leuke boeken en aanraders

Discussie in 'De lounge' gestart door noura, 3 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Het boek geschreven door haar moeder is vind ik vlotter geschreven.

Het boek van Malika is een saaie opsomming van het leven dat ze heeft geleid plus de ellende die ze daarna meemaakten.

2. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Die boeken van diana gabaldon zijn idd helemaal fantastisch, ben nog steeds op zoek naar meer delen, heb er nu 3.
    Als je fantasy leuk vind is George r martin, Naomi novik, james Clemens en christopher paolini ook wel wat voor je. De laatste is van het boek eragon, de film is totaal verschrikkelijk in vergelijking met het boek.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wat heb ik gejankt bij dat boek zeg

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Alles van Elizabeth George :D

5. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik ben helemaal weg van de boeken van Shopaholic en heb alle serries er van gelezen en nu ook de nieuwe dat ze in verwachting is.
    Gisteren het boek gekocht en als ik het ga lezen zit ik meteen bam in het verhaal en kan er niet meer uit komen.
    Echt helemaal geweldig.
    ik lach me kapot soms om het verhaal.

Doei Teddy

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Hier ook een sophia kinsella fan, heb alles gelezen ben nu halverwegen shopahollic&baby.

En saskia noort ook helemaal geweldig.

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, ik ook! En hoe! Ik heb verder echt nog nooit gehuild om een boek, maar bij deze.....pfoeh.....met lange uithalen en al!

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik hou van waargebeurde verhalen, maar ook van Nicci French!

Waris Dirie heb ik ook gelezen, wat ik ook een mooi boek vond is "Nog eenmaal mijn moeder zien", echt een vreselijk verhaal, maar het gebeurd, het gaat over uithuwelijken!

Ik ben nu het boek "De dubbelganger van de Duivel" aan het lezen, gaat over de dubbelganger van de zoon van Saddam Hussein, wat die vent allemaal geflikt heeft zeg, echt te bizar voor woorden, een heel goed boek dat wel!

Wat ik het goede aan die boeken vind is, je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt en das denk ik af en toe best weleens nodig!

9. Phedre

Phedre Lid

27 feb 2007
    67
    0
    0
    Gelderland
    Ik lees ook veel fantasy. Robin Hobb is inderdaad fantastisch. Ben ook erg fan van de boeken van Jacqueline Carey (Kushiel trilogy), zij is nu bezig met de 2e trilogy, vervolg op de eerste.... Geweldige personages in een middeleeuwse fantasy setting met een erotisch tintje :oops:
    Erg leuk.

Memores of a geisha is ook geweldig (dan met name het boek!)

10. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik hou ook meer van waargebeurde verhalen boeken.
    Bijv.
    : Ik was 12 en fietste naar school over dat meisje van Dutroux
    : Vaarwel liefste Holly over die 2 meisjes die vermoord zijn in Engeland door hun congierge (die met die voetbal shirtjes).
    : Moederkruid & Dochter van Eva van Carry Slee

Ik ben nu bezig met de Endstra tapes ook zeer indrukwekkend..

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm best book... op het moment is "shadow of the wind" van carlos ruiz zafos

echt geweldig geniaal.

als je van boeken houd.. dan MOET je dat boek lezen
    gezien het over boeken gaat :)

een jongetje gaat met zijn vader mee naar het "boekenkerkhof" dat zo groot is dat je er makkelijk in kan verdwalen.
    dat is een geheime supergrote "bibliotheek" waar zoveel mogelijk boeken bewaard worden
    dus ook boeken die overal al vernietigd zijn.. worden in het geheim daar bewaard.

hijzelf mag 1 boek uitzoeken om te lezen.. en pakt een zeker boek waarmee hij een hele keten aan reacties ontlokt

echt superspannend en de ontknoping... tja je moet het zelf even lezen maar trust me.. je bent toch een beetje "triest" als je het boek weg moet leggen
    je zal het missen :)

en "bevrucht" had ik ook gelezen ja
    inderdaad hardop lachend op de bank :)
    geen wereldliteratuur maar wel lekker leesvoer even tussendoor :)

oh voor de fantasy liefhebbers: tad williams :)
    bijv. tailchaser :)
    gaat over een kat, geschreven vanuit het oogpunt van diezelfde kat.. erg cool gedaan :)

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    alles van virginia andrews, geweldige schrijfster maar helaas overleden. nu worden haar boeken door een ghostwriter geschreven maar alles in haar stijl.

misschien gaat er bij de meeste meer een belletje rinkelen als ik de titel "bloemen op zolder"noem.

je moet wel van dit genre houden want het zijn over het algemeen niet de meest vrolijke verhalen maar als ik er in bezig ben kan ik het boek eigenlijk niet meer aan de kant leggen.
    de boeken worden ook altijd in serie van 4 of 5 delen geschreven en het is zelfs zo erg dat ik eerst alle delen in huis wil hebben voor ik er aan begin, zodat ik in 1 keer door kan lezen.

verder hou ik van sydney sheldon, jackie collins en harold robbins.

en ja........ ook ik lees harry potter, heb al op de kalender staan wanneer het laatste deel uitkomt.

