spoed! baby 4 maanden ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerlin, 19 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    weet niet wat te doen!
    onze zoon heeft sinds maandagavond koorts. toen was het 38.6, dinsdagochtend, 39.1 en na een zetpil 36.3 in het begin van de avond steeg de temperatuur weer naar 39.6. vanochtend was de temperatuur 39.9 en wederom na een zetpil gezakt naar 36.0. nu is de temperatuur alweer gestegen naar 39.6. voor mijn gevoel schommelt het teveel, maar ik kan hem niet meer paracetamol geven ( mag maar drie keer ). nu zijn we dinsdagavond op de huisartsenpost geweest, niks te vinden, ga maar weer naar eens. woensdagmiddag weer naar huisarts zelf nog eens gekeken en weer niks te vinden. gisteravond vertrouwde mijn man het niet dus weer naar de huisartsenpost en uiteraard niks te vinden.
    moet hij zelf wakker maken voor de bv, meld zich altijd zelf. sinds maandag begint hij halverwege de middag te krijsen en is dan bijna niet stil te krijgen en nu ligt hij in de box wat voor zich uit te staren.
    ik weet echt niet meer wat te doen. als ik weer bel met de huisarts gaan ze me nog een zeur vinden, maar ergens zegt me iets dat er wel wat aan de hand is. wat vinden jullie?

2. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hij slaapt ook meer, normaal doet hij maar een paar hazeslaapjes en thats it. nu kan hij de hele dag slapen.
    voel me zo machteloos

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nog een keer bellen en vragen om een verwijsbrief naar de kinderarts. Baby'tjes behoren geen koorts te krijgen geloof ik!!!

4. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    arts op de hiusartsenpost zei dat alles tussen 36 en 40 graden normaal is. vind dat eigenlijk heel raar.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Babytjes kunnen juist heel gemakkelijk een koortspiek krijgen, schijnt zelfs redelijk normaal te zijn... al is dat niet minder geruststellend!!!

beterschap!

6. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    huisarts belt ddelijk terug. voelt me echt zo een zeur die voor iedere scheet belt.

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik begrijp dat je er van schrikt, maar je kindje heeft "gewoon" een virusje opgevat. Dat zal nog zo vaak voorkomen. Het is niet leuk, maar hoort er nou eenmaal bij. Een koorts voor een baby van 4 maanden is niet gevaarlijk. Babies krijgen ook snel hoge koorts, dat is in principe niet gevaarlijk. Zorg ervoor dat je zoontje voldoende drinkt en let erop dat hij niet suf wordt. Verder is het een kwestie van uitzieken. Huisartsen kunnen er ook weinig mee, ben ik bang.

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mij is altijd verteld dat kleine baby'tjes niet zulke hoge koorts mogen krijgen? Hmmm... nu weet ik het ook niet goed wat je kunt/moet doen. Er heerst wel verschrikkelijke buikgriep op het moment. Wij zijn hier in het gezin ook allemaal flink aan de beurt geweest. Misschien heeft jullie baby'tje dat?

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Voor een baby van onder 3 maanden kan koorts gevaarlijk zijn. Boven de 3 maanden is het in normale situatie niet gevaarlijk. Er heerst nu van alles dus zo ongebruikelijk is het niet, wel vervelend natuurlijk.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Heeft Julian een aantal weken ook gehad.

Advies wat ik heb gekregen is lekker laten slapen zoveel ze willen ( is namelijk een natuurlijk mechanisme van het lichaam) Goed laten drinken en eigenlijk overdag geen zetpil geven. Koorts heeft namelijk een functie.

Als ze niet te extreem suf zijn en wel gewoon drinken ( bied maar gewoon zoveel mogelijk aan vooral BV is super goed) dan is er niks aan de hand. Julian had 40,5 een keer en dat is weer naar beneden gegaan na veel rust.

