onfris ruikende collega

Discussie in 'De lounge' gestart door pauly, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,

misschien kunnen jullie mij helpen?

ik heb een mannelijke collega die echt heel erg naar zweet ruikt. Vaak heeft hij 2 dagen hetzelfde t-shirt aan. Het lijkt wel alsof hij niet goed douched en geen deo gebruikt.Hij zit een heel stuk van mij vandaan gelukkig maar als hij langsloopt, dan komt er zo'n walm mijn kant op.

Hoe kan ik hem op een nette en niet kwetsende manier hier over aan spreken?

alvast bedankt.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hem sowieso even apart nemen. en dan zeggen: Jantje, ik vind het heel rot om te zeggen en het is tottaal niet vervelend bedoeld maar je hebt heel vaak een erge transpiratielucht om je heen. misschien kun je er wat opletten dat je wat vaker een ander shirt aandoet of misschien een keer een andere deoderant proberen. zou het vervelend vinden als andere collega's achter je rug om gaan roddelen erover snap je.

ik heb het gehad met mijn (ex ) baas. hij was blij dat we het aangaven. had het zelf helemaal niet in de gaten. daarna was het een stuk minder. hij lette er iig op!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat elmo erg goed aangeeft hoe je het het beste kan vertellen.
    Als ik zou erg zou stinken dan zou ik ook willen dat mensen het mij vertellen.

Overigens...ik heb ook wel eesn 2 dagen hetzelfde shirt aan. En ik denk dat veel meer mensen dat doen. Maar als je erg transpireert is dit natuurlijk niet fijn.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Zeggen! Wij hadden hier ook en dame werken poeffffffff....... als zij over de gang liep kon je het komend uur niet over de gang zonder onwel te worden. Ik heb haar er toen gewoon vriendelijk op aan gesproken, Vind altijd dat je dat beter kunt doen dan praatjes achter iemand om hebben.

5. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik hou ook niet van roddelen vandaar dat ik hier advies vraag en het er niet met mijn collega's over praat. Ik zal hem er inderdaad straks apart over aanspreken en hopen dat hij het goed opneemt...waarom zijn dat soort dingen altijd zo moeilijk? :D

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Succes. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, ik zou het ook niet zo goed durven zeggen. Bang dat ik de ander kwets. Maar als je het een beetje op de manier zegt zoals elmo24 schreef, dan moet het vast wel goedkomen.

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    bij ons ook een collega die vreselijk naar zweet stinkt, en daarbij ook niet erg fris uit haar mond ruikt, blegh!
    heb ook een collega met suikerziekte, die ruik ik wel eens aan het eind van de dag van al het harde werken, en die beseft het zelf ook en gaat dan altijd deo spuiten, dus daar heb ik geen problemen mee, maar die eerste collega, bah is gewoon echt een gebrek aan hygiene!

we werken in een winkel en zelfs klanten spreken ons erover aan! nu heeft de leidinggevende met haar een gesprek hierover gehad en ze zou erop letten, is nu een half jaar geleden, maar is nog steeds niet verbeterd!

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Of je zegt gewoon in het niets '' Jeetje wat stinkt het hier, ruiken jullie dat ook '' hahahahha

Nee hoor grapje, ik vind de beschrijving van Elmo heel goed .. denk dat het zo wel moet lukken ...

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    En na een half jaar hebben jullie het er niet weer over gehad met de leidinggevende?

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het hoeft niet alleen een gebrek aan hygiene te zijn. Ik heb nl een collega die ook heel snel naar zweet stinkt, maar die kan er niks aan doen. Hij wast zich goed, schoon shirt aan en regelmatig een deotje maar evengoed ruik je hem. Vind het heel sneu voor hem .

11. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Jawel en we hebben haar er zelf ook netjes over aangesproken.
    Ze werkt er al 20 jaar en er is 18 jaar niks aan de hand geweest, en de laatste 2 jaar dus wel.
    Ze doet haar werk heel goed en kunnen haar ervaring goed gebruiken en denk dat ze daarom niet veel durven te zeggen...

Heb haar al eens voorzichtig gevraagd of het thuis wel goed gaat, maar ze zegt dat er niks aan de hand is...
    Heb zelf al eens alcohol geroken bij haar, maar leidinggevende zegt niks te ruiken... ;)

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ai moeilijke situatie dan.

Zolang de klanten niet klagen zal je leidinggevende het niet willen ruiken hahahaha.
    Denk dat het gesprek ook wel moeilijk is om aan te gaan.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoe is het gegaan met het aanspreken van je collega hierover?

14. Dat is inderdaad een moeilijk punt om daar iemand over aan te spreken.
    Maar de eerste reactie beschreef het erg netjes,op die manier kan het haast niet verkeerd over komen.
    Ben erg benieuwd wat de reactie van je collega was.

Deel Deze Pagina