Gulzig zoontje en eten op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door miramare, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    791
    147
    43
    Mijn zoontje eet altijd erg gulzig, al een paar keer meegemaakt dat er hierdoor eten in zijn keel bleef hangen, erg beangstigend.
    Wijnhebben hem geleerd dat hij goed moet bijten en kauwen, dit gaat best goed,ook mede omdat wij hem hier regelmatig op attenderen tijdens het eten, ook druifjes snijd ik door.
    Nu gaat hij na de vakantie voor het eerst naar school, vind het toch wel eng, ze hebben continu rooster dus eten altijd op school, ben zo bang dat er iets gebeurd, kan hem nu niet in de gaten houden, ook met traktaties ed, hoe pak ik dit aan?
    Ik kan bijv zelf doorgesneden druifjes meegeven, maar als er bijv bij een traktatie druiven zitten?
    Bij mijn oudste heb ik deze angst nooit gehad, is echt geen fijn gevoel!!

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik zou het even bespreken met de juf, wellicht wil ze hem best een beetje in de gaten hpuden en hem erop attenderen dat hij rustig moet eten.
    Verder moet je het echt loslaten denk ik.... Je kunt ze nou eenmaal niet 24/7 in de gaten houden. Ik zou ook liever een camera op de hoofdjes van mijn kids monteren maar dat gaat helaas niet.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ga om te beginnen in gesprek met de juf. Bespreek je zorgen en kijk wat zij kan en wil doen. Met eten dat je meegeeft kun je er zelf rekening mee houden en met traktaties kan de juf misschien extra opletten en desnoods dingen eruit halen of mee naar huis geven oid. (Het is anders, maar mijn jongste dochter heeft ivm voedselovergevoeligheid een eigen trommeltje op school voor als er getrakteerd wordt en ze het niet mag. Ook iets waar zowel mijn dochter als de juf op moeten letten qua eten. Werkt hier prima. Juffen zijn wel wat gewend. ;))

Deel Deze Pagina