Maar morgen moet het wel gaan zakken de koorts ( 3 dagen)

11. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    afgelopen dagen dagen had mijn dochtertje ook koort was verder niet ziek.

sinds gisteren is ze koorts vrij dus ik denk eerder dat het een virusje is er heerst nu aardig wat

maar ik begrijp dat je zorgen maak deed ik ook.

gr jojo29

12. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Onze huisarts neemt ook geen risico dat betekend niet dat er iets aan de hand moet zijn maar als ik twijfel mag ik altijd komen. Huisartsenpost hier precies hetzelfde ze zeggen altijd bij twijfel altijd bellen. Basis is eigenlijk altijd. Drinkt ie genoeg ( minimaal de helft van zijn flessen als wij ziek zijn hebben we ook niet zoveel trek) Heeft ie plas luiers. Is ie alert als ie wakker is. Koorts niet boven 39,5 gedurende langere tijd. Gewoon altijd bellen als je twijfeld Dan maar een zeur ;) je kindje is belangrijk en kan helaas niet praten. Maar als het bovenstaande goed gaat dan is het waarschijnlijk "gewoon" en griepje.

Veel sterkte wat vervelend he als je niet weet wat het is.

groetjes kim

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Altijd doen wat je gevoel je ingeeft. Bij twijfel liever iets te vaak dan te weinig naar de huisarts of huisartsenpost.

Ik laat me niet meer afschepen.

14. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft het nu ook. De hap stuurde ons met 39,3 door naar de EHBO. Had het rs virus en de Mexicaanse griep. Is vandaag precies 4 maanden. Als je het niet vertrouwd gewoon terug gaan. Hier vonden ze koorts boven 39,0 voor zo'n kleintje een reden om hem te onderzoeken. Het gaat hier gelukkig weer de goede kant op.

15. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Mij is ook altijd verteld dat koorts niet gevaarlijk is en er juist 'uit' moet... ik zou niet TE veel setpilletjes geven, alleen als hij zonder zetpil niet wil slapen ('s nachts) en er zonder zetpil echt slecht aan is... zo lang ze niet veel last hebben van de koorts dan zou ik geen zetpil geven! En als je het echt niet vertrouwd gewoon weer bellen of naar de HAP... sterkte!

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ons meisje heeft ook regelmatig koorts etc (tja ze krijgen ook van alles als ze naar het KDV Gaan ) ik ben ook verschillende keren bij de HA geweest en die vertelde me dat wanneer ze genoeg drinken, voldoende plasluiers hebben en gewoon nog vrij alert zijn (meer slapen mag als ze ziek zijn maar ze moeten wel wakker gemaakt kunnen worden) dat het dan gewoon uitzieken is! Ze mogen tot 40 graden koorts hebben en als het een dag erboven is schijnt het ook nog niet zo'n ramp te zijn...
    Hij adviseerde ook om maar hooguit 2 x op een dag te tempen, 1 omdat je de kleine daarmee alleen maar verveeld en 2 omdat de temp toch enorm kan verschillen zo over de dag en dan ga je je alleen maar meer zorgen maken....

Verder wordt er ook altijd gezegd: als je het niet vertrouwd altijd even langs HA! Dus gewoon weer gaan als het voor jou niet goed voelt...

17. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    sorry voor mijn late reactie!
    fijn al jullie reacties. manlief heeft dondermiddag nogmaals met de ha gebeld en die vroeg om nogmaals langs te komen. na overleg is besloten om toch ff een kinderarts erna te laten kijken. na 4 uurtjes op de ehbo mochten we weer naar. er was bloed geprikt en had een virale infectie die hij moet uitzieken. verkoudheid zit vast en wilde niet echt loskomen. nu met neusdruppels komt het langzaam los en gaat hij zelfs beter slapen.
    helaas heeft hij sinds zijn ziek zijn veel last van darmkrampjes, erg zielig. hopelijk gaat ook dit snel over en krijgen papa en mama een beetje rust ;).

bedankt allemaal

Deel Deze Pagina