weet iemand een leuke camping in het zwarte woud, ook geschikt voor een kind van basisschoolleeftijd? Liefst wel zwem mogelijkheden in schoon water!
Geen ervaringen in dat gebied maar wel even een tip. Het Zwarte Woud is een hoog risico gebied met teken. Ze zijn vrijwel allemaal besmet met Borrelia en met FSME, tekenencefalitis. Ik zou tegen dat laatste wanneer je het gebied aandoet wel een vaccinatie laten zetten want is zeker een hoog risico.
Heb je vaccinaties tegen die ziekten? Ook lime? Ik denk dat je het overal hebt, wij waren vorig jaar in de ardennen en na 1 boswandeling heb ik 12 teken van 4 mensen weggehaald.
Ik heb vorig jaar een week op camping Langenwald gestaan, dat is ons super goed bevallen. Heel veel leuke dingen in de omgeving, vriendelijke eigenaren en Freudenstadt is ook een leuke plaats. Ze hebben zwembad maar ook een rivier waar je dammen kan bouwen en in kan zwemmen. camping Langenwald
Nee lyme helaas nog geen vaccinatie tegen maar wel tegen Fsme. Van deze teek krijg je hersenvliesontsteking.
Hier zijn wij ook geweest! Goed bevallen - erg mooie omgeving. Fijne eigenaren. Teken hebben wij niet gevonden bij ons of onze kinderen (en wij zijn wel mensen die lekker door de bossen struinen)
Hoi!, familie van mijn man (en wij ondertussen ook) komen al jaren op kleinenzhof, een leuke familie camping. Erg mooie omgeving en voor als het regent ook leuke dingen te doen binnen voor jong en oud, zou zeggen zoek het eens op op internet! Ons bevalt het erg goed met een kleine van 2,5