Wij verwachten nr. 2 als nr. 1 23 maanden is en ik vroeg me af hoe andere mama's dat doen met de babyfoon. Zet je die bij de jongste, op de gang of gebruik je 2 babyfoons? Onze kleintjes slapen net als wij op de eerste verdieping, 's nachts gebruiken we daarom sowieso geen babyfoon. Overdag en 's avonds wel. En tot wanneer gebruik je eigenlijk een babyfoon?
hier een goedkopere bijgekocht voor de oudste. (die hoef ik alleen maar te horen huilen ) de duurdere, goede babyfoon staat op de babykamer. vind het wel een fijn idee. bij ons ook alleen overdag en 's avonds in gebruik. ps. bij ons ook 23 maanden verschil. ik ben benieuwd hoe druk het gaat worden thuis... (volgende week uitgerekend, dus binnenkort weten we het..)
ik heb het niet gedaan. Ik heb het even aangekeken. Mijn oudste roept en ik hoor hem en ga naar boven. Hij kan tegenwoordig ook zijn bed uit, hij klim goed trap dus laat het hekje open. merk wel dat als ik nu buiten zit minder fijn zit. Daarom heb ik nu harder gezet en ik hoor hem nu ook.
Wij hebben 2 babyfoons. Beneden horen we de kinderen niet en als we slapen mogen ze al blij zijn als we ze via de babyfoon horen. Eva kan en mag uit bed, maar ze doet het niet... we moeten dus 's nachts altijd 'helpen' met plassen, ze komt haar bed alleen maar uit als 1 van ons erbij is.
Ik heb er eentje. In ons vorige huis heb ik hem tot 11 maanden gebruikt bij de oudste, daar was het een stuk gehoriger, dus ik hoorde haar ook wel zonder babyfoon, wist toch rond welke tijd ze wakker werd. Sindsdien niet meer gebruikt voor haar, ook niet na de verhuizing en toen haar broertje geboren was, voor de jongste gebruik ik hem nog wel, maar ik denk hoogstens nog een paar maanden. Hier was het gewoon niet zo nodig en ik was ondertussen gewend hem niet meer te gebruiken.
Wij hebben er 1 en we kijken het zo eerst even aan. Er zit zo 19 maanden tussen. Het enige wat ik lastig vind is dat onze dochter altijd in slaap valt met het muziekje op de babyfoon, maar dat we onze jongste zometeen goed willen kunnen horen. Maar goed, we moeten even kijken!
Wij hebben er 2: Alecto DBX-88 voor de jongste en 85 voor de oudste. Mijn oudste dochtertje was 2jr3mnd toen de jongste geboren werd. We grbuiken 'm voornamelijk 's avonds en soms 's middags, want ondanks dat ze nu 3.5 is, sliep ze tot voor kort nog elke middag en komt ze zelf haar bed niet uit!
hier ook 2 - gestart met 1 - maar eentje met beeldscherm (40 euro bij de aldi) bij gekocht toen de oudste ineens ging stunten smiddags op de slaapkamer... Het geluid van die 2e is niet perfect, maar het beeld wel. En ik kan haar prima horen als ze roept of liedjes zingt ofzo. Dus buiten dat ik het prettig vind om bij gestommel haar te zien (ook snachts, zodat ik m'n bed niet uit hoef ) vind ik het ook nog eens érg gezellig om te horen wat ze allemaal verteld in bed tegen haar knuffels