Leuke buren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Chubbie, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Toch leuk om te lezen dat sommige echt leuk contact hebben met hun buren!

Beter een goede buur dan dan een verre vriend.. Dat is toch wel echt waar!

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik ben ook hartstikke blij met mijn buren! Hele lieve mensen met een klein meisje. Met de hele buurt ben ik blij trouwens. Goed contact met de meeste ouders om ons heen. De hele buurt is heel hecht.

edit: ik heb trouwens een hoekhuis dus heb maar buren aan 1 kant zitten.

We mailen trouwens regelmatig, zorgen voor de nodig dingen zoals een veilige speeltuin en paaltjes waar nodig. samen krijgen we altijd alles voor elkaar.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Leukste buren ever hier!
    Op de dooie buurman na, maar dat was ook een hele goede vriend van ons.
    Vrij veel contact, gezellige feestjes, letten op elkaars kids, regelmatig bakjes koffie, iedereen staat voor elkaar klaar.
    Perfect!

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Na vreselijke buren in ons vorige huis hebben we nu leuke buren!

Aan de ene kant een gescheiden vrouw met 3 wat grotere kinderen. Als het mooi weer is gaan we regelmatig even bij elkaar in de tuin kletsen en mijn middelste mag soms even bij haar spelen als ik de oudste uit school moet halen.

Aan de andere kant een gezin met 2 kinderen. Ook aardig en behulpzaam. En ook een tikkeltje bemoeizuchtig ;). We maken altijd een praatje als we elkaar tegen komen en hun dochter komt vaak onze hond uitlaten.

Helaas gaat de leuke buurvrouw binnenkort verhuizen :(

5. Mnon

Mnon Niet meer actief

Wij hebben een heel leuke straat met veel leuke buren (uiteraard heb je niet met iedereen leuk contact, maar dat hoeft ook niet, zolang je elkaar in ieder geval gedag kan zeggen is het goed)
    2 adressen met leeftijdgenootjes van mijn dochter, leuke ouders die daarbij horen, waar we dan ook avonden zitten te borrelen/barbecuen/spelletjes spelen. Ook een paar buren zonder kinderen waar we evengoed ook gezellig zitten. Van de zomer stonden we met buren van 6 huizen op straat lekker te borrelen. Dus huisdieren voeren tijdens vakanties, even op de kleine van de buren passen of oppas voor je eigen kind/babyfoon oppas is altijd in de buurt! Heel gezellig allemaal!

6. beccie

beccie Niet meer actief

Hier eigenlijk alleen maar leuke buren.
    sommige zijn wat stil en merk je niet veel van. maar zomers is het hier vaak erg gezellig en zit iedereen voor ipv achterhuis hihi.

het is in een klein dorp en een rustige straat waar geen doorgaand verkeer is, dus ook de kinderen kunnen lekker op straat spelen.
    onze naaste buren zijn ongeveer 80 en zijn een beetje opa en oma voor de kids.
    en aan de andere kant ook een oudere vrouw.
    dus weinig last van ;)

als er iets is komt er ook meteen hulp vanuit de buurt. bv toen mijn man eens onverwachts in het ziekenhuis belande biedt iedereen hulp aan met oppassen ofzo als het nodig is.
    en toen ik zwanger was ook, boden mensen aan op te kunnen passen op de oudste als ik mijn moeder niet kon bereiken ofzo.

iedereen let eigenlijk op een leuke manier wel op elkaar.
    verder is het niet zo dat we ook veel bij elkaar binnen komen, maar zomers voorhuis dus wel veel contact. omdat iedereen dan buiten is.

7. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij wonen in het buitengebied en alleen maar prima aardige en leuke buren en buurt hier. buren naast ons hebben 2 kinderen en vind het heerlijk die pret te horen als ze buiten spelen en met vriendjes en vriendinnetjes we kunnen er goed mee overweg en als we op vakantie zijn zorgt de buurman voor onze kippen.
    tegenover woont een wat ouder stel gezellige mensen als we weg zijn letten zij een beetje op dat er geen vreemde bij ons huis komen enz.. aan de andere kant niemand naast ons dat zijn landbouwakker. en de buurt verder ook altijd leuke mensen waar we af en toe een praatje mee doen. allen let op elkaars dieren en spullen, bv laatst liep er een hond los op de straat van verderop de buren. die hebben we even opgevangen en terug gebracht en andersom zouden zij ook helpen als dat nodig is iedereen is aardig en behulpzaam. goede buurt hier dus.

8. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewoon een hele blok met leuke buren. Niet dat we bij elkaar de deur plat lopen, maar mocht ik iets nodig hebben of andersom dan kan ik altijd wel bij iemand terecht.
    Verder super leuke overburen. Wij wonen in een nieuwbouwwijk en toen wij ons huis kochten, legden wij onze bouwtekening van de straat tegenover die van onze vrienden die ook een nieuwbouwhuis hadden gekocht en bleek dat we recht tegenover elkaar kwamen te wonen

Deel Deze Pagina