Ik ben op zoek naar een goed hotel in Brugge voor een weekendje weg En wat is leuk om te doen in de omgeving?
In brugge zelf kun je heel veel doen! lekker wandelen en shoppen, rondvaart maken, met een 'koets' door de stad. verder zit je dicht in de buurt bij verschillende steden (gent, blankenbergen) wij zaten destijds midden in de stad, maar weet niet meer welk hotel dat was..
Wij zijn een paar jaar geleden in het Kempinski geweest in Brugge. Dat was heel erg chique, echt luxe. Vloerverwarming in de badkamer, heerlijk zachte bedden, 's ochtends aan het ontbijt kwamen ze aan tafel vragen wat voor eitje je wilde. Het lag ook echt midden in het centrum, maar was wel prijzig ondanks dat we een aanbieding geboekt hadden. Wij hadden onze auto toen in de openbare parkeergarage aan het station geparkeerd. Dat kostte werkelijk bijna niks en je parkeerticket was tevens je kaartje om met de bus in het centrum te komen. Qua parkeergelegenheid en parkeerkosten in het centrum heb je aan mij dus niks . Brugge is trouwens wel een hele leuke stad, maar ook duur. Als je 's zomers op een terrasje gaat zitten, kan het zomaar zijn dat je 4,50 voor een kopje koffie kwijt bent. Dus ik zou even kijken op de menukaart voordat je ergens neerploft. Wij hebben destijds lekker gegeten 's avonds bij Arthies : restaurant en bistro te Brugge - The art of eating - Filosofie . Alvast veel plezier gewenst!
Wat we verder nog gedaan hebben: de toren (Belfort) beklommen, was erg leuk. Verder een rondleiding gedaan bij de bierbrouwerij (de halve maen), naar het frietmuseum geweest (dat was minder leuk), naar een diamant-slijp-show geweest in het diamantmuseum, en heeeel veeel rondgewandeld. Brugge is een hele leuke stad om alleen al rond te lopen.
Hier een bruggeling misschien kan ik wel helpen. Sowieso moet je niets drinken op de markt want dan ben je veel geld kwijt. Wil je ergens iets drinken/eten ga dan naar de iets rustiger zijstraten. Brugge zelf heeft 2 winkelstraten,van het tzand naar de markt en terug. Je kan ze gemakkelijk bereiken met de bus. Over hotels kan ik geen raad geven dat gebruik ik nooit omdat ik zelf mn stekje heb. Als je nog vragen hebt mag je me gerust pb'en.