Rome, rondreis of genoeg te doen? Ervaringen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Clivia, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Wij zitten eraan te denken om voor het eerst sinds de kinderen, met z'n tweeen op een minivakantie te gaan. Een week.
    We willen vertrekken vanaf Rotterdam Airport.
    We denken aan Rome.

Ik zou graag ervaringen willen horen van anderen.
    Huur je een auto (of is het verkeer echt heel eng?:D)
    Ga je naar 1 hotel of doe je een rondreis naar bijvoorbeeld 3 verschillende hotels.
    We zoeken een ontspannende (boekje/strand) en bezienswaardigheid/actievere vakantie. Lekker onduidelijk dus :)

Ik ben er nog nooit geweest dus ik heb echt geen idee :)
    Tips zijn welkom.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Verkeer in Rome is wel tamelijk lastig en vooral parkeren in de stad zelf zal een ramp zijn ben ik bang. Ik ben er een paar keer geweest, maar alle keren zaten wij net buiten de stad, in de buurt van ostia. Gelijk ook bij het strand, dat zou je ook nog kunnen overwegen. Je kunt dan met de bus of metro richting het centrum.
    Vermaken doe je je sowieso wel want Rome is super!

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    In Rome kan je je met gemak een week vermaken als je tenminste van historie en kerken houdt. Ik ben er bijna 20 jaar geleden met school geweest. Zou graag nog eens terug gaan.

Wat vind je het belangrijkst? Strand of stad? Afhankelijk daarvan zou ik locatie hotel kiezen. En dan inderdaad met het openbaar vervoer reizen.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.872
    5.110
    113
    Als je meer van de stad bent, zou ik een hotel in Rome zoeken. Ben je meer van het strand, dan zou ik iets buiten het centrum gaan zitten en met de bus naar Rome gaan.
    Maar persoonlijk zou ik ongeveer 4 dagen Rome doen en dan meer naar het zuiden gaan. Sperlonga, Gaeta bijvoorbeeld. Zo'n 2 uur rijden

5. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Dit. Wij zijn 4 nachten in Rome geweest een aantal jaar gelden. Ook met z'n 2tjes zonder kinderen, heerlijk. Als je in het centrum zit kun je prima alles lopen of met het OV. Zelf in Rome rijden zou ik echt niet willen gezien het verkeer. Nog afgezien van het parkeren. Wij zijn met een shuttle bus van het vliegveld naar het centrum gegaan. Kon je op het vliegveld heel makkelijk kaartjes voor kopen. In Rome kun je makkelijk 4 dagen (of langer zelfs) zoet zijn. Er is zoveel moois te zien. Strand in de buurt van Rome ben ik nog nooit geweest dus daarvoor geen tips.

6. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Kijk, hier kan ik wat mee :D

Het is dus te overwegen om een paar dagen hotel in de stad te doen, en daarna eventueel een auto te huren om een paar dagen naar het zuiden te gaan.
    Hebben jullie hotels om aan te raden?

7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Wij vonden het indertijd best lastig om een goed maar toch betaalbaar (wat natuurlijk ook voor iedereen weer anders is) hotel te vinden in het centrum. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij hotel Miami. Niet heel bijzonder wel netjes. Het ligt vlakbij het station wat handig was omdat dat ook de eindhalte van de shuttlebus vanaf het vliegveld was. Verder hebben we van daaruit eigenlijk ook alles gelopen, alleen Vaticaanstad hebben we met de bus gedaan.

8. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Wij zaten op een camping in de buurt, maar alles is goed te lopen of evt. Met de metro!
    Wij wilde net de metro instappen voor onze volgende bezienswaardigheid, zagen we het in de verte al liggen! Dus lekker te voet erheen gegaan!

9. veense

veense Niet meer actief

Hotel Madison aan Via Marsala is ons prima bevallen. Perfecte locatie naast station Termini met alle bussen en metro's binnen handbereik.
    Auto niet doen daar, tenzij je levensmoe bent ;)
    Wij hebben in 8 dagen ons het vuur uit de schoenen gelopen, er is genoeg te doen om je te vermaken. Vind de horeca in Rome niet altijd even geweldig, erg toeristisch en duur of soms gewoonweg niet aanwezig.
    Wij hadden de kinderen overigens gewoon mee (dochter toen 8, zoon in mijn buik ;) ), sindsdien wil mijn dochter naar het gymnasium zodat ze kan leren lezen wat er op ruines staat...

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn 4 dagen in Rome geweest. We hebben daarna een auto gehuurd op het vliegveld en zijn toen naar Toscane gereden. Super combinatie van eerst een super mooie stad en daarna adembenemend platteland.

Je kunt op vele plekken een auto huren maar om de one way toeslag te vermijden (auto inleveren op andere locatie dan waar opgehaald) kozen we voor huren op het vliegveld.
    Zo konden we op de terugweg inleveren op het vliegveld en waren we binnen een paar minuten lopen bij de gate.

11. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Goede tip Catmommy, dank je wel!

Deel Deze Pagina