Jullie leukste camping in Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Snoopy1979, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat vonden jullie de leukste camping in Frankrijk ooit?

Ben aan het kijken voor volgend jaar. Le Serignan plage schijnt erg leuk te zijn en hadden we dit jaar geboekt, maar hebben we moeten annuleren door ziekte van mijn man. We zouden ook naar Val de Bonnal gaan. Zou het op zich opnieuw kunnen boeken, maar het voelt niet goed, heel stom ;)

Dus ben op zoek naar andere campings en ben benieuwd wat jullie de afgelopen erg leuk hebben gevonden! Wij gaan met onze eigen tent trouwens.

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Le Serignan Plage!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha was ik al bang voor ;)

Maar gaat hem echt (nog) niet worden denk ik ;)

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    La baume, te gek peuterbad

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Idd le serignan plage :DD wij gaan as zomer weer 3 weken voor de derde x. Afgelopen zomer hals over kop na 5 dagen terug ivm overlijden van een van onze ouders.
    Meteen geboekt voor het aankomende jaar toen we weggingen, zo hebben we mooi dezelfde plek kunnen vastleggen.
    Maar ik denk dat deze camping al zo goed als volgeboekt zit.
    Volgens mij is de camping daarnaast ook een leuke, aloha.
    Bretagne is trouwens ook prachtig, alleen niet zonzeker, maar de omgeving is daar zo mooi! Mooie baatjes tussen de stranden, waar soms gewoon niemand is, heel groot eb en vloed verschil. Toen onze kids jonger waren vaak geweest, en mooi weer. Maar nu toch liever zuidfrankrijk.
    Volgens mij ligt in dezelfde streek La Sirene heb ik toen ook voor gekeken, wat mij toen tegenhield was dat het 900 meter vanaf zee is. Maar wel een mooie camping, misschien is dat iets.
    Camping La Sirène ***** zuid frankrijk vakantie

6. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ziet er leuk uit maar ik vind die van serignan plage mooier;)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
  8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha toch weer Serignan plage :D
    Waar ik wel over twijfel is de animatie, is dat niet heel druk? Vind het op de foto's op facebook zo druk overkomen. En sowieso in het hoogseizoen niet heel druk? Zat ook al te kijken naar Bretagne, erg mooi en weer een stukje dichterbij maar scheelt uiteindelijk maar een paar uurtjes. En ja het weer is toch wat meer onzeker.
    Vorig jaar had ik half oktober geboekt voor Serignan plage, best kans dat het nu al vol is inderdaad. Heb even gekeken en we kunnen begin van de vakantie 1 week voor eur 440, 2 weken is niet meer mogelijk. We kunnen ook de laatste 2 weken van de vakantie voor eur 555. Het zuiden valt weer laat dus dat is voordelig ;). Hm misschien toch maar eens kijken of het een optie is. Of is 2 weken te lang? Laatste week van de vakantie is maar eur 235 :) en dan zouden we ervoor naar de Ardèche kunnen.

We hebben vroeger op de buurcamping van La Sirene gestaan, le Boucanet :). Ik weet nog wel dat het daar vaak flink waaide op het straand. Weet trouwens niet of dat in Serignan ook zo is?

Ardèche vind ik ook zo mooi, of de Herault maar dan ten noorden van Serignan.

La Baume ziet er ook leuk uit maar denk dat mijn voorkeur dan toch gaat naar Serignan. Reviews op zoover zijn ook veel beter.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat is ook een beetje mijn twijfel bij le Serignan plage. Wij houden ook wel van visjes en kikkers vangen in een riviertje enzo ;). Maar direct aan zee is ook wel erg mooi en erg leuk voor de kinderen. Ik hou zelf helemaal niet van het strand in Nederland (in de zomer) maar in Frankrijk lopend naar het strand klinkt wel heel ideaal ;)

10. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Toen wij de eerste keer met de camper het vakantiepark op kwamen rijden was mijn eerste gedachte...oh nee:$ moet ik hier 3 weken blijven. Ik vond de camping heel groot.
    Echter toen we eenmaal op ons plekje aankwamen en ons hadden geinstalleerd en de camping gingen verkennen viel dat gevoel helemaal weg.
    Het strand is heel diep ( althans bij de camping op en af gang) je ligt nooit hutje mutje er is ruimte genoeg om te vliegeren of een balletje te trappen.
    Bij het zwembad konden wij altijd 5 bedjes krijgen. Meestal gingen wij s'ochtends naar het strand tot begin vd middag. Even een hapje egen, en dan 14/15 uur richting zwembad. Wij hebben altijd in het volle hoogseizoen gezeten, en nooit het gevoel gehad dat het belachelijk druk was. Ik houd daar zelf nml helemaal niet van.
    Ook gingen wij vaak begin vd avond nog ff lekker langs de kust wandelen, heerlijk:DD
    De zee wordt heel langzaam diep dus ideaal voor de kleintjes.
    De animatie...tja wij zijn daar niet zo van eigenlijk. Onze kids gaan daar nooit heen eigenlijk. S' avonds gaan we wel elke avond even naar voren. Tja het is dan wel druk, maar altijd wel een tafeltje te krijgen als je wilt zitten.
    Wij gaan meestal naar de speeltuin voor, zodat de jongste lekker kan spelen, en de twee oudsten die gaan vaak hun eigen gang (12 en 17)
    En wij eten dan ff lekker een ijsje of een wafel:D
    In het verleden deden wij vaak 2 campings anderhalve week de een en anderhalve week de ander.
    Ik riep altijd het hardst, pffff die mensen die 3 weken op 1 camping blijven, verschikkelijk!! Maar nu vindt ik het heerlijk, de kinderen hebben de tijd van hun leven, dus wij ook:p
    Boodschappen kun je in de omgeven doen, Carefour. En als je de camping af wandelt of fietst zit daar aan de weg ook een open winkel (kraampjes) met allemaal groenten/fruit.
    Er staat aan het strand elke dag een lekker windje wat het heerlijk aangenaam maakt, 2 jaar geleden hebben wij 1 dag harde wind gehad, je werd dan lichtelijk gezandstraald, maar ik vond het eigenlijk wel lekker, meteen gescrubd en bijna niemand op het strand:p
    De jongst had zo'n uv pakje aan, dus nergens last van.
    Ons bevalt het echt heel goed daar, ik kan niet wachten om weer terug gaan!

Ik vind hetbook ideaal zo dicht bij het strand. Vanaf onze plek, stap je zo het paadje na het strand op, dichtrerbij kan niet, top dus!
    Ook als je tussendoor even terug wilt ofzo, je bent zo weer terug.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha klinkt wel heel goed ;). Twee weken is dus ook nog wel een optie. De laatste 2 weken van de vakantie zal het ook wel rustiger zijn. Dan zouden we voor 1000 euro klaar zijn (inclusief benzine, tol en overnachten op heen en terugweg)

12. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Nou van die prijs kan je niets zeggen toch? Ik denk idd dat het misschien wel ietsje rustiger is dan.

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Le Pech Charmant vonden wij een super leuke camping! Dit jaar naar Le Soleil Fruite geweest. Ook een erg leuke camping!
    Eerste 3 jaar naar Domaine de la yole geweest. Vonden wij ook leuk, maar s avonds veel geluiden van omliggende campings.
    Strand dichtbij hoeft voor ons niet want ik word gek van dat zand overal haha
    Het belangrijkste voor ons is dat er veel te doen moet zijn in de omgeving.

14. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Le val de bonnal zijn wij twee keer geweest. 1ste keer zonder kind. Vorig jaar met dochter. Leuke camping, nu waren wij in het voorseizoen, heerlijk rustig. Weet niet hoe druk het daar is in het hoogseizoen. Wij vonden het fijn dat je zo de camping afloopt naar het zwemmeer en lekker wandelen. Toen maar paar dagen geweest en daarna verder naar het zuiden naar een huisje. Wij vonden de eerste keer dat er niet heel veel te doen was in de nabije omgeving. Wel een must om naar het sanitair in het hoofdgebouw te gaan, hier zijn hele fijne douches en ook een speciaal baby/dreumes/peuter badje op hoogte, ideaal.

Je zou ook kunnen kijken naar de vendee. Ook hele mooi brede stranden.

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben ook op zoek naar een leuke camping. Ik zat bij le seringen plage te kijken. Maar wat een dure camping !! 3000 voor 2 weken....

Vorig jaar zijn wij naar een kleinschalige familie camping in de Ardèche geweest. Heerlijke vakantie gehad.
    Camping L'Ardèchois

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Le pin parasol in de Vendee.

Mooie locatie,verzorgd,gastvrij en super leuke animatie voor jong en oud.
    Prachtige zwembaden en een mooi groot peuterbad.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan ga je vast niet met een eigen tent ;), want dat is echt heel goed te doen!

Door de aanslagen in Parijs zijn we wat huiverig geworden, zeker om naar een wat grotere camping te gaan. We weten het dus even nog niet en wachten sowieso even met boeken. Ben een beetje lamgeslagen... even geen zin om vakantie te boeken.

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Camping cala gogo in zuid Frankrijk. Vlakbij Perpignan in de buurt.
    Niet al te grote camping, direct aan zee, mooie staanplaatsen, heel veel animatie en ook leuke zwembaden voor jong en oud. Het kinderbadje vinden wij heel erg leuk.

19. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Als je in het voorjaar gaat dan is de prijs erg goed te doen hoor meestal.
    Meivakantie 450 euro per week voor een stacaravan.
    En dan is het meestal nog niet zo heel druk op campings.

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Snoopy.... Nee helaas geen tent. En stacaravans zijn vaak erg duur.

Deel Deze Pagina