Leuke boeken voor 7/8- jarigen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door EdN, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.528
    113
    Bieb heeft makkelijk lees plein.
    Zo heb Ik boeken gevonden van blitz! Van rian visser.
    Erg grappig
     
  2. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Met stip op 1 de hele serie van de waanzinnige boomhut. Deze schrijvers hebben ook nog een boek over dino’s en het lichaam geschreven. Valt hier ook in de smaak. Net als wombat en vos, ook van deze schrijver.
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Gaat hij zelf dan niet mee naar de bieb? Hier gaan ze al van jongs af aan mee en zoeken ze zelf boekjes uit. Natuurlijk zit er regelmatig wat tussen wat toch tegenvalt, maar hé, daar leren ze ook weer van ;)

    Ze vinden het in elk geval wel leuk om heen te gaan!
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Ze gaan wel mee, maar mijn oudste heeft nooit zin om zelf boekjes uit te zoeken, hij wil alleen altijd een boekje uit de informatieve afdeling zelf uitzoeken, meestal een dinosaurusencyclopedie, of iets over een ander dier of onderwerp dat hij leuk vindt, en daar gaat hij dan in zitten lezen tot ik klaar ben met het zoeken van de rest van de boeken. Dat is altijd al zo gegaan, was zo grappig toen hij 2 was en dan heel geïnteresseerd in zo’n joekel van een boek zat te bladeren :). Mijn jongste wil wel zelf boekjes uitzoeken en komt met met hele stapels boekjes aanzetten, dus daar hoef ik het alleen nog maar even terug te brengen naar het juiste aantal. Maar hij zit ook nog volop in de prentenboeken en die heb ik door de jaren heen bijna allemaal wel eens thuis gehad, dus dat zoekt ook een stuk makkelijker uit.
     
  5. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Die vraag kwam bij mij ook meteen naar boven, 'gaat hij zelf niet mee'. Maar die heb je al beantwoord

    Maar als hij mee gaat en hij wil liever de leukere boeken, waarom maak je dan geen deal met hem dat hij eerst een boek kiest (zoals harry potter achtige niveau boeken) en daarnaast iets voor de leuk mag kiezen. Doe ik hier ook met beide kids. Oudste had altijd hekel aan lezen. Maar leest nu een boek per week weg. Hij heeft bijna alles van Dolfje gelezen nu. Jongste leest ook veel boeken weg.

    Naast 1 goed niveau-boek, mogen ze hier een leuk-boek kiezen(vaak Donald duckjes) en een dvd uitzoeken

    Verder geen leesboeken tips, hier nog genoeg aan Mees Kees, Dolfje enz. Misschien Kippenvel/Griezelbus? Koen Kampioen? Snelle Jelle?
     
  6. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Hij leest wel graag, maar heeft het geduld niet om boeken uit te zoeken en rukt dan ongeïnteresseerd een boek uit het rek om van mijn gezeur af te zijn. En dat is dan dus zelden een boek dat hij leuk vindt om te lezen, waardoor hij uiteindelijk niets leest. Aangezien hij wel graag leest als het een leuk boek is vind ik het verder geen probleem om de boeken uit te kiezen, ik zocht alleen wat inspiratie.

    Ik ben nu overigens Harry Potter aan het voorlezen en daar smult hij van.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Dit is heel herkenbaar, mijn oudste is gek op boeken, hij verslindt ze... maar naar de bibiotheek gaan vindt hij afschuwelijk ,gek genoeg, dat moet mama maar doen.
    Nu wil ik op veel gebieden niet tegemoet komen aan prinsessengedrag, maar hier voor maak ik dan maar een uitzondering. :D
     
    EdN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina