1e keer vliegen.. tips koffers?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Michelle1209, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michelle1209

Michelle1209 Actief lid

19 apr 2016
    142
    2
    18
    Wij gaan voor het eerst vliegen met ons gezin.
    We mogen alle 4 20 kilo pp meenemen heen en terug dus wil eigenlijk alle 4 even grote koffers en dan nog handbagage.
    Hoeveel liter koffer zou ik moeten pakken? Heb er geen verstand van

2. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ligt er aan hoe lang je weg gaat en wat voor soort bestemming; zon? En hoe oud zijn je kinderen? Als je bijvoorbeeld maar een weekje gaat en de kinderen nog klein zijn kun je hun kleren met gemak in je eigen koffer kwijt.

3. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik zou eerst de spullen pakken die je nodig hebt en dan de koffers erbij zoeken.
    Ik denk niet dat je zoveel bagage nodig hebt, maar ligt er inderdaad aan wat je gaat doen. Is wel een hoop gesjouw..
    Let erop dat alle scherpe dingen en vloeistoffen in je ingecheckte bagage zitten :)

4. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Het wisselt heel erg wat iedereen meeneemt. Toen wij met mijn schoonfamilie naar Mexico gingen voor 2 weken hadden mijn man en ik ongeveer 13 kg pp, maar mijn schoonzusje zat op 25 kg, nadat ze al een en ander weer uitgepakt had.
    Waar ga je naartoe en voor hoelang?

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Doe ook in elke koffer wat van iedereen qua kleding.
    Mocht er een koffer zoek raken heb je alsnog voor iedereen kleding.

Syane vindt dit leuk.
  6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    @Michelle1209
    Maar hoe ga je die 4 koffers vervoeren? Ik neem aan dat je ook nog een buggy meeneemt

Wij zijn met 5en. Ik heb 3 koffers bijgeboekt. Is meer dan genoeg voor een zonbestemming.
    De oudste kan zelf een koffer trekker.
    De jongste duw ik in de buggy. Manlief trok 2 koffers. De middelste van bijna 7, vond het te zwaar.

Overigens een tip. Neemt een extra opvouwbare tasje mee voor de jassen.
    Wij gingen in Nederland het vliegtuig in met jas, maar in Turkye was het 26 graden.
    Heb lopen zeulen met 5 jassen!

Wij zitten nu overigens in Turkye . Ook onze eerste vliegreis!

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    @Michelle1209
    Maar hoe ga je die 4 koffers vervoeren? Ik neem aan dat je ook nog een buggy meeneemt

Wij zijn met 5en. Ik heb 3 koffers bijgeboekt. Is meer dan genoeg voor een zonbestemming.
    De oudste kan zelf een koffer trekker.
    De jongste duw ik in de buggy. Manlief trok 2 koffers. De middelste van bijna 7, vond het te zwaar.

Overigens een tip. Neemt een extra opvouwbare tasje mee voor de jassen.
    Wij gingen in Nederland het vliegtuig in met jas, maar in Turkye was het 26 graden.
    Heb lopen zeulen met 5 jassen!

Wij zitten nu overigens in Turkye . Ook onze eerste vliegreis!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hiervoor hebben ze bagagekarretjes uitgevonden. :D
    Wij reizen gerust met zn 4en met 6 koffers en dan nog 1 of 2 tassen, nog nooit problemen mee gehad.

TS, inderdaad kleding en schoenen van iedereen verdelen onder alle koffers, idem dito met shampoo, zonnebrand, badlakens, schoenen en speelgoed.
    Daarnaast neem ik altijd voor iedereen 1 setje kleding en badkleding mee in de handbagage mochten de koffers kwijt raken.

Zoe123 en Syane vinden dit leuk.
  9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    :eek: Zoveel bagage?

Wij kopen nooit kofferruimte.
    Wij doen het met de handbagage (is wel afhankelijk van waar je heen gaat:rolleyes:)
    Dus 4 x handbagage mee voor 1 week zonvakantie:thumup:

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En bedenk ook goed dat je alles ook daar kan kopen ;) Eventueel een keer handwasje.

Verder is het afhankelijk wat je draagt aan kleding ed.

Ik heb meestal voor 8-10 dagen het voogende mee. Even uit mijn. hoofd.
    2 afritsbroeken, 4 shirts, 4 hemdjes, 4 bh’s, 8 onderbroeken, 4 paar sokken, slippers, sandalen, wandelschoenen, badpak, badlaken, warm vest voor s avonds. Dan nog wat toiletartikelen die ik dagelijks gebruik, zonnebrand, muggenspul, medicijnen, vitamines, wegwerpwashandjes. Leesvoer, puzzelboekje, spelletje, camera met oplader. En wat keukendingen: scherp mesje, lepeltje voor onderweg, thee/handdoek, vaatdoekje, sponsje, lucifers, boterhamzakjes, bakje biotex.

