Ik wil binnenkort toch maar eens gaan beginnen met het halen van mijn rijbewijs. Nu hoor je wel eens van die 10-daagse opleidingen van ANWB of zo. Ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen. Hoe heb jij het gehaald en ben je bekend met die ANWB-lessen? Op de site adverteren ze met een hoog slagingspercentage. Gr Otje
Ik ken een paar mensen die op die manier hun roze briefje hebben gehaald. Ikzelf heb het niet zo gedaan. Denk dat je er het type voor moet zijn. Ik had wat angsten waar ik eerst overheen moest en dat gaat niet zo goed in 10 dagen Als jij er geschikt voor lijkt....doen! Twijfel je: niet doen! Neem dan lekker de tijd en zorg dat je ook MET rijbewijs de weg op durft Elmo
Ik heb les gegeven bij de anwb....vind het niet om aan te raden! Het kost ten eerste een hoop extra geld. en de meeste mensen leren het niet eens goed in 10 dagen. Heb veel (vooral) meiden in de auto gehad die gewoon zaten te huilen! ! ! omdat het examen al voor de deur stond en ze hadden nog neit eens de snelweg geoefend (jah sorry...ben zuinig op mn leven) En die slagingspercentage...hahahaha wat een grap..... in haarlem nog geen 30 procent. wat ik zou doen, is gewoon een paar proeflessen nemen, om te kijken of je het snel oppikt of niet en dan kan je nog altijd kiezen voor zo'n 10daagse. ik zou er zelf persoonlijk voor kiezen, voor een rijschool dat je het in bv 3,6 of 8 weken ofzo kan halen. als je meer lessen dan nodig zou hebben, kan het er nog tussen worden gepland. bij de anwb heb je pech. als je nog meer wilt weten, pb me maar succes!
Ik sluit me helemaal bij Elmo aan! Ik heb het ook niet zo gedaan, ik had ook gewoon wat meer tijd nodig. In ieder geval succes ermee!
Ik heb een snelcursus gedaan bij de ANWB! Je moet er tegen kunnen, je zit dus heel wat dagen achter elkaar in de auto, ik was werkelijk helemaal gesloopt! De eerste week is het een paar uurtjes achter elkaar, maar daarna zit je hele dagen in de auto, dit doe je dan wel met iemand anders en gelukkig had ik iemand waar ik het goed mee kon vinden en ook had ik een hele leuke instructeur, maar vermoeiend blijft het en zeker als je dus geen leuke mensen in de auto hebt zitten! En ik werkte er ook nog eens bij! Maar goed jij hebt nu je kinderen die je ernaast moet verzorgen! Ik ben de tweede keer pas geslaagd, gewoon omdat ik de eerste keer te zenuwachtig was, want ik had het wel kunnen halen, maar goed, oke twee keer is ook nog snel, alleen dan moet je wel weer een pakket aanvragen en dat kost weer een hoop centjes! Heb me theorie ook via hun gedaan en dat vind ik wel om aan te raden, want dan krijg je twee dagen stof en oefentesten en dat vond ik wel prettig, had ook maar 1 foutje met mijn theorie-examen! Maar om even een lang verhaal kort te maken: het is vrij intensief en is duur en of nou echt het slagingspercentage hoger ligt bij de ANWB dat vraag ik me af! Je conclusie moet je er zelf maar uittrekken, hihi !
Eerlijk gezegd zou ik het niet doen ... Wil zelf ook binnenkort mijn rijbewijs gaan halen , maar ik doe het rustig aan . In 10 dagen kun je dan wel dat felbegeerde papiertje in de zak hebben , je rijervaring heb je er niet mee .... En om goed te kunnen rijden heb je ( mijn mening ) toch wel een beetje ervaring nodig , ook al is dat met een instructeur naast je Je leert dan omgaan met situaties die je in die 10 dagen lang niet allemaal tegenkomt , denk ik Nee , ik neem wel gewoon elke week een paar lessen of zo . En nee , ik ben niet bang aangelegd . Maar mijn leven is me wel heel erg lief Groetjes Joyce
Ik zou niet voor een 10 daagse cursus kiezen. Het halen van een rijbewijs betekent voor mij dat je toch enig vertrouwen krijgt in het rijden op de weg en het meegaan met het verkeer. Na de (normale) lessen die ik heb gehad had ik echt het gevoel dat ik er klaar voor was en HOPLA ben in 1 keer geslaagd..... Veiligheid staat voorop in het verkeer en je leert door ervaring. Het gaat erom dat je veilig aan het verkeer kan deelnemen en niet dat je het roze papiertje hebt (ook wel een beetje natuurlijk). Succes! Groetjes Miep
Bedankt voor alle eerlijke reacties! Ik ken mezelf en heb al min of meer besloten dat ik wel mijn rijbewijs ga halen maar niet in 10 dagen!
