Na maanden aftellen en bijna 3 weken weg te zijn geweest begint het gewone leven weer. Om ideeen op te doen voor volgend jaar ben ik benieuwd waar je bent geweest, hoe je het vond en hoe het weer was. Wij zijn naar camping Zaton holiday geweest in Kroatië (dalmatie). Het was een aardig eindje rijden en zeker op de terugweg was het erg druk. De camping was groot maar goed verzorgd. Fijne campingwinkel. Veel restaurants waar je voor weinig kon eten. Voor 4 personen een hoofdgerecht (denk aan mixed grill, biefstuk, pizza oid en voor 1 kleintje een portie friet met wat drinken) waren we tussen de 35 en 50 euro kwijt. Er was een beachbar waar je megagrote hamburgers kreeg voor 29 kuna (omgerekend iets meer dan 3 euro). Het strand is opgespoten voor een deel. Je hebt wel waterschoenen nodig want er liggen keien en stenen in het water. We hadden een stacaravan gehuurd en itt bv Italie was hier behoorlijk ruimte tussen de caravans We hebben twee weken goed weer gehad, elke dag tegen of net over de 30 graden. elke middag stak er een briesje op. 1 Dag is het bewolkt geweest en 1 avond onweer.
Wij zijn vanacht terug gekomen van 3 weken vakantie in spanje op camping yelloh village mas sant josep. We zijn er nu voor de 4de keer geweest met eigen caravan en we hebben ons plekje alweer gereserveerd voor volgend jaar. 3 weken mooi weer gehad tussen de 30 en 35 graden. 1 avond regen en een beetje onweer.
Leuk! Ik hou van vakantieverhalen Wij zijn begonnen in Frankrijk, de Ardeche op camping Le Pommier. Grote camping met een fantastisch Zwembad, een animatieteam bestaande uit 26 mensen. In principe een prima camping, maar je moet er van houden.... Sanitair vreselijk smerig, had een tadje gemaakt met Glorixdoekjes, eigen toiletpapier en handzeep, mijn dochter mocht alleen nog maar in de caravan naar het toilet. Zwembad erg druk, handoekjes leggen en dan weggaan, de Nederlanders doen dit trouwens, vreselijk!!! Aso aso aso! Veel herrie 's avonds, was in het begin nog wel om, maar werd per avond irritanter. Dus van uit mij; prima camping, maar ik zou het je niet aanraden, voor mij niet meer. Hierna door naar Italie, een kleinere sportcamping Azur-iets aan heg Idromeer. Geweldige plek!! Relaxed, mooi, rustig, klein zwembad en een heel groot meer, animatieteam van 1 persoon. Veel watersporters, surfers, suppen, zeilen, kanoen en roeien. En een supermooie omgeving! Klein uurtje van het Gardameer af. Toen door naar Oostenrijk. Ik heb nog nooit zo'n geweldige camping meegemaakt. Natuurcamping Peterbauernhof in Sankt Ändra. 26 plaatsen (uitbreidbaar naar meer want hij heeft nog een veld, waar de aanwaaiers staan) volledig gericht op kinderen tot 10 jaar. Een boerderij met Ezels, alpaca's, pony's en kippen en twee schapen. Elke dag komt de boer met de Ezels naar de camping en mogen de kinderen rondjes over de camping rijden en elke avond met de Ezelkar een rondje rijden. Je mag vrij met de dieren gaan wandelen (en ja alpaca's spugen ) 'S avonds gaat het vuur aan en worden er marshmellows gemaakt en speelt de boer vaak een muziekje op zijn trekharmonica. De omgeving is heel mooi en genoeg te doen, kinderen willen alleen dd camping niet af. Er is ook een schuur waar ze binnen kunnen spelen, een trampoline, een tipi, een zwembadje, skelters, tractors, fietsjes, steps. Echt waar fantastisch! Hier gaan we volgend jaar weer heen. Verder hebben we meer campings gehad in italie en duitsland nog, maar daar zijn we korter gebleven dan een week en wordt mijn cerhasl erg lang
Leuk jullie verhalen. Al een idee waar jullie volgend jaar naar toe willen? Aapje ga jij weer terug naar Spanje?
Wij zijn zaterdag teug gekomen van bijna 3 weken Italie. Zijn naar Park Albatros geweest in de Toscane. We hebben geweldige weken gehad. De grote voordelen van de camping zijn vooral de zwembaden en de ondergrond ervan. Ideaal voor kleine kinderen. Ze zijn niet diep dus je kunt ze met een gerust hart laten spelen. Daarnaast is de camping heel erg schoon, er is genoeg te doen voor jong en oud. Grote supermarkt met zelfs een apotheek. Nadeel was dat je niet veel dorpjes hebt in de buurt. Daarvoor moet je toch al gauw meer dan een half uur rijden. Ook het strand wat bij de camping hoort viel tegen. Maar als je wat verder rijdt dan kom je wel hele mooie stranden tegen. We hebben in die weken nauwelijks regen gehad. Was gemiddeld 35 graden. Vooral de kids hebben genoten. Veel gespeeld in het water en in het straatje van onze caravan hebben ze veel met leeftijdsgenoten en andere kindjes gespeeld. Als je van een groot opgezette camping houdt en kijkt een beetje door de drukte heen is deze camping het overwegen waard. Wij hebben ook al een beetje over volgend jaar nagedacht. Grote kans dat we naar Norcenni Girasole Club gaan. Ligt ook in de Toscane, alleen dan noordelijker en dichterbij de bekende stadjes zoals Florence en Sienna. Deze camping is van dezelfde keten als Park Albatros. Dus ook echt op jonge kinderen gericht en dezelfde ondergrond in de zwembaden.
