De titel zegt het al.. ik ben momenteel 34 weken zwanger en zit nog midden in een verbouwing.. Momenteel zijn we aan het gronden en schuren op de zolder.. het is wel bijna klaar maar duurt nog wel een aantal klusavonden/dagen.. Moeten nog lakken, behangen, witten, sauzen en de vloer er in leggen.. dan kan het huis van top tot teen worden schoon gemaakt want het is echt zo vies door het stukadoren en schuren.. Dan pas kan ik de babykamer sauzen en klaar maken.. ik begin echt op te raken nu.. hoop maar dat de baby tot minimaal 40 weken blijft zitten.. Van mijn eerste beviel ik met 39 weken.. Meer in het zelfde schuitje gezeten of ook nu? wat was jullie ervaring in die laatste weken? allemaal nog gelukt?
Bij ons kwam er 'nog even' een dakkapel op het huis toen ik 34 weken was... het was juni en heet en ik lag vol vocht als een gestrande walvis op de bank. Ik vond het maar niks dat het zo laat was. En die werklui die in en uit liepen om steeds buiten te zagen. Ben bevallen met 39+3
Het kan allemaal nog gekker hoor. Wij krijgen 6 mei de sleutel van ons nieuwe huis, 19 mei ben ik uitgerekend en op 3 juni staat de overdracht van ons oude huis. Ik hou me er aan vast dat je het nu makkelijker kan dan als je bevallen bent. Dan is juist de rust en aandacht voor je kleine belangrijk. Dus ff doorbikkelen, niet teveel aandacht voor de rommel maar vooral het beeld in je koppie houden van hoe het is als het straks af is. Zeker wij vrouwen kunnen veel mee aan dan we denken. succes hoor!
Check, hier nog een! Vorig jaar huis gekocht, net na kerst verhuisd en nu nog druk aan het schilderen. En mnalief houdt echt niet van schilderen dus doe het zelf. Heb voor mezelf nu opgeschreven wat ik allemaal af wil hebben, klinkt voorlopig nog als een haalbaar plan. De rest komt daarna wel. Op een gegeven moment moet je wel dingen loslaten en lukt het ook wel. Uiteindelijk is je kind toch belangrijker dan het huis maar ik kan me nu nog wel druk makenover het feit dat de vloerbedekking nog niet gelegd in de gang en op de trappen en dat dat er nou niet bepaald gezellig of af uitziet. Maar het is allemaal wel gepland en dan ook nog zo dat ik in ieder geval de laatste 2 weken op mn kont kan zitten, of vroeg bevallen. Oja, ik werk ook nog door tot 36 weken, om de uitdaging nog maar wat groter te maken. Ach we zien wel, het is maar een planning en de baby kan evengoed slapen, eten, verschoond en geknuffeld worden dus de basisbehoeftes zijn in ruime mate aanwezig. Ga je de baby trouwens eerst op jullie eigen kamer laten slapen? Dat neemt wel de druk weg van het moeten afmaken. Succes in ieder geval met alle verbouwingen!
ik moest van de gyna zorgen dat op 7 maanden zwangerschap de kamer klaar was (heel grote kans dat onze meid veel te vroeg komt) dus op 25 weken was ik totaal in paniek (we hadden nog geen verf, geen meubels niets en ik dacht dat we de meubels pas na twee maanden zouden hebben..) 19apr: kamer gaan kopen, 20apr: verf gekocht, 22-24apr: liggen verven. 29 apr: levering meubels en morgen 1mei gaan we da kamer in elkaar zetten komt wel goed! Zo een babykamer is als je door kan werken op 1 week af