Hmm ik wilde het zelf ook doen eigenlijk hoorde best veel goede verhalen en een hoog slagingspercentage dus. maarja.. ik had later zoiets van ik kan ook gewoon normale lessen nemen dan les nemen op elk moment dat ik het zelf kan. Dan zit je wel geen hele dagen in de auto.. (scheelt hoop vermoeidheid ook) maar je leert het alsnog relatief snel meeste rijscholen hebben ook gewoon rijles op zaterdag en savonds. dus per saldo zit ik nu 2/3 per week in de auto en volgende maand ben ik bijna de hele maand vrij dus ga ik ook even stevig tegen aan in die tijd en dan hoop ik het alsnog in een vrij korte periode.. maar met minder stress mijn rijbewijs te halen. rijschool is in ieder geval erg meegaand.. als ik elke dag wil lessen.. no problemo
Ik ga het voor mijn motorrijbewijs doen. Ik heb in het verleden al eens 10 lessen gehad, maar dit kon niet voortgezet worden door omstandigheden. Daarna kreeg ik astrid en is het er niet meer van gekomen!
Lijkt me mooi om in 10 dgn je rijbewijs te halen, ik heb het dan nog op de ouderwetse manier gedaan, maar als je het al zou doen, zou ik toch een paar rijlessen nemen dat je in ieder geval weet waar je aan begint en hoe het zo ongeveer is... wens je veel succes in ieder geval...
mja ik vind het autorijden to nu toe erg meevallen.. maar ben pas ook 4 lessen opd e rit ben benieuwd of het zo blijft gaan *grin* de harde progressie zal er nu wel beetje uit zijn.. want doe nu alles inmiddels zelf.. dus voornaamste is nu om t eleren het vol souplesse en zelfvertrouwen te doen *grin*
nou ik heb het dus zelf gedan! maar niet bij de anwb omdat het daar idd best duur is! Mijn broer heeft het trouwens ook gedaan... beide de eerste keer geslaagd! Geen moment met een traan gezeten! MAAAAARRRR, ik had al autogereden! ij die rijschool kreeg je eerst een soort test of je het wel of niet zou redden! oja het was bij mij trouwens geen 10dgn! Nee binnen 1 week! ik ben op maandag gestart en op vrjidag morgen om 8uur me rijbewijs gehaald! Het was best pittig! en na die weekw as ik helemaal kaopt! maar wel o zo blij! ik zou het zeker weer doen! Maar nogmaals, ik had zo me ervaring al... we hebben thuis jeeps en op de terreinen had ik al in de jeep gereden das misschien wel een vorodeel! nou suc6!
Mijn vader had een rijschool en die vond dat je in 10 dagen niet echt kon leren rijden. Alles wordt er dan zo ingestampt. Tuurlijk is het zo dat je pas na je rijbewijs echt leert rijden maar iets meer tijd er aan besteden lijkt mij geen slecht idee. Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk. Ik heb mijn vader gelooft. Succes met uitzoeken wat je gaat doen.
@Lindsayvdh, Ondanks dat het natuurlijk een heel mooie manier is om heel snel je rijbewijs te halen denk ik idd dat je vader daar zeker wel gelijk in heeft hoor. Tuurlijk leer je pas echt autorijden als je je rijbewijs hebt, maar of je nou een 3/4 jaar rijles hebt gehad of dat "alles"er in een week ingestampt wordt zal ongetwijfeld een groot verschil zijn... Ik vindt het systeem wat ze in o.a. Frankrijk-Spanje hebben wel mooi, dat je het 1e jaar nadat je je rijbewijs hebt gehaald je een sticker op je auto moet wat jou onderscheid van de rest die al langer een rijbewijs hebben...zo weet jij dat degene voor je (of achter je) nog niet zo lang zijn of haar rijbewijs hebt en kun je daar rekening mee houden in het verkeer. Want het is nou eenmaal een gegeven dat mensen in het verkeer een kort lontje hebben en als jij je geïrriteerd voelt doordat degene op de linkerbaan "keurig" 120 km per uur blijft rijden en een beetje wil gaan bumperkleven onder het mom van "rot eens op" terwijl je misschien net iets meer geduld hebt als je weet dat diegene een "beginner"is want de meeste doden in het verkeer komen ook door agressief rijgedrag omdat je je irriteerd aan de andere op de weg...die zich misschien keurig aan de regels houden...