Leuke buren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chubbie, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Na een aantal 'lastige/irritante/weet-ik-het-wat' buren topics vroeg ik mij af zijn er ook mensen met leuke buren?!

Wij wonen in een klein schalig flatje (met zijn 8e een portiek) en hebben best leuke buren!
    Boven ons een gezin met 4 kinderen, daar gebeurd dus altijd wel wat! Heerljk die kinderstemmetjes :) en regelmatig wat gevallen speelgoed op het balkon hihi..
    Verder een rustig jong stel, een aardige oudere meneer, een 40+ meneer met goede muziek smaak ;) en een jong stel met kindje waarvan papa prachtig vals zingt!
    Vorig jaar heeft een buurman (die kok is) ons uitgenodigd voor een chocolade workshop met de flat bewoners, was ook echt leuk!!
    We gaan niet bij elkaar op bezoek ofzo maar een praatje prut kan met iedereen! En als er wat gesjouwd moet worden geen probleem e.d.
    Ben echt blij met deze buren, je moet ook echt mazzel hebben denk ik zo..

Iemand anders ook een leuk buren verhaaltje?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wij hebben aan de ene kant een single buurvrouw die altijd aan het werk is dus waar we geen last van hebben, we hebben een zwaai relatie maar ik weet zeker dat als er iets is ik prima bij haar kan aankloppen.

Aan de andere kant hebben wij een stel van onze leeftijd met ook twee kindjes rond de leeftijd van onze kindjes. Super leuke mensen en we spreken ook regelmatig af voor een spelletjesavond of een bakje koffie.
    We zetten bijna iedere week de babyfoon wel eens bij de ander neer en kunnen gewoon super goed opschieten! Daar hebben wij het ook echt mee getroffen :)

Dus nee, hier geen burenruzies!

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij hebben ook super buren. Hun meisje is hier vaak onze oudste en middelste zijn daar vaak. Soms eten ze daar soms eet het dochtertje hier. Wij zelf Even een bak koffie of samen eten of gewoon lekker kletsen. Met goed weer staan de schutting deuren open. En lopen we over en weer. Echt gezellig zo samen

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.526
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben ook leuke buren.
    Mijn buurvrouw is top.We zijn hier 9 jaar geleden komen wonen toen de woningen werden opgeleverd.Onze kinderen zijn even oud en met elkaar opgegroeid en ondertussen alweer 8 en 10 jaar oud.Vooral de meiden spelen veel met elkaar en we kunnen altijd een beroep op elkaar doen.De buren aan de andere kant hebben 1 puberzoon maar daar hebben we weinig contact mee maar zijn voor de rest prima mensen.
    Een aantal huizen verder hebben we ook nog een leuk stel met een leuke 10 jarige dochter.Zij gaan helaas verhuizen.Verder in de straat ook nog veel leuke mensen.We wonen in een kinderrijke buurt dus helemaal top!!

5. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ja hoor, zeker!
    Oudere mensen en zijn heel behulpzaam. We lezen de krant met hen samen en hoeven er niets voor te betalen, zet altijd de containers voren en weer terug en zo meer. Niet opdringerig maar altijd vriendelijk, kan altijd aankloppen als er iets is!

Dat is de ene kant... laten we het over de andere kant maar niet hebben :D

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben prima buren, een buurvrouw is een alleenstaande vrouw van in de 60. Die zie/hoor je amper ;)

De andere buren zijn gewoon gezellig als je ze ziet, maar niet opdringerig of zo. Daar hou ik zelf totaal niet van. Gezellig praatje op zijn tijd en als er iets is kun je hen altijd vragen (andersom ook).

Geluidsoverlast hebben we nooit, je hoort zelden iets. Ja, de kinderen hoor je wel eens spelen maar gewoon normaal, geen gekrijs oid.

Nee, we wonen lekker rustig :D

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben ook superburen. We wonen in een soort van 'volksbuurt', heel gezellig. In de zomer staat bij iedereen de deur open, alle kinderen spelen buiten en de ouders zitten vaak bij elkaar. We lopen dan ook vaak gewoon even bij elkaar naar binnen toe. En als je iets nodig hebt is er altijd wel iemand die dat heeft.
    Met een vast groepje kijken we elk weekend ajax, elke keer bij een ander stel thuis, ook altijd erg gezellig. En natuurlijk komen we ook bij elkaar op verjaardagen.
    Spontane bbq's zijn ook altijd leuk, dan trekt iedereen z'n vriezer leeg en gaan we bij iemand in de tuin zitten.
    Met een stel spreken wij vaker af. Dan gaan we gezellig borrelen en triviant spelen of karaoke.

Bijna iedereen zegt elkaar hier ook gedag.

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij wonen in een blok van vier huizen, links hebben we buren met drie kinderen die al iets groter zijn 13- 14- 19 ongeveer, zijn hele aardige mensen ,we spreken ze niet veel, af en toe eens een praatje en dat is prima.
    Aan de andere kant woont een man van onze leeftijd alleen, leuke vent die in de zomer wel eens een bakkie mee drinkt in de tuin. Onze dochter kletst graag met hem als ze hem in de tuin hoort of ziet en hij is dan ook echt leuk met haar.
    En daar naast is vorig jaar een gezin komen wonen met een zoon die een jaar ouder is dan onze dochter en een dochter die een half jaar jonger is dan onze dochter. De kinderen spelen over en weer met elkaar, de poorten staan dan open en we hebben de zelfde regels wbt hoe ver ze mogen als ze voor het huis spelen enzo. We wisselen de babyfoon geregeld uit en drinken met regelmaat een bakkie bij elkaar.
    Heel gezellig dus en absoluut niets te klagen!

