Na 2 hele verdrietige weken waarin ons zoontje in mijn buik overleden is na 15 weken, geboren is en ik daar nog een hele ellendige lichamelijke nasleep van heb gehad, ben ik vandaag jarig. Mijn man had echt een ontzettend lieve verrassing voor me, wat ik al langer graag wilde, en dat is dat hij overstag is om een hond te nemen. Uiteraard niet als vervanging van de zwangerschap maar ik denk dat het qua drukte/bezigheden ermee en de gezelligheid/liefde van zo’n beestje wel heel goed en fijn voor mij kan zijn. En voor de kinderen ook overigens. We hebben een hele lieve vrouw gevonden met een gelegenheidsnestje. De hondjes groeien met kinderen en andere dieren op en zagen er heel goed uit en kwamen lekker speels over, we zijn vanmiddag wezen kijken. Over 3 weken (in onze vakantie) komt 1 van de 2 teefjes die ze had bij ons wonen! Ik ben opgegroeid met honden maar het is al wel heel lang geleden dat er een puppy in huis was, dus wie heeft er tips en dingen om aan te denken/ rekening mee te houden? Ik heb al wel een lijstje met benodigdheden en aandachtspunten maar er is ongetwijfeld meer! Ik ben benieuwd! Bedankt voor het meedenken alvast!
Wat ontzettend verdrietig wat er gebeurd is, hopelijk hoeven jullie dat nooit meer mee te maken ♥️ ik heb niet echt tips ofzo verder kwa verzorging ofzo.. ja zou vooral genoeg van die plasmatjes in huis hebben en zou ook wel kijken naar een goede puppy training want zie helaas teveel hondjes die dat stukje missen. Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst en wel foto’s spammen he we vinden kittens en puppy’s namelijk erg leuk en schattig hier
Gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een verdrietige tijd heb je zeg. Ik begrijp dat je blij bent met een puppy. Goed dat je er al langer over nagedacht hebt en het geen impuls is. Inderdaad lijkt een puppycursus mij een 'must'. Ik las een paar dagen geleden nog een artikel over het probleem van alle corona-puppy's, die als impuls zijn aangeschaft en door de lockdown geen training konden krijgen. Schijnt voor veel gedragsproblemen te zorgen. Nog een andere tip: aangezien je twee jonge kinderen hebt die de pup waarschijnlijk ook fantastisch gaan vinden. Maak goede afspraken met hen en wees consequent (zowel richting kinderen als puppy). Bij een vriendin zag ik dat de puppy helemaal dol werd, omdat er iedere keer als het beestje net lekker lag te slapen een van de kinderen wilde knuffelen of spelen met de hond. Heel sneu voor het beestje. (Mede) hierdoor luisterde hij vervolgens slecht. Een puppy heeft, net als kinderen, veel slaap en regelmaat nodig.
Gefeliciteerd!! Wat een moeilijke dag. Vol met verdriet en toch een klein vrolijk randje. Ik kan me voorstellen dat het best veel is dus blijf ook praten over hoe jij je voelt. Ook je verdriet mag er zijn. Zoals ik zie bij mijn moeder een bench. Die staat standaard in de woonkamer en is nu een veilige rustige plek voor haar. Het deurtje staat overdag gewoon open. Zo is het ook handig voor de kinderen. De pup moet slapen en gaat naar bed. Niet vervelen bij de bench. Plasmatjes is handig. Mijn moeder had ook extra oude handdoeken. Zorgen dat eten altijd rustig is maar dat je het altijd even mag hebben. Mijn , Moeder vroeg dan of ze het botje/wat lekkers/ brokjes mocht hebben. Ze keek er dan naar en gaf het terug.nooit problemen gehad met optrekkende lippen vanwege afpakken van eten. Oja speelgoed van de kinderen niet meer op de grond. De pup ziet niet het verschil tussen eigen speelgoed en het leuke speelgoed van je kind. Omdat ik zelf geen hond heb maar waar andere vast een antwoord op hebben iets om op te bijten. (De vorige hond heeft de eettafelstoelen bijna allemaal kapot gebeten, deed ze alleen snachts, daarom gaat deze nu in de bench)
Wat een fijn vooruitzicht na zo’n verdrietige tijd. Inderdaad een rustig plekje creëren voor de hond waar de kinderen de hond niet mogen lastig vallen. Heb je al een cursus die je wilt volgen?
Hoi, wat een super verdrietige tijd heb je achter de rug en wat lief wat je man om een puppy cadeau te geven. Hier wat tips, voor zover nog niet gegeven: puppycursus, rust en regelmaat (dus niet spelen na het eten), veel aandacht besteden aan zindelijk worden (dat betekent = de eerste periode fulltime bij de puppy zijn of meenemen), puppy laten wennen aan autoritjes, stofzuigen en dat soort dingen, consequent zijn (het is echt opvoeden): alles wat je hem/haar nu aanleert/toestaat zal je of profijt van hebben voor de rest van zijn/haar leven of juist het tegenovergestelde , als je het nu schattig vindt dat hij/zij in je pantoffels bijt en dat dus toelaat, is de kans dat ie dat blijft doen groot, houd rekening met ongelukjes (van blijdschap plas laten lopen), bedenk of je wil dat de hond tegen iedereen opspringt of niet (zo niet, dan wanneer hij/zij dat doet, direct negeren, rug naar de hond toedraaien of weglopen), zorg dat hij/zij gewend raakt aan het regelmatig borstelen van de vacht, dat aan zijn oren en bek mag zitten (zonder dat ie gelijk hap zegt, leer je kids om de hond nooit van boven af of van achter te benaderen en zich ook nooit klein te maken, een hond benader je van voor (in ieder geval dat ie je ziet) en hand op snuffelhoogte, denk ook aan de dierenarts een schema voor anti vlooi, tegen wormen, teken en inentingen (heel belangrijk voor de hond, maar ook hygiene voor jou en je gezin: je wil geen vlooien, teken, wormen en de inentingen zijn voor alle voorkomende ziektes) en hou dit ook bij (pipet een keer per twaalf weken na eerste schema puppyperiode en inentingen na eerste jaar eens per jaar. Tot slot: veel liefde en aandacht en vooral veel plezier!
