dat is toch niet helemaal realistisch lijkt me.

Waarom zou een werkgever jou aannemen op die goede baan met alleen een havo diploma als hij iemand anders kan krijgen die al een vervolgopleiding heeft afgerond.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.313
    36.176
    113
    @tipp: ik bedoel dit trouwens niet heel erg lullig hoor, wil he tje alleen even vanuit een ander gezichtspunt laten zien.

Mijn zusje is namelijk net zo. Alleen heeft zij een VWO opleiding. Ze denkt ook dat ze ermee een heel goede baan an krijgen, maar dat denkt ze nu al een aantal jaar en nog steeds niks hoor. En nu doet ze het wel redelijk goed, maar dat komt vooral door haar recentewerkervaringen.

9. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als je niet in de schoolbanken wilt zitten maar wel wilt werken zou je voor een BBL opleiding kunnen gaan. Dan ga je 1 dag in de week naar school en de andere dagen werk je (hoeft niet alle dagen te zijn, maar net wat je af spreekt)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    En ook via de administratie kun doorgroeien in de sector die jij wil. Zo heb ik een tijdje bij de thuiszorg gewerkt op het afsprakenbureau van het consultatiebureau. Dat was toch wel erg leuk! Ik kwam er binnen om achterstallig invoer werk mee op te ruimen, maar na enkele maanden hielp ik al mee met de telefoontjes. Als ik niet verhuisd was, had ik -als gemotiveerde jongere- zeker door kunnen groeien. En ook bij mijn man zie ik dat. Door zijn zichtbare motivatie en ambitie heeft hij via het bedrijf inmiddels cursussen gevolgd en is hij in de loop van 2 jaar al een heel stuk opgeklommen. Zonder opleiding ook eigenlijk... echt super :)

11. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Is een studiebaan in de zorg niet wat voor je? Kijk eens op gobnet.nl (als ik het goed spel)..
    Je kunt in het ziekenhuis allerlei interne opleidingen volgen; anaesthesie- of OK-assistent, cardiovasculair, longfunctie, klinische neurofysiologie enz. enz.. Ikzelf heb de HBO-opleiding klinische neurofysiologie gevolgd, en afgerond. En in mei stop ik met werken in het ziekenhuis om te gaan werken als... tikgeit :)
    Maar dat is niet omdat ik het werk in het ziekenhuis niet leuk vind, dat zal ik enorm missen, maar bij ons op de afdeling moet je gewoon minimaal 50% werken, en dat vind ik teveel, daar mijn man ook veel van huis is, en ik niet wil dat mijn meissie grotendeels door oppas wordt opgevoed. Tikgeiten doe ik gewoon om nog een beetje bezig te zijn, maar nu voor maar 8 uurtjes.

Maar goed. De meeste opleidingen + directe baan zijn vaak wel zo opgezet dat je fulltime moet werken.. of 4 dagen of zo, maar je bent er wel veel mee bezig. Is dat te combineren met gezin?

12. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Even inhakend op dit stukje. Zo is mijn vriend op 17 jarige leeftijd van school gegaan, ook geen zin meer. en is gaan werken.
    Die heeft zich dmv cursussen/opleiding via het werk ook opgewerkt.
    En jaren geleden heeft ie zijn baan opgezegd en is ondernemer geworden in zijn vakgebied waarin die alles geleerd heeft en t gaat super.

En als hij iemand aan moet nemen en hij moet keuzes maken gaat ie liever voor iemand zonder diploma maar met n grote inzet/motivatie dan iemand zonder werkervaring met diploma.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden,

ik heb een HBO studie afgerond (Culturele Maatschappelijke Vorming).
    Heb daarna in het Hoger Onderwijs gewerkt, vervolgens het Jongerenwerk ingegaan.

Maar.....om heel eerlijk te zijn...
    Ik ben ook liever een 'tiepgeit op kantoor'.

Heb nu net een nieuwe baan bij een Gemeente als Jeugd - en jongerenwerker, maar diep van binnen heb ik liever een kantoorbaantje.

Ben wel zoekende, maar onderschat kantoorwerk niet, hoor. Het is niet makkelijk om daarin een baan te vinden, zelfs niet met een afgeronde HBO studie.
    Geloof me ;)

Welzijnssector is leuk, hoor. Maar vaak ook een grote chaos en grote onzekerheid. Het zijn vaak kortdurende projecten!
    Nee, ik zie mezelf niet voor eeuwig als jongerenwerker...dat staat vast.

Ik wil (zodra ik verhuisd ben binnenkort en samenwoon) beginnen aan een LOI opleiding.
    Echt de schoolbanken in zie ik niet zitten.

liefs, Assi

Deel Deze Pagina