Muis in konijnenhok

Discussion in 'De lounge' started by mart, Jul 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

Ik heb twee konijnenhokken buiten staan.
    En toen ik mijn beestjes net eten wilde geven glipte er een muis weg. Hier ben ik niet zo blij mee, want muizen kunnen ziekten mee brengen.

Heeft iemand tips hoe ik, liefst op een diervriendelijke wijze, die muis weg kan krijgen.

Alvast bedankt!

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik had onderstaande in je andere topic gepost :)

'Bedoel je dat de muis uit het hok weg wil hebben? Dan kun je misschien kleiner gaas gebruiken, zodat hij er niet meer in kan komen.

Als je er helemaal vanaf wil kan ik geen diervriendelijke manier bedenken. Tenzij je hem in een diervriendelijke val wil vangen en hem dan een stuk verderop weer weg wil zetten... Dan is het nog maar de vraag of de muis een familie heeft. Dat is meestal wel het geval.

Persoonlijk zou ik me geen zorgen maken over muizen, mits ze niet in huis zitten...'

3. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Ik ken dat. Op mijn werk kwam er ook altijd een muisje in bij de konijntjes. Als we de muis weg zette kwam deze weer terug. Daar was het zo'n heeeel klein muisje die altijd mee at bij de konijntjes.

Ik weet geen oplossing sorry..

4. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik heb ook een konijn buiten staan en ik heb ook wel eens muizen in hun hok gehad. Wat bij mij hielp was al het konijnenvoer in plastic afsluitbare bakken doen. En rond het hok zoveel mogelijk schoon houden. Ik heb al een tijd geen muis gezien.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,825
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, wij hebben een dieronvriendelijk manier gebruikt... muizenkorrels. In een (bijna) afgesloten hokje, waar de muizen wel in en bij konden, maar de konijnen absoluut niet. Ze kwamen bij ons ws vanonder het terras van de buren vandaan (en uit de velden achter het huis) .
    Het konijn at er slechter door, dus hier was het echt wel noodzakelijk om er wat aan te doen.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik zou me niet zo druk maken om die muis zolang je konijn er geen hinder van ondervind. Je kunt hem wel vangen, maar in no time zit er weer een andere muis, want die komen op het voer af. De enige manier om ze uit het hok te houden is om alle gaten en kieren dicht te maken en heel fijn gaas te gebruiken.

7. mart

mart Fanatiek lid

Jun 2, 2012
    2,201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thnx meiden.

Gaas en kieren dicht maken is geen optie. Want de konijnen lopen vaak los en dan staat het deurtje open.
    Ik ga als ze zo uitgegeten zijn, de voerbakjes wel even weghalen en flink wat hooi erin gooien. Hebben ze in ieder geval wat te eten, want ze kunnen niet zonder voer.

Korrels durf ik niet, want ben veels te bang dat de konijnen de korrels opeten.

Hopelijk kan mijn man dat muisje vanavond vangen en verderop weer vrij laten.

8. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hmm diervriendelijke.. geen idee. Ik ken alleen muizenvallen en gif en mijn katten om muizen mee te deleten..

9. danip

danip Niet meer actief

Hier ook muizen bij de konijnen. Het helpt inderdaad als je alle voer en hooi in een goed afgesloten plastic bak doet. En een diervriendelijke manier is er niet echt ben ik bang. Je hebt met konijnen en andere knaagdieren nou eenmaal heel veel kans op muizen. Vervelend is het natuurlijk wel!

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind het wel schattig zoeen klein muisje dat bij de konijntjes komt wonen. :p
    Je hebt diervriendelijke valletjes dan kan je ze een eindje verderop weer vrijlaten.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Hihi, ja en dan zitten ze binnen een paar uur weer bij je konijnen, dus dat helpt niet zoveel. Muizen zijn er nu eenmaal en je wordt echt niet zomaar ziek van een muis. Tenminste zolang je de muizen niet op gaat eten valt het wel wat mee.:)

Share This Page