Vandaag na het werk besloot ik even de stad in te lopen vanwege het lekkere weer en de nood voor een wandelingetje en besloot heerlijk te gaan snuffelen tussen al die schattige meisjeskleding bij de JBC. Ik zocht nog een pyjama in maat 56 (haar vader had al zo'n lieve uitgezocht, maar in maat 68). De vorige keren had ik al moeite om maat 56 te vinden en verdomd: vandaag weer! Ik vind het maar vreemd. En niet alleen de JBC, maar ook Hema en C&A. De echte babymaat begint bij maat 62 heb ik zo het gevoel... En bij de Newborn setjes zie ik dan regelmatig de prematuur maatjes, dan maat 50 en dan niets meer. Nou kan ik natuurlijk wel gaan webshoppen, maar ik ga graag zo nu en dan de winkels in omdat ik de beweging nodig heb of dat er iemand graag mee wilt. Binnenkort komt mijn beste vriendin terug uit Ecuador en hoopte ik toch de kleding bij elkaar te shoppen met haar in maat 56. Zeker omdat onze meid tot nu toe wat groter is dan gewoonlijk, wil ik met de bevalling toch ook een maatje 56 in huis hebben (maat 50 is wel al in huis, heb 3 zachte pakjes). En ik heb ruim 2 jaar gewacht op ons meisje: natuurlijk wil ik lekker gaan winkelen! Kijk ik nu in de verkeerde winkels, is maat 56 een populaire maat onder de kraamcadeau's? Heb ik nu zo'n afwijkende kledingsmaak (vraag maar raak)? Iemand anders die dit ervaart? Ik ben toch niet gek aan het worden zeker... Geen klaagzang, maar ik begin wel zowat te denken: 'what the hell?' Overigens heb ik me maar laten gaan in maat 62 vandaag, ik moest en zou met wat thuiskomen (missie geslaagd )!
Prenatal, V&D, Babydump allemaal genoeg maatje 56 En in de echte babyboetiekjes ook wel hoor van Dirkje, noppies enz enz
Ik heb dat juist met de jongens kleding, alles wat ik leuk vind is niet in de juiste maat.. Ik vind ook dat er bar weinig in de maten 50/56 zijn.
Ben ik toch niet gek Allesofniets... Ik ben van mijzelf al geen webshopper, ik vind de ervaring van het winkelen erg leuk en ontspannend. Daarnaast voel ik toch graag aan de stofjes en bekijk ik de pasvorm. Ook ben ik wel wat moeilijk hoor, toegegeven. Ik houd niet van een grote print op een shirt (bij jongens wel wat meer dan meisjes), wel van een patroontje. Nog geen opvallende cartoonfiguren zoals Nijntje, of Winnie de Pooh. En ik beval in juni, dus bij maat 62/68 moet ik al gaan denken aan het kouder wordende weer. Dan is een jurkje met korte mouw wel schattig, maar met een rompertje eronder weer niet zo. Misschien de hormonen die toch wel meewerken. Ik ga binnenkort nog eens naar Babydump, ga ik daar eens kijken. V&D had te veel Nijntje kleding en te veel felroze en glitters helaas. Prenatal zal ik eens in een groter filiaal kijken, die vlakbij ons had niet zo veel keus.
Ik kan me voorstellen dat een pyjama in maat 56 lastig te vinden is. De meeste kindjes dragen in die maat nog geen pyjama, maar slapen in gewone zachte kleertjes. Heb je al gekeken naar de merken Z8, Feetje, Noppies? Die hebben veel newbornkleding. H&M kun je ook proberen. Mijn dochter heeft max 6 weken maatje gedragen. Ze is van eind juni, en droeg eind augustus maat 62.
Prenatal, Babypark, Van Asten Babystore, Babydump... 50/56 in overvloed. Merken: Noppies, Dirkje, Feetje, Z8, Lief!, Name it, Little Feet, Beebielove. Zelfs bij de Wibra hadden ze laatst een hele leuke collectie met maat 50 + 56... Genoeg te koop! Ik vind het makkelijker om voor mijn dochtertje die in juni geboren gaat worden iets te kopen in 50-56, dan voor mijn oudste dochter die maat 134 heeft. Pyjamaatjes voor baby's zijn inderdaad niet gebruikelijk, maar wel te koop bij de Prenatal en andere babyzaken
Hema heeft pyjamaatjes ook ik 50/56 en hier valt dat als 56 Zeeman heeft ook leuke dingen en ook in 50/56 Zelf de wibra heeft kleine maatjes en leuke dingen (Marja dat is smaak) V&D veel nijntje maar hier ook heel veel zonder nijntje!
Ik werk bij de Hema en wij hebben echt heel veel kleertjes in maat 50/56.. Misschien kijk je in het baby gedeelte in plaats van new born gedeelte?
Zeeman, Wibra, V&D, Prenatal, Noppies (bij diverse winkels). Er zit hier in de stad ook een winkeltje die al die nederlandse merken heeft als Dirkje en Z8 enzo. Die heeft ook plenty 56. Tip: koop je niet nu al suf. Soms loop je langer met een maatje dank je denkt, ds heb je kleertjes van het andere seizoen nodig, of besluit je ineens dat je toch wat langer wil dat ze baby blijft, terwijl je allemaal van die volwassen kleertjes hebt gekocht. Later bijkopen is ook leuk :-D
Kleertjes 56 genoeg, pyamas idd niet gewoon omdat die kleintjes geen pyamas dragen. Veel te veel werk zovaak om te kleden, maar ze zijn er wel. Meestal worden daar ook die boxpakjes voor gebruikt.
Vandaag geweest en newborn was vanaf 56 tot 90. Stond echt verbaasd te kijken dat vanaf 74 nog newborn is.
Newborn is 50 tot en met 68 en vanaf 74 tot en met 92 is baby. Weet niet welke Hema dat is maar die hebben er een behoorlijk rommeltje van gemaakt zo te horen
Ik shopte alles bij Kleine Helden in Haarlem. Zij hebben echt alles in de meeste maten. Baby's Only heeft nu ook te leuke kleertjes trouwens
Oh daar heb ik geen moeite mee. Heb veel te veel kleertjes haha. Ik vind vooral Zara heel erg leuk, de basics van de H&M, next en verder vaak de wat duurdere merken. (Petit bateau, jottum, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, sd le chic etc) Oh en vandaag liep ik toevallig in de zeeman en vond dat ze echt verrassend leuke babykleertjes hadden!