Ik ben christelijk, maar mijn man is ongelovig. Ik wil graag op het geboortekaartje een mooie tekst die zowel voor mij als voor hem past... Dus wel met een religieus tintje, maar niet té... heeft iemand een idee??
Hier zijn wij wel beide christelijk. Bij de oudste hadden wij het eerste couplet van een kinderliedje gedaan: Hoger dan de blauwe luchten en de sterretjes van goud. Woont de Vader in de hemel die van al Zijn kinderen houdt.
Ik had zelf iets verzonnen (maar dat is hem toch niet geworden). Ging zoiets als: Volgens de een gemaakt door eigen kracht, Volgens de ander gekregen van een hogere macht. Echter, beiden overtuigd van een groot wonder! (alternatief laatste zin: Het was echter de liefde die dit samen bracht) Iets op die fiets. Helemaal precies weet ik het niet meer.
Ik heb het zelfde. Bij het eerste geboorte kaartje heb ik een gewoon gedichtje gedaan. Bij de tweede hebben we het volgende gedichtje gebruikt: We hebben saam een wondertje een wondertje aanschouwd het allerwonderlijkste is, dat het ons is toevertrouwd. Wie zegt nog dat wonderen, vandaag niet meer bestaan. belt voor dat wonder, bij ons voorzichtig aan. Bij ons derde kindje heb ik ook weer een gedicht met een wonder er in verwerkt. Zo komt het geloof voor mijn man niet zo heftig naar voren en is voor mij het geloof er genoeg in verwerkt. succes Tanna
Dat vind ik een erg mooie... ' het is aan ons toevertrouwd' ... en door wie, dat laten we dan even in het midden
...iets in de trant van: uit liefde geboren en door de hemel gegeven Wij zijn eeuwig dankbaar voor dit nieuwe leven of uit liefde geboren en door de hemel gegeven wij voelen ons gezegend, door dit nieuwe leven of.... zo lief en klein, wat een mooi nieuw leven wij voelen ons gezegend om dit mogen te beleven je kunt ook iets gebruiken als een geschenk uit de hemel...is toch christelijk maar niet tè....
Dat vond ik dus ook en mijn man kon zich er ook in vinden en hij is een echte wetenschapper zal ik maar zeggen. Wil alles zwart op wit en ja bij geloog komt toch een stuk geloof in plaats van weten.
Ik heb hetZelfde. Ik heb een 'algemeen' gedichtje over de liefde En dan boven de namen 'uit Gods hand ontvangen....' Vonden we een goed compromis
Wij zijn allebei wel gelovig(ik ben er trouwens meer mee bezig dan mijn man) en laten kindje ook heel bewust dopen. Man is gedoopt, ik niet(kom niet uit kerkelijk gezin), ik laat mij waarschijnlijk tegelijk dopen met onze kleine. Maar nu ff over je vraag. Zelf vind ik dit een heel mooi gedichtje: "Er zijn veel dingen in het leven die je verbaasd doen staan, maar het mooiste wat God je kan geven is nieuw leven uit liefde ontstaan" Hier nog een website met christelijke gedichtjes: http://www.madeliefdesigns.nl/page/christelijke-geboortegedichten Veel suc6!
Waar ik zelf aan zit te denken (zit in dezelfde situatie als jij) is een deel uit een lied van Huub Oosterhuis: soms breekt uw licht in mensen door, onstuitbaar, zoals een kind geboren wordt Het hele lied gaat als volgt: Soms breekt uw licht in mensen door onstuitbaar zoals een kind geboren wordt. Gedenk de mens die wordt genoemd uw kind uw koninkrijk uw licht. Geen duisternis heeft ooit hem overmeesterd. Geen duisternis heeft ooit hem overmeesterd. Gedenk ons die als hij geboren zijn eens en voorgoed die uit zijn mond uw Naam hebben gehoord die moeten leven in de schaduw van de dood die moeten leven in de schaduw van de dood hem achterna, hem achterna, hem achterna, hem achterna.
Als ik me even in de plaats van de ongelovige man mag stellen... vind die éne van merah toch het meest neutraal. Ik zou bijvoorbeeld geen verwijzingen naar "de hemel" etc verdragen...
Dit zou ik ook hebben idd, verwijzingen naar een wonder of 'iets' zijn prima, maar een tekst waar Hij, God of de hemel uitdrukkelijk in voorkomt echt niet...
Uiteindelijk hangt het natuurlijk allemaal af van de "ongelovige man", waarover het hier gaat. Hoe verdraagzaam hij is...
Even uit de losse pols... "Voor je mama een wonder, Voor je papa héél erg bijzonder, Je bent hier heel erg welkom, Kleine donder!" hihi