Zojuist dus. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Wilde net kip gaan snijden en toen sneed ik behoorlijk diep in mijn topje. Blijf bloeden als een rund.. heb goed gespoeld en uitgeknepen. Zou ik hier verder nog iets mee moeten? Dan bedoel ik een tetanus injectie oid? of is dit overdreven? Sorry maar ik heb echt geen flauw idee...
Misschien moet je topje even geplakt worden, ik zou even de hap bellen om te overleggen. Zeker ook aangezien je met kip in aanraking bent geweest zou ik geen risico nemen al bloed t wel goed. Nu in ieder geval even steriel afdekken.
Tetanus niet, die krijg je alleen voor vieze wonden van straat vuil ed.. Ze gaan ervan uit dat keukenspul thuis toch redelijk schoon is dus daar krijg je geen tetanus voor. Maar als het zo blijft bloeden moet het idd misschien geplakt of dichtgebrand worden dus ik zou wel ff bellen..
Mn buurvrouw kreeg toch echt een tetanus prik hoor 2 weken geleden. Was een mango aan het snijden, ook flink diep, hechting en tetanus dus.
Daar is mijn huisarts het dan niet mee eens want die vroeg mij meteen of ik vlees aan het snijden was want dan moest ik wel een tetanus hebben. Toen ik vertelde dat het mes schoon uit de kast kwam, de snijplank ook schoon uit de kast en ik spinazie aan het snijden was hoefde dat niet (was 1 van die 2 wel in aanraking geweest met vlees was het verhaal weer anders geweest) Als het blijft bloeden dan moet je er even een drukverbandje om (laten) leggen.
Ik heb het even afgewacht en goed afgedrukt.. Bloeden was vrij snel gestopt gelukkig! Ik denk dat ik dan toch maar even bel ivm tetanus..
tetanus krijg je zover ik weet alleen van straatvuil... wel gek, in het zkh heb ik toen mijn arm moeten laten hechten omdat ik perongeluk niet OP de ruit maar Door de ruit sloeg.... maar nooit iemand over gehoord. dat is dan wel weer slordig, maar met keukendingen is de kans geloof ik nihil.
Ik heb altijd in de horeca gewerkt en veeeeel diepe keukenwonden gezien maar nog nooit dat ze daar een tetanus voor geven. Sterker nog, toen we er naar vroegen weigerden ze het echt omdat het niet nodig is van keukengerei. Zoals gezegd, alleen van straatvuil... Maar blijkbaar verschillen artsen daar dan in..
Ik heb even overlegd met de HAP en kan morgen zelf met mijn eigen huisarts wat afspreken. Ik vond haar niet echt heel duidelijk in haar antwoord.. Vlees snijden was volgens haar een risico maar tentanus komt bijna niet meer voor. Dus ik zal het morgenvroeg horen! Toch blij dat ik het even nagevraagd heb..
Morgen maar even overleggen met je eigen ha dan in ieder geval. Tetanus zal het ook niet zo snel zijn, maar in kip zitten genoeg andere bacteriën die een ontsteking kunnen veroorzaken. Je hebt t naar mijn idee in ieder geval goed schoongemaakt zoals je het beschrijft, dus hopelijk heb je alles er goed uitgespoeld en is t gewoon een vervelende snee. Let er wel op dat het niet rood wordt en heel erg gaat kloppen of dat je ineens ziek wordt. Dan moet je uiteraard gelijk aan de bel trekken. Is t al helemaal gestopt met bloeden?
Ja dat gelukkig wel! Ik heb het echt een lange tijd afgedrukt.. Ik zit momenteel al aan een antibioticakuur dus hopelijk krijgt een evt. infectie geen kans! Bedankt voor het meedenken in ieder geval!