Twee weken vakantie achter de rug. Ben al met ze naar Slagharen geweest van vrijdag tot zondag.s Elk weekend op bezoek bij familie bij oma geweest speeltuin zwemmen. Vorige week ook nog drievliet heb mijn boodschappengeld er voor gebruikt( onverwachts uitje)( kon kast was nog vol boodschappen) De Delftpas gehaald dus gaat ook nog ( gratis naar het museum) en nog een keer Duinrell( dat is gratis) kan nog naar Blijdorp maar pas als salaris gestoord is. Met korting. Dochter verveeld zich. Ze is wel lief zeker. Maar heb nog vier weken te gaan. Morgen uitje naar de speeltuin en daarna bij oma koffie drinken die nu ook vakantie heeft( gelukkig haha). Ik woon drie hoog zonder kinderen op de galerij dus dochter verveeld zich, Ze is nog te jong om alleen daar te spelen. Maar ik heb ook niet de hele dag zin om op de galerij te gaan zitten. Hoe kom ik die vier weken nog door. Haha zes weken wel lang vrij voor een kleutertje. Met mijn oudste had ik hier minder last van had toen nog een tuin en hoppa badje de tuin in en had geen kind aan hem. Ze mag al meer op de laptop ect ect. O ja hebben ook nog koekjes gebakken haar vader komt iets meer langs in de vakantie die neemt haar ook vaak in de middag nog een uurtje mee rondje buiten spelen dus haha doe echt mijn best om haar te vermaken. O ja ook nog cup cake gemaakt boterkoek. Dus nog vier weken te gaan haha. Heb nog wel wat plannen zie ( Delftpas) De oudste zit maar in zijn kamer heeft nu straf computer van wegen iets van gisteren. Die is juist weer een huismus. Dus wil ook op tijd terug zijn om gewoon te eten met hem. O ja wil ook nog met de brommer naar Rotterdam airport vliegtuigjes kijken is ook gratis. En ga deze week denk de stad rond naar meer speeltuintjes maar wat ze mis is kinderen om mee te spelen. Denk dat dit verhaal meer daar om gaat. Ze zit wel op school maar nog niet echt aansluiting kunnen maken met klasgenootjes. Dat gaat vast en zeker wel komen maar heb het met haar te doen ja ik doe best wel wat met haar maar ik ben geen speelgoed toch haha. Hoop dat iemand het begrijpt wat ik bedoel met dit topic. Het komt er op neer de zomer vakantie nog vier weken te gaan. Gaat wel goed komen. Tijdens dit tikken heeft ze mijn mobiel stiekem gepakt mag eigenlijk niet maar doe maar een keertje
Nou ik denk dat je al heel veel gedaan hebt... Wij hebben er ook 2 weken opzitten en zijn alleen een dagje wezen treinen naar maastricht en toevallig gaan we morgen weer wat doen. Hier spelen ze gewoon lekker met hun speelgoed, veel buiten ook, we doen lekker op de fiets boodschappen, stoppen even bij een speeltuintje, heb op een ruilhoek voor prikkie wat nieuwe puzzels en spelletjes aangeschaft. Hier moeten ze leren om zichzelf ook gewoon te vermaken. dat lukt aardig. wij gaan dan wel over 2 weken nog op vakantie maar tot die tijd nog maar 1 of 2x dagje weg en verder echt niets bijzonders
Misschien een kindje van school bellen om af te spreken over en weer. Ik zou ook langs de speeltuinen gaan,mijn dochter is megadruk met loomdingen maken,kan ze uren mee zoet zijn. Is er nergens in de buurt een "speelweek"? Weet jullie situatie niet maar kan ze niet bij haar vader logeren, Is er een spel o theek in de buurt? ff naar de bieb??