Ja wij gaan weer terug voor de 5de keer dan naar dezelfde camping en denk dat we het jaar erna maar eens iets anders gaan proberen.
Wij zijn bijna 3 weken in Oostenrijk geweest, camping Mentl in Villach. Hele leuke camping, schoon en heel veel te doen in de omgeving. Helaas dit jaar regelmatig regen gehad waardoor we na een kleine 1,5 week al stank in de tent hadden doordat de ondergrond niet kon drogen. We komen hier zeker wel weer terug, maar volgend jaar gaan we ergens anders heen. Misschien Spanje, Portugal of Italië. Of Kroatië. We hebben nog geen idee maar we willen toch wel wat meer zon
Wij zijn 11 dagen in Wenen geweest, voornamelijk omdat m'n zusje daar woont en ik haar gewoon elk jaar wil zien Nu ontdekken we elke keer weer meer in Wenen zelf en in de omgeving en ik ga het ook steeds wat leuker vinden daar (hoewel ik het altijd een vreselijk chaotische, rommelige en lelijke stad zal blijven vinden). Dit jaar zaten we eerst een nachtje in Motel One Wien Prater, een hotel tegenover Prater - wat een groot pretpark vs. kermis is. Wij gaan daar elke keer dat we in Wenen zijn heen en het leuk ons wel ideaal om nu 's avonds laat zo van Prater naar het hotel te kunnen lopen (en dat was het ook ). Daarna hebben we 10 dagen in hotel Jufa gezeten. Is een enórm kindvriendelijk hotel met hele grote speelkamer, zelfs een aparte 'teen-room' waar pubers kunnen gamen enzo. Wij zijn daar de eerste keer per ongeluk terechtgekomen; we hadden een ander hotel geboekt, maar daar bleek de airco niet te werken. Buiten was het 36 graden, binnen nog heter en het was écht niet te doen. Dat vonden ze zelf ook, het was ook al een tijdje niet meer mogelijk om langere verblijven te boeken, maar op de website waarop wij hadden geboekt, was dat wel gewoon mogelijk. We hebben toen direct ons geld teruggekregen van het hotel, maarja, toen moesten we dus een ander hotel gaan zoeken, midden in het hoogseizoen in het centrum van de stad Uiteindelijk zijn we toen dus bij Jufa beland en inmiddels is dat echt 'ons hotel'. We hebben best veel gedaan deze vakantie; bootje gehuurd en lekker gevaren, heel veel gezwommen in het zwembad wat bij het appartement van m'n zusje hoort en ook in een bizar mooi meer. Het centrum van Wenen is dus, zoals ik al schreef, zo chaotisch en rommelig als wat, maar hier vond je echt pure rust en prachtig blauw en helder water (foto!). Je kon overal de visjes zien zwemmen enzo, ik vind dat zo leuk Verder maken we ook altijd veel uitstapjes; dit jaar zijn we voor het eerst naar Familypark geweest, een pretpark op een uurtje rijden van Wenen af. Was best leuk en onze kinderen hebben zich vooral érg goed vermaakt in de waterspeeltuin daar Ook maken we altijd een uitstapje naar Bratislava (ook op een uurtje van Wenen), daar gaan we naar de dierentuin / dinopark en naar de winkelcentra. Dit jaar zijn we ook naar Budapest geweest. Daar verheugde ik me de hele vakantie al op, maar het viel me echt enorm tegen. Iedereen roept altijd dat het zo'n ondergewaardeerde stad is, maar ik ben in m'n hele vakantie niet zoveel Nederlanders tegengekomen als op dat ene dagje in Budapest De mensen bij de toeristische trekpleisters zijn ook echt enórm onvriendelijk. Ze maken je heel erg duidelijk dat je gezien wordt als toeristje waar ze zoveel mogelijk geld aan willen verdienen. Meer dan dat ben je niet. Wij moesten bijvoorbeeld enorm veel moeite doen om een pinautomaat te vinden (want bij de parkeerautomaat kon je alleen cash betalen, niet met pinpas of creditcard, als we dat hadden geweten hadden we wel eerder gewisseld) en toen we ein-de-lijk gepind hadden en een flesje water wilden kopen in een winkeltje, zodat we wat muntjes hadden voor de parkeerautomaat, wilden ze ons niets verkopen WANT ZE ACCEPTEERDEN ALLEEN EURO'S :x Hele mooie stad, dat absoluut, maar de mensen daar maakten toch dat ik er waarschijnlijk niet snel een tweede keer heen zal gaan.. Wij wilden volgend jaar een keertje ergens anders heen, maar na deze vakantie denk ik toch dat het volgend jaar gewoon weer Wenen wordt Deze vakantie was (hoewel we nu een hele week langer gingen dan de vorige keer) wéér te kort. Volgende keer zou ik best nóg een week langer willen, haha.
