Leuke bordspellen voor 8+

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Rosao, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Legenden van Andor is ook een erg leuk spel. Is ook coöperatief.

Bij spellen kan je altijd de regels wat aanpassen. Broertje al jong bijvoorbeeld carcassonne geleerd, maar hij vond die boeren wat lastig dus die achterwege gelaten tot hij de rest goed snapte.
    En voor carcassonne zijn er ook weer veel uitbreidingen. Ik vind kooplieden en bouwmeesters en de eerste uitbreiding het leukst.

Carcassonne dobbelspel is echt 10x niks dan kan je beter regenwormen en konijnen hokken kopen als je een dobbelspelletje wilt.

Kolonisten van Catan. Het is met een C dames ;) Kan je langzaam uitbreidingen eerst misschien eens de zeevaarders erbij, wat al een stuk leuker maakt. En je hebt dan meer variabele borden. En als je dan nog een graadje moeilijker wilt dan doe je steden en ridders erbij. Want daar komt echt meer tactiek/strategie bij kijken.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Maar ook hier, bedoelen jullie de carcassone junior variant of de gewone?

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    onze zoon wil voor sinterklaas het bordspel van squla vragen.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij spelen de gewone variant. Zijn begonnen toen Thijmen zeven was.

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik bedoel de gewone variant. Kunnen ze lang mee spelen.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en SET is ook leuk.

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    :)
    Nee dus de gewone versie. Ik heb wel twee vrij vlot op school meekomende kinderen en soms helpen we ze een klein beetje met denken

9. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Regenwormen was afgelopen weekend ook een succes bij de kids die mee op weekend waren. Allen tussen 6-9 jaar
    Verder was Dammen favoriet.
    Ook skip-bo de gewone versie hebben we afgelopen weekend veel gespeeld. Erg leuk!
    Qwirkle, SET is ookmleuk maar dat zijn geen bordspellen.
    En cluedo blijft ook leuk!

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Oh en ik vond wizard een erg leuk spel! Ook de dochter van vrienden van net 8 vond het al leuk. Wel is dat een spel voor minimaal 3 spelers!
    Eigenlijk vind ik gewoon heel veel spellen van 999 games erg leuk!
    Dobble is ook nog een leuk snel spelletje met 5 varianten, maar wedeom zijn wizard en dobble beiden kaartspellen.
    Overigens veel van de genoemde spelletjes ijn redelijk klein van formaat en zo ook handig mee te nemen wat ik ook fijn vind!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Kolonisten kan prima met een zevenjarige. Wij spelen het al een hele tijd met J. (nu 6 jaar) en ik ken meer mensen die het met hun kind van vergelijkbare leeftijd spelen. Je kunt het spel als het nodig is ook eerst een paar keer met open kaarten spelen.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@duikster: hier ook groot van 999 inderdaad.

Slechts 1 spel van ze hier liggen dat ik niet zo vind. Gewoon omdat je met 16 kaarten al heel snel weet wie welke kaart nog in zn handen heeft en dat de lol van het spel er dan snel af is.
    De eerste paar keer hadden we dikke lol maar dat duurde dus niet echt lang. Zal eens kijken of ik het kan vinden... Voor een negatief stemadvies :)

13. Saskia78

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Ik ga levensweg aanschaffen. Vond ik vroeger zelf wel een leuk spel en aangezien we catan, risk en carcasonne al in de kast hebben lijkt dit een leuke aanvulling voor een ander soort spel. Van opa en oma krijgt ze ook nog scrabble

15. highenergy

28 jul 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Wat een fijn topic. Ik ben ook op zoek naar nieuwe spellen voor mijn oudste dochter van 9. Carcasonne, scrabble en dammen vinden we leuk. Monopoly ook, maar is kermis versie, misschien tijd voor een andere versie.
    Ik zoek wel een spel dat leuk is om met 2 te spelen, papa houdt niet van spelletjes en jongste dochter is nog maar 3.
    Is Risk of catan leuk genoeg voor 2 personen? Ik denk ook aan quirkle.
    Kortom, ik blijf even meelezen!

16. Saskia78

Catan is niet leuk met zn 2en.
    Risk ook niet waarschijnlijk... Of er moet een speciale 2p-versie van zijn.

Het 2 persoons kaartspel van catan is wel leuk om met zn 2en te spelen... Al is het wel een stuk minder ingewikkeld/langdurig dan het echte spel. Wij nemen het altijd mee op vakantie... Lekker makkelijk meenemen en toch leuk tijdverdrijf.
    (Publiekstrekker ook als je dat op het terras speelt... Ziet er stuk ingewikkelder uit dan het is :) )

17. highenergy

28 jul 2014
    86
    17
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb de genoemde spellen eens opgezocht, en ben uitgekomen op skip bo, saboteurs het duel, Qwirkle en de vergeten stad. Vooral die laatste lijkt me gaaf! Als iemand weet of het wel of niet leuk is om met 2 te spelen hoor ik t graag. :)

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Skipbo word hier door alle generaties graag gespeelt. Als we een weekendje weg zijn speelt mijn oma van 96 dit met de kids

19. Saskia78

Hmm ik heb laatst naar een reiseditie van quirkle staan kijken....
    Ben ook wel benieuwd naar hoe leuk dat nou echt is :)

Met 2 personen.. Of met 3.
    Maar hier ook een wederhelft die niet van spelletjes houdt dus we spelen vaak met zn 2en.

Ook leuk met zn 2en: schaken :)

20. Saskia78

Weerwolven van wakkerdam lijkt me ook een tof spelleje.. Maar ik vermoed ook niet geschikt voor 2 personen :(

Deel Deze Pagina