wij willen volgend jaar juni (kleine is dan 1 jaar) met de caravan naar italië. ik zoek een leuke camping waar je zo uit kan wandelen naar een gezellig plaatsje met restaurantjes etc. dus zonder de auto te moeten pakken. het liefst ook niet te ver rijden, denk aan lugano, maggiore, mergozzo. maar bij die laatste twee schijnen erg veel muggen te zitten, en daar hebben we een bloedhekel aan:x een paar muggen is niet erg en ook vanzelfsprekend, maar dat je niet buiten kan zitten zonder lange mouwen/pijpen en zonder klamboe, daar heb ik geen zin in! heeft iemand tips/ ideeen?
Bij lugano en maggiore zitten idd veel muggen wat ik weet van vorige jaren Mijn fafouriet is nu garda meer, camping serenella! Heerlijk daar En geen last van muggen gehad dit jaar!
gardameer is idd heerlijk, maar ik vind het zo ver rijden, 1200 km. scheelt toch ruim 200 met die andere meren. vond je de reis niet lang met zo'n kleine? had je ook een caravan erachteraan? want dan duurt het helemaal lang. wil ook liever geen hotel tussendoor want extra kosten en dan duurt het zo lang voor je er bent.
Gardameer is die 200km extra méér dan waard... Ik vind 200km ook geen probleem maar dat is natuurlijk persoonlijk. De afstand van 1200km kun je in principe 'makkelijk' in 1 lange dag rijden als je kunt afwisselen achter het stuur. Wij gaan in ieder geval naar het gardameer in augustus en dat is voor ons een makkie, wij rijden normaal rond de 1600km dus dit is een stuk dichterbij! Kan je uit ervaring wel vertellen dat het lago maggiore en comomeer niet eens in de buurt komen van het gardameer...Vooral lago maggiore vond ik een supertegenvaller.
Lago Maggiore is erg leuk (camping Isolino en Continental Lido) maar vanaf de camping kun je niet zo een dorpje inlopen, moet echt met de auto. De campings liggen wel direct aan een meer en de zwembaden zijn super. Wij zijn in augustus geweest en geen mug gezien
makkelijk in één dag rijden met caravan gaat echt niet lukken hoor! ik ben vroeger op al die plaatsen geweest met mn ouders, maar wat ik ervan weet is dat ik die plaatsjes rond het lago maggiore lang niet zo toeristisch vond als die langs het gardameer.
Met een caravan rij je dan 2 dagen. Doen wij ook. We overnachten ergens in Oostenrijk op een camping, is toch ideaal als je je caravan al bij je hebt?
nee wij willen juist niet 2 dagen over de reis doen maar in één dag ervan af zijn. bovendien hebben wij een kleine caravan die helemaal volgeladen is dus daarin overnachten wordt sowieso niks..
Aan de kust bij Lido di Jeselo heb je hele leuke camping Union Lido. Is een soort vakantiedorp. Heeel veel faciliteiten waaronder 2 hele mooie zwembaden, winkelstraat met terrassen en winkeltjes, supermarkt enzo enzo!!
Wij zijn 2x aan het Lago Mergozzo geweest, maar met de muggen viel het daar wel mee hoor. We stonden op Camping La Quiete. Eerste keer was het er heel rustig, ondanks het hoogseizoen en stonden we pal aan het strandje. Tweede keer was het loeidruk en toen vonden we het niet zo leuk meer, dus we waren er vrij snel weer weg.