13. Polleke

Polleke Actief lid

13 mei 2006
    119
    0
    0
    Groningen
    Ik ben normaal gesproken een echte boekenwurm, alleen de afgelopen maanden kom ik er helaas niet meer zoveel aan toe om te lezen... komt wel weer!

Ik hou ook van de boeken van Nicci French & Dan Brown &
    ook spannend: alles van Karen Slaugther, Karin Fossum &... Harry Potter!

Nog wat titels:
    - Emily Barr : Backpack, Bagage & Cuba Libre
    - Saskia Noort: De eetclub, Terug naar de kust & Nieuwe buren
    - Joanne Harris: Chocolat, Bramenwijn & Stranddieven
    - Marianne Fredriksson: Anna, Hanna en Johanna
    - Kees van Beijnum: Dichter op de Zeedijk, Het verboden pad
    - William Sutcliffe: Ben je ervaren
    - Cintra Wilson: Kleuren die pijn doen

Oja, hilarisch is ook "Handboek voor slechte moeders" van Kate Long...

.... en Het Parfum van Patrick Susskind is mijn lievelingsboek! (ben benieuwd naar de film!)

14. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Daar heb ik me ook wel eens aan gewaagd maar vind dat als je er 1 hebt gelezen dat je ze dan allemaal kent...

@saskia: goeie tip, ga er meteen naar op zoek :)

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

welke ga je zoeken han?
    shadow of the wind staat op het momen tin de boeken top 10 op eh.. 9 geloof ik

dus die moet vindbaar zijn :)

16. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    De vliegeraar van Khaled Hosseini

heel aangrijpend en mooi

Beschrijving:
    Amir en Hassan zijn gevoed door dezelfde min en groeien samen op in de hoofdstad van Afghanistan. Als blijk van hun verbondenheid kerft Amir hun namen in een granaatappelboom: 'Amir en Hassan, de sultans van Kabul'. Maar sultans zijn ze alleen in hun fantasie, want Amir hoort tot de bevoorrechte bevolkingsgroep en Hassan en zijn vader zijn arme Hazaren, in dienst van Amirs vader.
    Bij de jaarlijkse vliegerwedstrijd in Kabul is Amir de vliegeraar, degene die het touw van de vlieger in handen heeft. Hassan is zijn hulpje, de vliegervanger. 'Voor jou doe ik alles!' roept Hassan hem toe voordat hij wegrent om de vallende vlieger uit de lucht op te vangen. Die grenzeloze loyaliteit is niet wederzijds. Wanneer er iets vreselijks gebeurt met Hassan verraadt hij zijn trouwe metgezel.
    Na de Russische inval vluchten Amir en zijn vader naar de Verenigde Staten. Amir bouwt er een nieuw bestaan op, maar hij slaagt er niet in Hassan te vergeten. De ontdekking van een schokkend familiegeheim voert hem uiteindelijk terug naar Afghanistan, dat inmiddels door de Taliban is bezet. Daar wordt Amir geconfronteerd met spoken uit zijn verleden. Zijn voornemen om zijn oude schuld jegens Hassan in te lossen sleept hem tegen wil en dank mee in een huiveringwekkend avontuur.
    'Verbijsterend goed, schitterend van taal. De briljante, indrukwekkende plotwendingen maken deze roman onvergetelijk. Het is zowel als een kroniek van een land en een tijdperk als een intens persoonlijk verhaal over hoe de keuzes uit onze jeugd bepalend zijn voor ons verdere leven.' - Publishers Weekly
    'Hosseini heeft zich niet beperkt tot een -coming of age- geschiedenis of een immigrantenverhaal, maar heeft deze beide aspecten verwerkt in een schrijnend en spectaculair verhaal over innerlijke strijd. Een onweerstaanbaar boek.' - Kirkus Reviews

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Rendez-vous van Esther Verhoef...? ik vond hem heel slecht.
    Dagboek van een Geisha.. erg goed!
    ja, zoals reeds genoemd de boeken van Kluun;
    -Komt een vrouw bij de dokter
    -De weduwnaar
    -Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt

Joe Speedboot van Tommy Wieringa --> absolute aanrader, vol humor, pakkend en literair geschreven.

Natuurlijk ook de Alchemist van Paulo Coelho
    Voor de liefhebbers; de wereld van Sofie van Jostein Gaarder
    Extreem luid en ongelooflijk dichtbij van Jonathan Safran Foer

Verder de romans van Nicci Gerrard, de thrillers van Karin Slaughter en de boeken van Peter R. de Vries en Annie M.G. Schmidt.

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    nee rendez vous van Esther verhoef vond ik echt wel goed!

Nieuwe buren van Saskia noort vond ik erg tegenvallen.

Nicci french...altijd goed!

Bij Sophie kinsella heb ik echt gelachen om Hou je mond en aanpakken,maar die shopaholic serie vind ik niet zo heeel goed,krijg er hoofdpijn van,hahaha!
    Misschien omdat ik in die omnibus ben begonnen en gelijk 3 delen wou doorploeteren,ben ergens halverwege...sinds vorig jaar...

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Boeken van Sophie Kinsella!

20. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Harry Potter
    Lord of the rings.

Ik heb ook bijna de gehele reeks van Robin Cook!

En ik hou ook van thrillers van Ridley Pearson (al weet ik niet of ik de naam juist spel)

Deel Deze Pagina