hallo , Ik werk nu bijna twee jaar op mijn huidig werk.Toen ik er startte heeft mijn baas gevraagd of ik van plan was om niet te vlug aan een tweede te beginnen.Dat waren wij niet van plan we wilden er graag een jaar of 5 tussen laten. Maar deze zomer bleek ik onverwachts zwanger en waren wij toch wel een beetje geschrokken in de eerste plaats maar al gauw was dit gevoel vervangen door blijdschap. We hebben een goed huwelijk en ons tweede kindje is nu van harte welkom.toen ik dat vertelde aan mijn baas reageerde die van dat had ik wel verwacht ook al zij ik dat het voor ons wat onverwacht was. Achter mijn rug om ging ze vertellen dat wanneer ik op gesprek geweest was ik haar beloofd had om de eerste drie jaar niet zwanger te worden maar dit heb ik niet gezegd ik vertelde dat we niet van plan waren om vlug ons gezin uit te breiden dit is iets heel anders. Tegen mij doet ze altijd heel positief over de zwangerschap maar tegen anderen verteld ze het heel anders.Zo vond ze dat ik me minder inzette nu ik zwanger was dat ik alleen maar daar over kan praten.Terwijl ik er goed op let om tegen mensen niet altijd over de zwangerschap te praten want dit is zoals met kinderen als je er geen hebt vinden mensen het ook vervelend dat je er voortdurend over praat.Terwijl met iemand met kindjes is het juist leuk. Al die dingen kwetsen me natuurlijk wel en vooral omdat ik het van mijn collega's moet horen en niet van haar...nooit.maar ik mag er mijn mond niet over open doen want dan weet ze dat ze dit soort dingen vertellen aan mij. Nu had ik laatst een opmerking over mijn loon die nogal laat uitbetaald wordt en toen voelde ik dat ze haar daar erg over aangevallen was en toen kreeg ik het op mijn bord... ze vroeg hoe lang ik dan thuis zou zijn na de bevalling of dit nu verlengd was naar 4 maand in de nieuwe wet (had ze ergens gehoord) en als dat zo was zou ze me vragen of ik dan toch maar drie maand zou nemen (vond ze al lang genoeg) want anders zou ze mij ontslaan. dat vond ik echter zo grof en alle dingen samen doen me meer neigen naar ontslag nemen na de bevalling en ander werk zoeken na de bevalling .Ik heb al contact opgenomen met de vakbond en ik kan tijdens mijn bevallingsrust ontslag nemen en die gaat dan in tijdens die periode ook. dan ben ik eindelijk bevrijd van die achterklap ,Loon die niet op tijd betaald wordt,... Maar nu komt het.Ik ben altijd al eerlijk geweest tegen iedereen en wat mij een heel onfijn gevoel heeft is dat ik waarschijnlijk ook een cadeau van hen zal krijgen en ik hun dan wat later zal vertellen dat ik niet meer terug kom.Ik wil geen profiteur zijn en later te horen krijgen wij geven haar eerst nog een mooi cadeau en dan doet ze zoiets !! Vinden jullie dat ik beter al eerlijk vertel dat ik niet meer terug zal komen en de redens daarom nog voor ik bevallen ben? of verlies ik dan miss wel al mijn rechten als zwangere vrouw?? Natuurlijk moet ik ook nog een andere job zien te vinden al denk ik dat dit geen probleem zal zijn in het werk dat ik doe. Sorry voor het lange verhaal maar ben wel eens benieuwd naar jullie meningen.
nou, ten eerste mag je baas niet zo lullig doen over een zwangerschap, dat recht heeft hij helemaal niet, hij had ook niet het recht om je te vragen of je de eerste jaren een tweede zou willen, dat gaat hem niks aan en je had hem niet hoeven antwoorden, dan zou je in je recht hebben gestaan. als je weg wilt dan zou ik dat persoonlijk wel eerlijk zeggen, hij mag je niet ontslaan nu je zwanger bent of met verlof bent, dan moet hij wel een hele goede reden hebben. als jij het wilt vertellen in je verlof dan kan dat ook gewoon hoor, waar jij je maar lekkerder bij voelt.
Heb je haar al geconfronteerd met het feit dat zij achter je rug om zit te lullen? Ik zou dat gewoon aankaarten bij haar, dat je viavia hoort dat zij negatieve dingen over jou vertelt en dat je niet weet of dit waar is, maar zo ja, dat ze dit gewoon direct tegen jou moet zeggen. Waarschijnlijk is het wel waar en zal ze het ontkennen, maar ik denk dan wel dat het minder wordt en ze op haar woorden zal letten. Wanneer je vertelt dat je vertrekt aan je collega's is inderdaad moeilijk om te beslissen.
je hebter 2 jaar gewerkt... dus wat dat betreft heb je recht op dat cadeaut toch? plus dat het komt van de collega's die jou wel mogen en zullen dit heus niet zo opvatten... maar ik zou niet eerder onstla nemen dan tijdens je verlof om eventuele problemen te voorkomen.
