Mijn oudste dochter heeft enorm droge lippen. Zelfs lachen doet pijn. Vaseline smeert ze al maar doet helemaal niks. Ben nu op zoek naar iets wat goed hydrateert en zonder menthol. Iemand een idee? Alvast bedankt.
https://www.ziltezusjes.nl/a-75870264/verzorging/mangozalf-100-ml-blik/ Ook helemaal top voor heel veel andere dingen!
Uierzalf. Zit in een oranje blik. Vaseline zit petroleum in en dat werkt bij hele droge lippen en zon zoals op skivakantie averechts. Dan brand het juist nog harder.
Wolvet of lanoline Ooit gekocht voor tepelkloofjes tijdens de borstvoeding en daarna ook bij droge en gebarsten lippen gaan gebruiken en helpt echt super.
Ik doe altijd uierzalf van eigen merk Trekpleister, daar zit ook calendula in, een tube is dat. Als mijn kinderen echt droog zijn qua handen, lippen, gezicht smeer ik dat voor het slapen gaan en dan is het 's morgens weer lekker zacht. Als het écht koud wordt hebben we allemaal een klein potje (zo'n reisverpakking zeg maar) mee waar ik een beetje uierzalf in doe samen met wat calendulazalf van VSM, daar smeren ze dan een paar keer per dag lippen mee in. Mijn 'mamazalfje' hahaha
Palmer's cocoa butter. In die grote pot. Is echt geweldig spul voor van alles en nog wat, inclusief lippen.
Ik vind Purol lippenbalsem het fijnst. Uierzalf lees ik vaker over, maar ik vind het zo vreselijk vet en slecht intrekken…vind dat echt niet fijn. Hebben anderen daar geen last van?
Dagelijks heel voorzichtig scrubben met olijfolie en een klein beetje suiker. Afspoelen met warm water en daarna vaseline erop. Werkt hier altijd. Ook met drogen handen/kloofjes.
Ik gebruik altijd de kleine roze potjes van oriflame, al vanaf vroeger haha. Maar werkt altijd goed hier.
Ik gebruik dan altijd purelan van Medela. Is eigenlijk tepelcreme, maar werkt echt fantastisch op een schrale huid of lippen. "S Avonds voor het slapen smeer ik het erop en de volgende ochtend voel je nog een laagje zitten en is het al een stuk beter.