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    4x handbagage doe ik voor een lang weekend, maar voor bijna 4 weken zon heb ik toch echt meer nodig...
    Op de terugweg vaak minder omdat we dan weer spullen laten liggen die we ook in de herfstvakantie willen gebruiken.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Neem een niet te grote koffers, een koffer zelf weegt al wat kilo’s en als je een grote koffer vol stopt met allerlei dingen als bodylotion, zonnebrand, shampoo etc. Kom je snel aan veel kilo’s.
    https://www.koffergigant.nl/koffers/harde-koffers/samsonite-aeris-spinner-75-vivid-blue.html#.Wu2VIRZNeEc
    Dit is wel een beetje de maximale grote die ik zou nemen, deze koffer weegt leeg al bijna 5 kg. En er kan absoluut veel in.

Wij gaan binnenkort vliegen en nemen 2-3 tassen mee en 1 handbagage voor 4 personen. We gaan maar een weekje dus niet veel nodig, en ik was ook wel wat dingen op vakantie.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn 10 dagen naar kreta geweest met 4 personen. 2 x 20 kilo en 4 x 7 kilo (dat was dus de handbagage) . Dat was genoeg. En dan hadden we nog een beer bij (ter grote van een handbagage koffer ongeveer :p ) en mijn kussen.
    Kleren van de jongste konden (behalve schoenen) gemakkelijk in een handbagage koffer. Haar schoenen konden makkelijk in mijn koffer. Net als snorkelspullen.

Over de grootte van je koffer: Bij die koffersets gebruiken wij meestal de grootste maat niet. De tussenmaat is fijn. Hoe groter de koffer- hoe zwaarder hij al weegt zonder dat je iets van bagage bij hebt. Soms al 7 kg leeg... Dus dan kun je nog de ruimte niet volledig gebruiken omdat je al aan het gewicht zit.
    Zit je krap met gewicht, kun je altijd zonnebrand of aftersun ter plekke kopen (of 1 flesje mee, maar niet te veel) . Net zoals shampoo etc. Minimaal meenemen en eventueel ter plekke halen als je qua gewicht te veel zit.

Maar oke - ik vind de handbagage koffertjes (exact officieel formaat als handbagage) érg fijn in gebruik. En dan dus die tussenmaat. Geen idee hoeveel liter dat dan is ;) .

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier voor 2 volwassenen en 2 kleine kids 3 koffers voor een zonbestemming. Mijn man en ik beide 1 en de kids meestal samen 1. Daarnaast nog de handbagage maar dat zijn meestal gewoon een laptoptas, luiertas en mijn handtas. De koffers zitten wel bommetje vol en zijn ook altijd ruim 20 kilo. Het zijn middelmaat koffers, ik heb ook een grote maar als die vol zit zit je ruim aan de 30 kilo. Voor 20 kilo heb je aan de middelmaat dus wel voldoende.

Ik neem altijd veel mee maar er blijft ook altijd een gedeelte ongedragen. Met een stuk minder zou dus ook prima gaan. Maat goed ik neem lange en korte broeken mee (geen afritsbare broeken hier ;)). Lange en korte mouwen en dan voor overdag en avond als je uit gaat. En dan hou ik nog van wat te kiezen hebben. Het liefst zou ik nog veel meer meenemen maar ik dwing mezelf me aan die 20 kilo te houden.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha hier net zo... en zeker bij de kinderen.. aaah dat jurkje is zo leuk... weegt toch niks dat kleine spul, kan er ook nog wel bij :p

16. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wij hadden 2 koffers bij ons. Zonvakantie, maar wel voor iedereen 2 vesten en 3 lange broeken voor de avond erbij. We waren met 3, 2 volwassenen en 1 peuter. En had ook gewoon alles bij mij, inclusief alle luiers, zwembandjes van foam, echt álles.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben altijd 3 grote koffers mee.
    Mijn man en ik hebben een eigen koffer en de spullen van onze 2 dochters zitten samen in 1 koffer.
    Wij hebben grote koffers van samsonite.

18. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik had met 1 week zon vakantie (ik man en kind 1,5 jaar) gewoon 1 koffer dan 65 cm en beiden een handbagage koffertje. In de handbagage hadden we bijna al al onze kleding zitten(daarvan niet eens alles gebruikt), koffer zelf gingen luiers, zonnecreme, wat eten en speeltjes voor kleine enz mee. En onze toilettassen ook. We zaten toen beetje afgelegen anders hadden we daar wel luiers enz gekocht. Ieder een eigen koffer en nog een koffer handbagage lijkt me overbodig maar weet niet hoelang je weg gaat?

Deel Deze Pagina