Ervaringen camping les alicourts resort frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Merel260, 5 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn ons aan het oriënteren voor de zomervakantie. Ik kwam deze camping tegen die mij wel aansprak camping les alicourts resort in Frankrijk. Is iemand hier al is geweest? En hoe is dat beviel dat?

Andere tips voor leuke kindercampings in Frankrijk zijn ook welkom. Mijn zoontje zal dan net 5 jaar zijn.

2. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.674
    515
    113
    Ik weet alleen dat een chaletje daar immens kostbaar is...

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zelf geen ervaring, maat een collega van mij was wel enthousiast. Wel moet je het weer mee hebben. Het is toch wat noordelijker. Ik ben zelf heel tevreden gewest met Le Grand Dague in de Dordogne en Le Sergignan Plage aan de Middellandse zee. Beide topcampings voor kinderen, maar een stuk verder weg.

4. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #4 Merel260, 5 jan 2017
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
    dankjewel voor jullie reactie. Ik zie nu inderdaad dat het wel echt noordelijk ligt en we dus kans hebben op wisselvallig weer, dan rijden we liever wat verder om zo hopelijk meer kans te hebben op wat stabieler weer.

Ik zal gelijk even mijn bericht aanpassen. Deze camping gaat sowieso nu niet meer door. Weet iemand hoe ik het onderwerp van mijn post kan aanpassen?:D

5. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aangezien we nu niet zullen kiezen voor deze camping vanwege de kans op wisselvallig weer ben ik natuurlijk wel op zoek naar ervaringen of tips wat een leuke kindercamping in Frankrijk is.

Wat wij zoeken is:
    leuke kinderanimatie
    mooie chalets of bungalows
    buitenzwembaden voor kinderen (glijbanen etc)
    speeltuinen
    In ieder geval genoeg te beleven voor mijn zoontje van dan bijna 5 jaar oud.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook leuke /goede ervaringen met Le Grand Dague. Zijn we 3x geweest (niet achter elkaar) maar willen nu iets anders.

7. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    #7 mapepejo, 6 jan 2017
    Laatst bewerkt: 6 jan 2017
    Wij zijn inmiddels helemaal weg van Les Peneyrals in de Dordogne.

Maar wij zijn 2 jaar geleden ook bij Les Alicourts geweest:

Super fijne vakantie gehad! Wij hadden 2 weken 26 tot 32 graden terwijl het in Nederland regende.

Mooie grote speeltuin waar vooral tegen de avond veel kindjes gezellig spelen, bankjes rondom zodat de ouders ook kunnen relaxen ;) Je kunt kiezen uit het zwembad of het meer. Wij hingen overdag vaak in het zwembad en dan speelden de kinderen tegen de avond nog aan het standje in het zand.

De camping is verder netjes en verzorgd. Receptie erg vriendelijk en behulpzaam.

Deel van het zwembad kon overdekt worden, dat bad was ook het warmst, daar liep/sprong je zo in. De andere baden was het even wennen aan het frisse water. Wel overal oplettende badmeesters, fijn!
    Winkeltje niet super groot, maar wel iedere ochtend verse broodjes en alles wat je nodig hebt.
    In de avond kinderdisco om 19.30. Super leuk! Alle kinderen dansen op en onder het podium. De spreektaal van het animatieteam was vooral engels en frans, maar er waren ook 2 nederlandse meiden bij die alles vertaalden.
    De camping is erg groot, wat wel leuk uitnodigt om 's avonds of in de ochtend een wandelingetje te maken. Wij zaten met onze stacaravan redelijk dichtbij het centrale gedeelte maar de huisjes lagen toch wat verder weg.

Nadeel: voor een grotere supermarkt moet je minimaal 15min in de auto, in de directe omgeving is niet veel te doen. Als je iets gaat ondernemen reken dan gauw op een half uur rijden minimaal (vonden wij niet erg).

8. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat klinkt in ieder geval positief dat jullie 2 weken lang mooi weer hebben gehad! Dat is eigenlijk het enige wat ons ervan weerhoud om te gaan boeken. Ik lees dat het weer in die streek erg wisselvallig kan zijn.

Als we richting de Dordogne gaan dan hebben we meer kans op mooi weer, maar het is zo een lange afstand om te rijden en de campings vind ik een stuk duurder.

9. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Denk dat je qua weer wel geluk moet hebben, maar dat het er niet vaak in de zomer 2 weken achter elkaar regent.. Wij gaan wel altijd in het hoogseizoen, dus eind juli of begin augustus, waarschijnlijk vaker goed weer dan in juni of september..

Voordeel van Les Allicours is dan wel dat er ook een sauna/thermen is met een "echt" binnenzwembad. Daar mag je tegen een kleine betaling (was toen geloof ik 1,50 p.p.) ook zwemmen.
    wij hebben er geen gebruik van gemaakt maar zou een uitkomst zijn met 2/3 dagen regen of meer.

Camping in de Dordogne was voor ons ongeveer even duur als Les Allicours, maar dat ligt er misschien ook aan wat je dan wil boeken, dus staanplaats, huisje, huurtent, stacaravan etc.
    Wij hebben altijd een stacaravan, dat scheelde dus niet veel in prijs. Maar kan best zijn dat een huisje/cottage bij Les Allicours wel veel voordeliger is dan in de Dordogne, geen idee..

Wij hebben in ieder geval

Deel Deze Pagina