Onze zoon heeft voor het eerst vlekjes. Ze komen snel op! Ook in zijn haar grote rode flatsen.. Iemand een idee wat dit is?
Is het niet de vijfde of zesde ziekte misschien? Hij heeft alleen cetametagrol (oid) creme op zijn gezichtje gekregen,maar dan krijg je geen allergische uitslag op zijn onderbenen, bovenbenen en rug en buik? de uitslag zit overal! Geen nieuw wasmiddel trouwens.
iemand nog een idee? Hij krabt ook steeds achter zijn oor, grote rode vlek daar,maar het zit dus op zijnhele lichaam. wat is zo met google kan vinden, zou het lijken op de vijfde ziekte? Dan hoef je geen arts te bellen staat er. Hebben jullie dat ook niet gedaan?
De vijfde ziekte komt op deze leeftijd vrijwel niet voor. Het kan de zesde ziekte zijn, maar dan had je zoontje de dagen hiervoor ziek moeten zijn met hoge koorts. Bovendien jeuken die plekjes niet. Waarom bel je de HAP niet even.
Als er vlekjes verschijnen zonder enige "waarschuwing" zou ik toch ook geneigd zijn om aan een allergische reactie te denken. Deze reactie kan van alles voortkomen, ook van bijvoorbeeld eten kan je onder de vlekjes schieten. Zoals hierboven ook al wordt gezegd, is hij voor de 5e ziekte eigenlijk nog te jong en van de 6e zijn ze behoorlijk ziek voor de vlekjes.
HEt is de vijfde of zesde ziekte, ik heb de hap gebeld. Welke het was, maakte niet uit. Heb gemeld dat hij geen koorts had, die kon ook na de vlekjes komen zeiden ze. De uitslag zit ook niet op zijn benen inderdaad.
Ik vind het wel vreemd dat ze dit beoordelen op basis van een telefoontje. Misschien hebben ze wel gelijk hoor. Overigens heeft mijn zoontje geregeld allergische reacties en we weten dan niet waarop. In ieder geval aardbeien. Maar dan onstaan er echt een soort van rode bulten over zijn hele lichaam. Maar een allergische reactie kan zich natuurlijk op diverse manieren uiten.
hij heeft tot nu tot geen koorts, gisteren heel even 37.7. Maar net gewoon 37.2 ondanks dat hij wel warm voelt. Ze zei als het een allergische reactie is, het meer op muggenbulten zouden lijken. (kwaddels) dat doet het niet, want ik heb zelf last af en toe van galbulten. Deze uitslag heeft meer weg van eczeem.
op zin gezicht vooral vlekken en ook wat pukkeltjes. Geadviseerd om calendula te halen dat er maar lekker opgedaan.
Allergie kan er ook uitzien als erg kleine blaasjes, het kan er zelfs uitzien als "een dikke rode plak". Ik wil niet beweren dat hij last heeft van allergie hoor, want dat kan ik uiteraard zo niet bepalen , ik wil alleen maar zeggen dat allergie in heel veel vormen komt. Ik vind het dus nogal vreemd dat zij dit zo zegt...
Dank je wel bereke! Hij is lekker gaan bad gaan nemen met mij, en daarna ingesmeerd met calendula. Vooral gezichtje is erg droog met die uitslag. Hij voelt zich, behalve hangerig, nog goed, want hij drinkt en eet goed. gaat alles goed met de tweeling?
Gelukkig dat hij er niet teveel last van heeft. En hopelijk is hij er vlug helemaal van verlost! Ja alles goed met de meisjes . Pittige karakters die veel bijleren. En sinds kort geven ze ook een tutje aan elkaar als er eentje huilt. Zo schattig!