NOOIT zelf ontslag nemen. Laat je ontslaan, prima maar anders heb je een groot probleem. Geen sociale zekerheid, geen inkomensvangnet, niks. Stomste wat je kunt doen. Laat je ontslaan of meld je ziek vanwege al het gezeik en neem advocaat in de arm. Nooit ontslag nemen!!!!
Ik zou niet zelf ontslag nemen, ik zou gewoon ondertussen iets anders zoeken en dan pas ontslag nemen, tenzij je het financiƫel allemaal kan bolwerken. In ieder geval, verlof of niet, je moet je iig aan de opzegtermijn houden. dus dat is waarschijnlijk 3 maanden, in dat geval kan je net voor je verlof ingaat je ontslag indienen.
Goh, werk je soms voor dezelfde baas als mij... Nee, ff serieus. Ontslag omdat je zwanger bent mag niet. En idd als je zelf ontslag neemt ben je al je rechten kwijt. Dus pas als je zeker wat anders hebt, zou ik ontslag nemen, niet eerder. Wat cadeau betreft, ik zou me er niet lullig om voelen. Zoals eerder gezegd zal t cadeau van je collega's zijn, en die waarderen je wel! Met betrekking tot verlof, dit is een wettelijke regeling, en daar heb je recht op! Tenzij jij al zoveel eerder wil werken, zou ik gewoon mn verlof nemen waar je recht op hebt (of dat nou 3 of 4 maand is) Ik vind t zeer slecht dat een werkgever sowieso vraagt of je niet te snel zwanger wil worden, gaat ze geen snars aan, dat is nou eenmaal t 'risico' als je vrouwen in vruchtbare leeftijd aanneemt. Ik herken t wel een beetje, bij mij en mn werkgever loopt t ook niet zo lekker. Enne, t cadeau wat ik na mn bevalling heb gehad was alleen van mn collega's, mn baas zou nog wel wat anders doen (niet dat ik daar wat van gezien heb hoor, maar goed.....) Maar goed, doe waar jij je goed bij voelt maar laat je niet gek maken. En zie t anders zo, je zwangerschap en verlof worden nog 'gesponsord' door je werk. Volgens mij mag je t best zo zien, want zo menselijk zijn ze naar jou ook niet.
Mijn bedoeling is wel om tijdens mijn zw-verlof iets anders te zoeken en ik ben er zeker van dat ik dat vlug vind. Normaal moet ik eind juni terug beginnen en ik zou het zo regelen dat ik mijn opzeg doe tijdens mijn zwangerschapsperiode die gaat dan in de 1ste mei en loopt tot half juni.Dan verlies ik maar 14 dagen en dat brengt financieel geen problemen met zich mee. ik zou dan wel zorgen dat ik ander werk gevonden heb en de eerste juli ergens anders kan beginnen. Er was hier iemand die vroeg of ik haar niet kon confronteren met de dingen die ze achter mijn rug verteld maar die weet ik van mijn collega's en mijn bazin haar vriendin en die vragen me om niks te zeggen want dan weet ze van wie het komt dus zwijg ik maar tot de bom eens barst. Zo praat ze wel achter iedereen zijn rug, zolang het verloopt naar haar wens ben je de goeie maar als het haar even niet meezit dan zie je een heel andere kant van haar. Ze is altijd heel vriendelijk in het gezicht maar als je weet dat ze dan tegen anderen zo lullig over je doet is dat natuurlijk niks meer waard.Ik zal me gewoon beter voelen dat ik geen geroddel meer moet aanhoren en ook niet meer moet vragen om mijn geld elke maand! Wat het cadeau betreft bij ons leggen de collega's nooit samen elk koopt apart dus ook de bazen en daar zit ik dus mee dat ze dan nog iets moois kopen en ik hen later vertel dat ik vertrek.Zou liever niks krijgen. Aan de andere kant denk ik dat het misschien beter is om nog te zwijgen over eventueel ontslag wat miss vind ik toch niks , je weet maar nooit en ze kunnen het me dan ook nog erg lastig maken de laatste maanden als ze willen. Erg dat je je zo in mensen kan vergissen dit doet zo pijn omdat ik zelf zo niet ben en liever eerlijk en soms hard overkomend ben dan een mes in de rug steek!