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij ook megaleuke buren aan een kant. We passen op elkaars katten, lenen gereedschap, etc etc. Echt ook leuke mensen. Over de andere kant heb ik op dit forum wel eens geklaagd wegens geluidsoverlast, maar die is nu verhuisd en huis is verkocht. Heel benieuwd naar de nieuwe buren.

10. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wij wonen in een appartement, en hebben aan ons trappengat nog 5 huizen. 2 daarvan vinden we niet zulke fijne buren maar dat is puur omdat wij niet van rokende mensen en blowende mensen houden. (Maar dat ligt dus echt aan onszelf) de andere buren maken we wel eens een praatje mee als we ze tegenkomen. 1 gezin heeft ook een kindje van 3 of 4 maanden oud dus daar kan mijn kleintje mooi mee spelen over een paar jaar haha

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn directe buren zijn irritant, maar de overburen tegenover ons en de buurvrouw naast de vervelende ***buurman naast ons is wel leuk.

We maken wel eens een flauw kletspraatje - maar verder niet echt contact.

12. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben maar aan 1 kant buren dit zijn chinezen die geen nederlands spreken, we communiceren best moeilijk maar hun kleindochter komt regelmatig hier spelen dat is wel leuk. Met de rest van het rijtje hallo en dag :)

13. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wij hebben hele leuke buren. En doordat ik nu zelf een kindje heb heb ik ook meer contact met ze. Scheelt ook dat alle buurkinderen gek zijn op mijn zoon. Vooral in de zomer staan we regelmatig uren buiten om een praatje te maken. Ik kan altijd bij ze terecht voor een bak koffie of wat dan ook.

14. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben superburen! Een buurvrouw die vaak even oppast, kappotte broeken naait, cadeautjes brengt en altijd klaarstaat. Verder kunnen we met alle buren goed opschieten, maar komen eigenlijk nooit bij elkaar binnen! Erg blij met zulke mensen om ons heen, je leest ook wel anders!

15. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik woon in een soort hofje, met veel buitenlanders (zeg ik erbij zodat het ook eens anders kan!)
    Nooit problemen, ja als ik kan, heb ik een hele was lijst met 'klachten'. Maar dat zou andersom net zo zijn!
    Ik hoor de wc die ze door trekken, al die spelende kinderen, het hele huishouden hoor ik van mijn buren:p

Maar het zijn super leuke, vriendelijke mensen.
    De kinderen zijn zo nieuwsgierig als wat. En super schattige boefjes. (Belletje lellen, ze kunnen alleen nog niet bij de bel dus dat is een hele stampij aan de deur:D)

Heerlijk vind ik het om hier te wonen.. Nooit klachten als ik mijn radio weer kei hard zet:D.

We hebben 1 buurman (woont schuin achter ons) en die zeikt om alles!
    Bah... Maar goed meer zijn probleem als die van ons.. Hij zal het namelijk erg zwaar hebben met al die spelende kinderen, harde muziek, jongeren...

16. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Wij hebben een bejaard stel naast ons wonen. Af en toe een gezellig praatje.. Ze letten erg goed op het huis als wij weg zijn Hihi die oude mensen houden de buurt wel in de gaten. Soms zijn ze wel nieuwsgierig hoor maar ja dat hoort erbij. Heeft ook z'n voordelen.

17. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hoer ook, maar dat ligt niet aan de buren maar aan de gehorigheid van de huizen ;)

18. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Jaa dat klopt,
    Wilde alleen maar zeggen, dat als ik wil zeiken ik wel kan zeiken.. Maar dat is andersom natuurlijk ook zo.

Omdat sommige buren daar dus wel over klagen, een deur die dicht slaat. Of iets.

19. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn oude overbuurvrouw; heb er een nieuwe vriendschap aan overgehouden :)

Ik had een geboortetaart gemaakt, nadat ze (na 5 jaar proberen) eindelijk was bevallen van hun eerste kindje. Ze waren er heel erg blij mee en sindsdien hebben we veel contact. Ik ben nu één straat verder verhuisd en we gaan nog regelmatig op stap om te winkelen of ergens te lunchen.

Verder kan ik het prima vinden met de buurt hier, gewoon een praatje af en toe, prima.

20. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Na veel problemen in ons vorige huis hebben we nu gelukkig een huis met leuke buren. Aan de ene kant een bejaard echtpaar. De buurman is de hele dag aan het rommelen in de tuin enzo en hij houd ook het plantsoen voor het huis bij. Er ligt dus nooit rommel bij ons voor de deur. Aan de andere kant een vrouw met 2 puberdochters. Die hoor je wel eens als ze een bui hebben, maar voor de rest heb je er weinig last van. We komen niet bij elkaar over de vloer maar hebben wel regelmatig een praatje als we mekaar buiten tegen komen. En als we hulp nodig hebben kunnen we altijd bij ze terecht.

Deel Deze Pagina