Ben je lid van de bibliotheek? Dat is bij ons ook echt een uitje en ook gratis. Onze bieb heeft echt een prachtige kinderafdeling. Niet alleen boeken, maar je kunt er ook spelen. En regelmatig ook wel iets van een voorleesmiddag of poppenkast ofzo. Je kunt er ook voor weinig geld speelgoed lenen. Heb je eens wat anders in huis. En als je een paar leuke boeken haalt kun je ook elke dag weer even wat tijd 'kwijt' zijn met lekker voorlezen. Heb je een bad? Als ik het even niet meer weet me zoonlief, gooi ik hem in bad. Zijn we ook gauw weer drie kwartier verder.
Oh wauw zoveel gedaan al, dat doen wij in de hele vakantie niet haha. Tsja begrijpelijk dat ze zich verveelt maar hier moeten ze het toch echt doen met wat er in huis is. Inderdaad afspreken met vriendinnetjes, evt. logeren en zoek het in de kleine dingen. Haal het oude speelgoed van je zoon van zolder, ga samen koekjes bakken, haal nieuwe boekjes bij de bibliotheek, maak kaartjes en stuur die naar familie. En spreek ook vooral af dat ze na zo'n activiteit weer lief zelf een tijdje gaat spelen. Want eerlijk gezegd vind ik niet dat je ze op zo'n leeftijd de hele tijd bezig moet houden. Ik doe dat in ieder geval echt niet.
Kinderboerderij? Is meestal gratis. Lekker met water spelen bij een meertje. Meestal ook gratis. dagje ikea, lekker spelen in smalland. Ook gratis.
Maak anders een soort kalender waar ze op kan zien wanneer ze zelf moet spelen en wanneer je wat met haar gaat doen. Maak evt een soort knipkaart zodat ze kan kiezen uit dongen die ze alleen doet. (Kleuren, kleien etc) Spreek ook een tijd af dat ze zichzelf vermaakt en zet bijv een wekkertje. Hier werkt duidelijkheid prima. Aan t begin van de week maken we een planning. Welke dagen we weg gaan en wanneer niet. Aan het begin van de dag dat we thuis zijn kunnen ze kiezen wat ze dan alleen gaan doen. Ik plan 1 betaald uitstapje per week 2 keer iets wat niks kost buitenshuis (kinderboerderij, rondje fietsen) en 2 keer iets wat thuis geld mag kosten. (Koekjes bakken, knutselen) De rest van de tijd moeten ze echt zelf wat doen. Klinkt misschien streng, maar anders kan je mij aan t eind van de vakantie wegbrengen...
Ja de uitjes dit keer waren er al tig. Kinderboerderij is hier met water maar het water vind ik zo vies brrr. Er zijn al bacterie in gevonden en blauwalg is meestal einde verhaal kinderboerderij. Daarom ga ik al daar voor in de plaats zwemmen. Had beter het weekendje weg aan het einde van de vakantie kunnen plannen haha had ze nog om iets naar uit te kijken. Maar de bib vind ik een goede tip daar is ze nog nooit geweest. En heb er een om de hoek zitten. Jammer dat er weinig kindjes zijn om mee te spelen van de week toch onder buurvrouw met kinderen weer aan spreken of dochter mag komen spelen. Vorige week al gevraagd was goed alleen nog niet aan geklopt weer ik! Fietsen is ook leuk. Ben zelf ook een huismus maar dochterlief duidelijk niet. Bedankt voor de tips we komen er wel.!! Hihi. En ikea hoe kon ik die vergeten haha met vijf euro ben je daar ook wel klaar wat te drinken of ijsje en is toch een leuk uitje. Het lastigste is dat de oudste van 13 nergens met mee wil maar hem wil ik ook aansporen om vaker naar buiten te gaan hij is al z.n binnen kind.
Hier ziiten we bij goed weer wat het biijna elke dag wel is heerlijk aan bet water met strandje. Kinderen vermaken zich daar prima en altijd teleurgesteld als ze weer naar huis toe moeten.
Ik reed vandaag langs intratuin en moest weer aan dot topic denken. Onze zoon vind dat ook echt een uitje. Beestjes kijken, vaak hebben ze ook wel wat bewegende poppen-toestanden, fonteintjes vind hij ook leuk, zit een restaurantje met speeltuin bij. Dus misschien is dat nog wat.