Twijfel over namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door iriani, 7 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iriani

iriani Lid

1 sep 2008
    67
    0
    0
    Nou, ik blijf topics openen hier over de naam van ons kindje ;) maar we zijn er nog steeds niet helemaal uit. Per pb heb ik veel positieve reacties gehad over één van de namen die we overwegen, maar ik zou ook graag jullie mening willen weten over de andere naam: Tycho.
    Wat vinden jullie van deze naam, leuk/niet leuk? En wat voor kindje zie je dan voor je?

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    vind het een leuke naam.
    vind alleen tygo leuker geschreven maar dat is mijn mening.
    zie een (donker)blond kindje voor me, druk maar niet hyper, lief, zachtaardig,

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou het als Tigo of Ticho schrijven, vind die y overbodig en niet mooi staan.
    Verder vind ik de naam wat hard klinken en houd ik niet zo van namen die eindigen op een o. Ik vind de naam ook een beetje ordinair. Sorry.

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ordinair? Waarom is dit nou weer een ordinaire naam :(

Ik vind het een leuke naam. Tycho of Tygo.
    En absoluut niet ordinair. Dat is op de één of andere manier het woord van 2012 aan het worden op dit topic geloof ik.

xxx

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Nou nee, er loopt hier een topic over Hugo en daar zegt niemand dat het een ordinaire naam is... ;) Je zal het denk ik niet zo gauw horen over Alexander, Julius, Matthijs, Maurits, Victor etc. Maar ordinair is een subjectief begrip, hoor. Sommige namen vind ik bijvoorbeeld naar ordinair neigen.

Tygo is mij veel te populair en daar hou ik niet van. Ook hou ik niet van namen eindigend op een -o, mijn keuze zou het dus absoluut niet zijn.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

7. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Leuk !!! Ik vind namen met een y vaak helemaal super.

8. iriani

iriani Lid

1 sep 2008
    67
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Zijn er nog meer die hun mening willen geven? Ik twijfel nog steeds...

9. Isabel Olivia

Isabel Olivia Niet meer actief

Ik vind Tycho geen mooie naam. Maar ABSOLUUT geen ordinaire naam hoor :p Echt gewoon totaal niet.

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik vind Tycho een leuke naam, maar dan gewoon op zn hollands geschreven. Tigo.

ik zou er alleen zelf niet voor kiezen, omdat je de naam constant zou moeten spellen want er zijn zoveel verschillende schrijfwijzes. dat zou me al tegenhouden.
    en het kind later trouwens ook. en zal ook vaak verkeerd geschreven worden. en dat is heel irritant!

11. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Appart, leuk!
    Als jij die Y er bij wilt, gewoon doen.

Onze dochter heet Alyshá, in het begin hoorde ik ook van waarom heb je niet gewoon alica geschreven........

Doen wat je zelf wilt :)

12. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Ik vind Tycho een hele leuke naam! :D absoluut niet ordinair hoor!

13. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Niet ordinair, maar ook geen leuke naam.

14. mvv27

mvv27 Lid

14 okt 2012
    82
    0
    0
    Tycho hadden wij ook als jongens naam toen ik zwanger was van ons eerste kindje. We wisten niet of het een jongentje of meisje zou worden. We kregen een dochter, dus de naam niet gebruikt. Ik vind het een mooie naam.

15. tulip

tulip Niet meer actief

leuk naam, over ordinair. Ik ken er 2, eentje spreek je uit met een harde g zoals go (gaan op zn engels) maar de ander wordt uitgesproken als tygooo (zelfde klank als in lach) nou dat dat klinkt echt mega ordinair. Dus ik vind hem leuk zolang het als go (gaan) wordt uitgesproken.

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Super leuk wij hadden em ook op de lijst staan mar dan wel gewoon als Tygo geschreven

17. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Tygo idd.. jaa leuk joh!

18. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Ik vind het leuk. Lekker origineel.

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry ik vind het echt een vreselijke naam

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Niet mijn smaak. Ik zie een brutaal jongetje met snottebel voor me. Slaat nergens op haha maar dat is mijn eerste ingeving :)

Deel Deze Pagina