Japan, I ❤️ it! Voor ons niet zo ver gelukkig want het is één van onze favoriete bestemmingen! Alles zo ongeveer is fantastisch aan dit land: de rijke cultuur en historie, het adembenemende landschap, de vriendelijke bevolking, het overheerlijke verse eten (nee, niet alleen sushi), de pretparken (o.a. Disneyland, Universal Studios, DisneySea) en andere leuke dingen voor de kids, het waanzinnige shoppen en dat alles is zó schoon, veilig en efficient!
Ga ik aan mijn man laten lezen! Wie weet kan ik hem over halen om het toch op ons lijstje te zetten. Wij zijn dit jaar naar een resort in Turkije geweest, was een heerlijke vakantie! Zou het zo weer doen. Onze volgende vakantie word een safari in Afrika, waar zijn we nog niet helemaal over uit. Ik zelf neig naar Tanzania en dan combineren met een paar dagen resort. Dus als iemand nog tips heeft.
Kleintjuh 85 beide campings staan op ons lijstje voor volgend jaar. Vind het alleen jammer dat er geen dorpje is om naar toe te lopen. Dat is eigenlijk wel een voorwaarde. Shaddix We hebben in Jufa hotel in Graa gezeten als overnachtingshotel. Niks mis mee idd.
Wij veranderen in de aanloop naar de vakantie minimaal nog 29x Maar... voor nu denken we; Oostenrijk (zelfde camping peterbauern), Slovenië, Kroatië) Een paar weken geleden was het nog Frankrijk (ergens), Spanje (camping Playa Barra), en via de westkust Frankrijk terug. We gaan weer 5 weken, met ons sleurhutje, maar de grote campings slaan we grotendeels over. behalve die in Spanje dan, omdat mijn nichtjes daar elk jaar heen gaan.
Wij zijn twee weken naar Curacao geweest. Hebben ontzettend genoten en heel veel gedaan. Sowieso elke dag naar een strand. M'n vriend en ik hebben een uur lang met dolfijnen gezwommen. Met de oudste twee hebben we een kennismaking met dolfijnen gedaan. We stonden midden in een groot water bassin op een platform tot onze middel in het water. De instructeur vertelde vanalles over dolfijnen en de kindjes konden ze aaien. De oudste kon ook al trucjes doen. Ze vonden het zo leuk en het was heel bijzonder om te doen. We zijn een dagje met de boot naar klein Curaçao geweest. Is een onbewoond eiland met parelwitte stranden en de helderste zee ooit. Lekker de hele dag op het strand gelegen en in het water gespeeld. Vriend en ik zijn ook even wezen snorkelen en hebben toen zeeschildpadden gezien, mega gaaf! We zijn naar een natuurpark geweest, was ook heel tof. De zee kwam daar met een enorme kracht tegen de rotsen aan en spatte dan meters omhoog. En mooie natuur natuurlijk om doorheen te wandelen. En elke dag heerlijk twee keer uit eten geweest (lunch en diner), vaak op of aan het strand met een prachtige zonsondergang.. Ik wil weer terug
Wij zijn eind juni 2 weken naar Puerto del Carmen geweest op Lanzarote. We hadden daar een vila met privézwembad gehuurd. Het fijne was dat er een poortje zat tussen het terras en het zwembad zodat ons zoontje veilig buiten kon spelen. Het huis was schoon en netjes. En we hebben zonnige dagen gehad met temperaturen tussen de 20/30 graden. Met het het strand op 10 minuten loopafstand en een boulevard met meer dan genoeg restaurantjes hebben we ons prima vermaakt. Plus natuurlijk shoppen in de hoofdstad (10 minuten rijden).
Gisteravond terug gekomen uit Oostenrijk. Het was heerlijk, prachtig land en prima weer gehad. Veel gezien en lekker gewandeld en aan het strand geweest.
Wij zijn in mei in Kemer Turkije geweest, in fame residence. Was een familie vakantie met mijn ouders. Zou het zelf nooit gekozen hebben, Turkije en all in trekt me niet zo. Het was fantastisch!!! Wat een heerlijk hotel, het eten was subliem, het personeel behandelde mijn zoons als prinsjes. Alles was perfect geregeld en iedereen was zo aardig. We gaan, tot mijn grote verbazing, echt nog een keer terug!!!