Hallo meiden, Ondanks dat ik nog maar net zwangerschapsverlof heb, ben ik al weer druk aan het solliciteren om zsm na mijn verlof weer een baan te hebben (mijn vorige werkgever heeft mijn contract niet verlengd omdat "er te veel personeel was" ). Nu heb ik in week 2 van het nieuwe jaar een sollicitatiegesprek bij een hotel, en daarvoor ben ik op zoek naar sollicitatietips voor zwangeren. Ik ben dan 8 maanden zwanger, dus verbloemen of verzwijgen heeft geen zin en dat wil ik ook niet. Heeft iemand van jullie nog tips voor wat ik beter wel/niet kan doen of zeggen? Of wat ik aan zou moeten trekken? Of nog andere tips? Alvast heel erg bedankt! Liefs, Iloiza
gewoon zoveel mogelijk jezelf zijn, alleen dan kun je zien of het ook echt klikt. jezelf zijn en je goed voorbereiden (dus, waarom ben ik degene die ze moeten aannemen en waarom wil ik juist hier werken) is het enige dat je kan doen. en uiteraard netjes en goed kleden maar als je in een Hotel solliciteerd weet je dat zelf ook wel. succes
Zelf geen probleem van je zwangerschap maken! Werkgevers vinden het fijn als sollicitanten een houding hebben van "dat kan ik wel, dat ga ik doen" ipv twijfelachtig "tsja is wel lastig, ik weet niet hoe het zal lopen, etc.". Dus maak jouw zwangerschap en je kind geen probleem van je werkgever. Uiteindelijk zal het in de praktijk op hetzelfde neerkomen (qua omgang mbt vrije uren als je kind ziek is bijv.).