Hallo allemaal! Onze meid is nu ruim 3 maanden. In de zomer willen we een weekje weg, maar waarheen? Ben op zoek naar wat inspiratie Dus: waar gingen jullie voor het eerst met baby heen? X Lara
Dat ging heel goed. Het is een paar dagen wel bloedheet geweest daar...1 dag dat hij het echt ff te warm had maar toen had ik snel bedacht om hem tijdens het slapen (in de kinderwagenbak) en tijdens het spelen op een vochtige hydrofielluier te leggen. Dat wrrkte super. Hij vond de camping helemaal leuk! De autoreis ging ook prima 13 uur overgedaan..wel in 1 keer gereden. o en kamperen is altijd veel gedoe ook met alleen de oudste...maar wij willen absoluut niet anders...vinden het heerlijk.
Wij zijn afgelopen zomer een week naar Frankrijk geweest. M. was toen 10 maanden. Op een camping in een stacaravan (zonder airco). Hebben wel een camping opgezocht voor echte kleine kindjes. Ook wij hebben de reis in 2x gedaan en alle keren een "grote stop" gemaakt en gepicknickt zodat hij lekker buiten kon zijn en even zijn ei kwijt kon. Ging echt perfect.
Met 7 maanden huisje in Italië (Gardameer), met bijna 10 maanden stacaravan in Frankrijk. Top! Gewoon doen wat je wilt, vind het nog "raar"/jammer dat we het met de oudste niet eerder aandurfden (toen pas met 16 maanden gegaan, terwijl we juist tijdens zijn eerste jaar echt veel meer behoefte hadden aan vakantie)
Wij willen eind augustus met de auto een weekje naar Frankrijk (niet het Zuiden, ergens in de Bourgogne). Ons mannetje is dan 8/9 maanden. We gaan wel in een appartementje, dus met eigen keukentje en stuk tuin en een koel slaapkamertje voor het campingbedje. Ik maak me meer zorgen over de reis ernaartoe dan het daadwerkelijke verblijf. Het is niet zo'n autoslaper, maar wie weet waar we tegen die tijd staan...
Wij zijn toen hij 9 maanden oud was 2 weken naar Kreta geweest. Alles is prima verlopen. Toch was ik blij toen we weer thuis waren... Puur vanwege het gemak.
Deze zomer gaan we naar Schotland, ze is dan wel al anderhalf jaar.. Maar ja, lekker in een (heel grote) tent, heb er nu al zin in
wij zijn afgelopen zomer gewoon naar 'de leemkuule' geweest van molecaten. Zo simpel, maar heerlijk om in een huisje te zitten en weg te zijn. Ik zag een vliegreis of lange autoreis nog niet zitten. We hadden ook erg lekker weer, dus als zij sliep zaten wij lekker buiten.
Met baby nergens heen, lekker thuis in de tuin! Met dreumes in een vakantiehuisje in Drenthe en dit jaar met peuter eenhuisje op Texel geboekt.
met mijn oudste zijn we een week in een bungalow in duitsland geweest toen hij 3 maanden was.. en 2 weken kamperen aan het gardameer toen hij 9 maanden was. Ik vond het allebei wel pittig, veel gedoe en niet echt vakantie. Nadeel van kamperen met een baby is dat je hem overal neer moet leggen en als het regent zit je echt meteen wel erg opgesloten (en we hebben veel regen gehad die vakantie) Nu met nummer 2 weet ik het nog niet.. misschien een huisje in Italie, maar ik zie ook op tegen de reis en ik ben bang dat hij ziek wordt.
Met de oudste (5 maanden) zijn we ruim 2 weken naar Hongarije geweest in een tent op de camping. We werden voor gek verklaard, maar hebben echt een hele leuke tijd gehad. Wij gaan altijd met een groepje en hebben een paar dagen over de heenreis gedaan. Onze auto is erg klein, dus konden maar erg weinig meenemen en toch goed gegaan. Slim kopen en inpakken scheelt veel. Bijvoorbeeld een buggy ipv kinderwagen en die buggy ook als kinderstoel gebruiken. Daarna in 2 dagen terug gereden. Afgelopen jaar 1,5 week in Italië. Ook geen probleem. Dit jaar Oostenrijk en later nog een weekend naar Engeland met 2 kinderen. Enigste nadeel van kamperen is dat als het regent, je beperkt bent in bewegingsruimte. Natuurlijk zul je wel wat aanpassingen moeten doen als je met een kind op vakantie gaat, maar ik zou me niet snel tegen laten houden. Niet te druk maken en gewoon gaan.
Toen mijn zoontje 11 weken was zijn we 2 weken naar een huisje in Frankrijk geweest, met 16 weken een midweekje Centerparcs en iets na zn verjaardag 3 weken Menorca. Toen mijn dochter 15 weken was een midweekje Centerparcs, met 6 maanden weekje Tenerife en met 11 maanden 2 weken Tunesie (beide allinclusive). Nu over 2 weken weer Centerparcs en van de zomer voor het eerst kamperen in Frankrijk in de vouwwagen die we pas gekocht hebben, ik ben benieuwd! Moet er wel bij zeggen dat onze kinderen op vakantie altijd erg makkelijk slapen, eigen knuffels mee en ze slapen zo in. Warmte hebben ze nooit last van gehad en het reizen, zowel met auto als vliegtuig gaat altijd perfect. Als ik jou was zou ik gewoon boeken wat je wilt en lekker genieten!
Met de oudste met de camper eind reizen. Ging prima Een jaar later weer geprobeerd. Geen succes. Te weinig ruimte voor twee kinderen of te veel spullen een weekje in een huisje in nl is beter bevallen. Dus dit jaar een huisje in Duitsland Waar wij vooral aan moesten wennen was niet meer een dag weg kunnen. Rekening met slapen houden als ze ouder als 6mnd zijn.
Wij zijn al (op familiebezoek) naar London geweest. In de zomer gaan wij nog 2,5 week naar de Malediven. Ik kan niet wachten!
Wij zijn toen ze 5 maanden was in een huisje in frankrijk geweest. En toen ze 6 maanden was naar New York. Toen ze 11 maanden was naar Oostenrijk. Heerlijk om met haar op vakantie te zijn
De oudste was 5 maanden, naar Fuerteventura Middelste met 7 maanden naar Oostenrijk Jongste met 4 maanden naar Spanje Alle keren met vliegtuig. Ging altijd goed!