Oh ja, speeltjes en bench (in ieder geval voor de eerste periode en daarna misschien een kussen of grote deken: maar een eigen slaapplek) zijn ook goede tips die al zijn gegeven. En inderdaad: slapen = slapen (en niet wakker maken) . Je zult merken dat een puppy veel slaap nodig heeft. Als je besluit de bench te houden, dan wel mee laten groeien (ik ken iemand die een Sint Bernard als volwassen hond nog steeds liet slapen in de bench die hij had aangeschaft toen ie nog een puppy was ) en mooi dan om het deurtje op te laten als hij groter is (het moet een veilige plek zijn, geen straf). Hier ging de bench na de puppy periode weg en hond heeft eigen vaste slaap plekjes middels deken/kussen.
Ja, dit inderdaad. Daar wil ik graag aan toevoegen dat het belangrijk kan zijn de puppy te laten wennen aan het aanraken van de mond/tanden en tanden te gaan poetsen. Mijn hond heeft een heel slecht gebit maar staat het absoluut niet toe dat wij ook maar in de buurt van haar bek komen. Met eens per jaar/twee jaar een dure behandeling tot gevolg. Ze bijt niet hoor, maar draait weg, houdt de kaken stijf op elkaar, etc. Dat is iets wat ze als puppy kunnen leren (maar wij hebben haar op latere leeftijd uit het asiel, toen was t al te laat). Wellicht ook handig voor andere lichaamsdelen, zoals het borstelen van de achterpoten (vind die van ons ook niet fijn). Wij hebben overigens ook een bench. Nooit met de deur dicht, maar wel een fijne plaats voor haar om alleen te zijn.
Wat een verdrietige periode maak jij door zeg en ik hoop dat jullie puppy voldoende afleiding en invulling zal geven. Ik ga even terug naar onze puptijd. Wij hebben een gladde vloer en ivm het glijden op laminaat hadden wij door de hele woonkamer stukken tapijt neergelegd om glijden te voorkomen. We hadden een bench, hier sliep hij altijd in de nacht in en overdag als we weg waren, ook wanneer hij overprikkeld raakte ging hij in de bench met een kleedje erover. Voorkom ook teveel visite de eerste dagen, ze raken overprikkeld en gaan meer happen en die tandjes zijn scherp Zorg voor voldoende speeltjes. Vaak en veel naar buiten en til de pup op als je naar buiten gaan, daardoor laten ze minder snel hun plasje lopen. Neem bij voorkeur een tuigje voor de hond. Omdat pups druk zijn willen ze trekken en hangen dan in hun halsband en wurgen zichzelf zowat, hier was een tuigje een uitkomst in die periode. Laat de kinderen niet sjouwen met de pup ivm vallen van het hondje. Schrijf je al in voor een pupcursus. Je leert heel veel op een cursus, lichaamstaal van de hond, contact met andere honden etc Heel veel plezier en geluk met jullie hondje.
Het boekje : puppy's opvoeden en verzorgen. Van Scott Miller. Heb ik bij onze eerste veel aan gehad. Bij de pups die daarop volgden pakte ik het er nog geregeld bij
Ik lees even mee. Wij gaan over twee weken onze pup halen. We hebben al bedacht dat we een puppyren openklappen om de aanbouw waar het speelgoed van dochter ligt af te kunnen sluiten. Pup kan zo niet bij het speelgoed en er is niet direct paniek als dochter iets vergeet op te ruimen. Ook hebben we twee katten die enkel een hond van 7 gewend zijn. Die kunnen dus ook mooi in de aanbouw gaan liggen voor een rustig plekje. Buiten maken we een hondenhok met gras erom heen wat haar plekje wordt als we buiten zijn en haar even niet in de gaten kunnen houden ( wonen met paarden aan huis). Zou het mezelf niet vergeven als ze achter ons aan loopt en een knal van een van de paarden krijgt. kan iemand me even helpen met de basis benodigdheden? Tuigje plus lijn Water en voetbal Borstels Tandenborstel Wormentabletten (dierenwinkel of dierenarts) Bench plus kleed/kussen Kranten Oude handdoeken Wat mis ik nu nog?
Wat ik me ook afvroeg, is hoe vaak je moet stoppen? Wij moeten iets meer dan een uur rijden. Zou 1 keer een stop voldoende zijn of 2 keer?
Ja heb toevallig vandaag de basisdingen zoals dat, een riem, een mandje, beloningssnoepjes, een speeltje en een knuffeltje vast ingeslagen. Wat nog op mijn lijstje staat zijn: -poepzakjes -trainingsmatjes -bench -benchkussen -puppy shampoo en borstel En ik moet me nog verdiepen in welk soort voer ik wil geven en even informeren wat ze nu krijgt..
Als pup slaapt onderweg, rij je door. Als je stopt langs de snelweg; kies een rustige plek met minimale ( verkeers) prikkels. Pup komt net uit het nest, is van de leg en kan sneller schrikken van alle indrukken. Zoek het dus dan niet op. Beter zoek je een bosachtig gebied en draag je de pup naar een rustige plek om zijn behoefte te doen. De kans dat hij niets doet in alle drukte, is erg groot (afgeleid, stress)En dan zul je zien dat hij het in de auto ( veilig en rustig) alsnog laat lopen.