Dit is vast het 100ste topic over zindelijkheid, maar heb echt even tips nodig. Mijn dochter van 3 drinkt en plast heel veel. Ze is al onderzocht op oa suikerziekte, maar gelukkig was alles goed. Ze is dus gewoon een grote drinker. Ze had vanmorgen om half 10 een schone luier aangehad en we waren rond 11.00 uur ff naar de hema en de kruidvat gelopen hier op het dorp. Staan we bij de Hema...mama ik heb geplast en zie het zo langs haar broekspijp naar beneden lopen.... (Dat zal rond half 12 geweest zijn) haar hele luier dus al vol! Wij dus snel naar huis, schone luier aan, eten, naar bed, na bed weer schone luier en vanavond voordat ze naar bed ging was haar spijkerbroek dus weer helemaal drijfnat... En een kind van 3 om de 15 minuten op het potje/wc zetten een hele dag(en) lang... dat werkt niet bij mijn dochter, die wil spelen en doen en dan niet om de 15 minuten uit haar spel worden getrokken... en dan gaat ze dus ook echt niet... Iemand nog tips?
hoe weet je dat ze om de 15mn plast? het kan best maar 1 groot plasje geweest zijn dat de luier voldeed lopen.meisjes hebben meer ruimte in blaas en ze kunnen het ook langer ophouden.zegt ze niet voordat ze moet plassen en poepen?kun je haar niet leren om je vantevoren te vertellen?
Komt vanzelf goed, zet een potje neer of wcverkleiner op de toilet. Forceer niks, stimuleer. Geen stickers of die onzin, ze doen het toch wanneer ze het zelf willen doen. Onze zoon zegt nu uit zichzelf al als hij een kleine of grote boodschap moet doen, zomaar out of the blue een paar weken terug. Ze gaan het vanzelf "vies" vinden. Pl.asje is soms te laat maar een gr. Boodschap is altijd op tijd. Geef het de tijd, natuurlijk gezien zijn ze voor hun 4 echt wel zindelijk. Een uitzondering daar gelaten..
Oh weet je wat we wel eens doen, savonds na het eten en tussen het slapen gewoon in een rompertjes laten lopen zonder luier. Ps zijn haar luiers niet te klein dan ze niet meer goed aansluiten??
ik zou haar indd eerst eens even lekker in de blote kont laten lopen, kijk eens hoevaak ze werkelijk plast, mijn zoon drinkt ook ontzettend veel, en dan ook echt super veel !! maar die plast echt niet om het kwartier, kinderen voelen het plassen niet aankomen, die gaan zo "op" in hun spel dat ze spelen dat wanneer ze echt heeel erg nodig moeten ze ook gaan plassen, dus wij zijn begonnen met elk kwartier helpen herinneren dat hij geen luier om heeft ; schat je hebt geen luier om hé als je moet plassen moet je dat tegen papa en mama zeggen dan gaan we naar het potje en dan mag je een mooie sticker uitzoeken en om het uur a 1,5 uur hebben we hem er even opgezet, 9 van de 10 keer moest hij ook wel een klein plasje, nu doet hij 1 keer in de 2 a 3 uur een grote plas, hij word zich steeds meer bewust van het voelen aankomen en het kunnen ophouden,
Ze loopt thuis vaak in haar blote kont , en ze plast dus ook echt veel. Iedere keer dat ik haar op het potje zet, of dat ze zelf gaan komt er daadwerkelijk ook echt een plas....en niet een paar druppels. Ik zeg ook nergens dat ze om het kwartier plast, maar bedoel meer om haar ieder kwartier op het potje te zetten om te kijken of ze moet plassen. 9 van de 10x komt er dan dus ook een echte plas uit.