Wat vinden jullie?

Discussion in 'De lounge' started by Ladycake, Jan 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Mijn moeder wordt eind deze maand 50 jaar. Aangezien ik dan 37,5 week zwanger ben kunnen we niet heel veel bijzonders doen.
    Nu hebben mijn vriend en ik samen met mijn broer bedacht om lekker met mekaar ergens te gaan eten maar helaas zijn wij niet in staat dit voor iedereen te betalen, dat betekent namelijk dat wij ergens 600 euro weg moeten toveren.
    We hebben dus in de uitnodiging gezet dat het helaas niet mogelijk is en dat iedereen voor zich moet betalen.
    Daarbij hebben we vermeld dat we het accepteren als mensen dan niet willen komen maar dat we dit voor onze moeder doen.
    De eerste reacties komen al binnen, mensen vinden het raar dat ze zelf moeten betalen als je een feest organiseert, deze reactie komt notabene van de zus van mijn moeder :(
    Ik weet ook even niet meer hoe we het allemaal moeten doen maar financieel hebben we het niet heel ruim en mijn broer ook niet, ik heb totaal geen puf om nu een feest te moeten organiseren, wil bezig zijn met de zwangerschap en voorbereiden op de bevalling maar mijn hoofd loopt compleet over nu en door zulke reacties wordt het ook niet beter.

Wat vinden jullie hiervan en hoe zouden jullie ermee omgaan?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Heel eerlijk begrijp ik de reactie van je tante wel. Toen mijn (stief)vader 65 werd, heeft hij ook een feedt (high thea) gegeven. En dat werd betaald door hem. Als je iemand uitnodigd dan ga je er niet vanuit dat je dat zelf ook nog moet betalen.

Waarom niet gewoon een feestje thuis bij je moeder, met lekker eten, hapjes, iets extra, dat dat niet 600 euro hoeft te kosten. Het gaat om het gebaar, niet om hoeveel geld het kost toch?

3. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Hier sluit ik me bij aan. Gewoon op een andere manier het feest vieren, zodat de kosten niet zo hoog zijn. Het gaat tenslotte om het samenzijn en de gezeligheid, toch?

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    heel eerlijk ik begrijp de reactie ook jullie organiseren iets dus waarom zou een ander dan moeten betalen.
    dan inderdaad een ander feest organiseren maar je kan neit verwachten dat mensen zelf gaan betalen.

denk niet dat je moeder dat wilt en ze zou zich afvragen waarom sommige niet gekomen zijn

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Ja, eerlijk gezegd kan ik daar wel inkomen, betalen voor een feestje/etentje waar je voor uitgenodigd wordt, zou ik ook wat raar vinden. Daarnaast zou je verwachten dat je moeder dit zelf betaalt.

Ik zou gewoon een goedkoper alternatief bedacht hebben, gewoon thuis vieren met wat hapjes en drankjes.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    vind het ook niet zo'n goed idee eigenlijk....

Ga dan alleen met je ouders en broer uit eten, zonder de rest van de familie, gewoon je eigen 'gezin' als je het geld niet hebt... .

7. paparo

paparo Lid

Jan 8, 2012
    61
    0
    0
    En gewoon open en eerlijk tegen je moeder zijn dat je geaag iets voor haar wil organiseren, maar het niet zelf kan betalen....
    Ik weet alleen natuurlijk niet hoe de financiele situatie van je moeder is.... Anders idd wat ik al in meer reacties hoor het wat simpeler houden....

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    tja, ik vind het ook een beetje raar eerlijk gezegd.
    je kan toch ook bv alleen familie en goede vrienden uitnodigen met een gezellige avond bij schoonmoeder thuis?
    lekkere hapjes, stukje taart, wat te drinken, misschien wat statafels huren en dan is het vast hartstikke gezellig!
    het gaat toch niet om de grootte van het feest maar dat ze met de mensen is waar ze om geeft?

eventueel zou je haar na de bevalling samen met je broer en gezin mee kunnen nemen uit eten, houdt ze dat van jullie tegoed.

9. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0

10. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Weet je...de mensen die we uitnodigen weten onze situatie. Daarbij is de financiele situatie van mijn moeder helemaal triest, zij moet rondkomen van een uitkering vandaar dat we dit voor haar willen organiseren.

Daarbij ben ik het volgende vergeten te vertellen.
    Afgelopen najaar waren mijn opa en oma 50 jaar getrouwd. Door hun kinderen (dus mijn moeder, oom en tante) is toen een feest georganiseerd.
    Super leuk maar achteraf moesten wij dus ook ff per gezin 50 euro betalen.
    Ik vond het toaal niet erg hoor maar de mensen die nu moeilijk doen hebben dus exact hetzelfde gedaan toen, vreemd toch?

11. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

#11 peekaboo, Jan 12, 2012
    Last edited by a moderator: Jan 12, 2012
    ik zou het ook gewoon thuis doen met hapjes enzo

12. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik vind niet dat wanneer je mensen uitnodigt voor een etentje, ze dan zelf moeten betalen. Ik begrijp die reactie van je tante dus helemaal. Dan liever een klein feestje thuis, hapje en drankje waar iedereen welkom is. Niet duur en iedereen blij.

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Als ik ergens op een feestje/etentje wordt uitgenodigd ga ik er vanuit dat ik niks hoeft te betalen.

Dus ja ik begrijp je tante wel.

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Nou, juist daarom, hou het lekker klein en doe het gezellig thuis ofzo, Sarah in de tuin, huis versieren en hapje/drankje. net zo gezellig en hou je de eer aan jezelf. Het hoeft allemaal geen godvermogen te kosten. Als je het hebt, prima, maar jullie hebben het duidelijjk niet, dus dan houdt het gauw op denk ik.

;)

15. princess79

princess79 Bekend lid

Mar 17, 2011
    902
    68
    28
    Female
    Mischien een idee om de mensen thuis uit te nodigen en dan gewoon lekkere hapjes/salades bij de catering te bestellen? Dit is over het algemeen redelijk te betalen.

Succes

16. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hmm vind het wel raar, op die manier da tik gewoon gebeld had met de familie en ze gewoon gevraagt had hoe ze er tegenover zouden staan, en wat ze leuk zou lijken om te doen, en dat dan met elkaar te bekostigen
    als ik nu zo`n uitnodeging zou krijgen zou ik niet eens kunnen komen, omdat ook wij dat niet zouden kunnen betalen,

opzich is het vreemd met een uitnodeging ga je er van uit dat je geen geld hoeft te betalen (mits van te voren dus overlegt)

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Wij zijn ook wel eens op ons initiatief uit eten geweest maar dat iedereen zelf moest betalen.
    Degene met een leuk idee hoeft niet altijd gestraft te worden met de rekening vind ik.

Als ik jou was zou ik thuis wat leuks doen, anders zitten er toch mensen met een vreemd gevoel die misschien de verjaardag minder leuk maken.
    Denk dat je moeder het ook leuker zal vinden als iedereen er is.

18. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Mijn broer en zijn gezin en ik met mijn gezin hebben afgelopen jaar op moederdag een brunch gereserveerd voor ons allemaal en m'n ouders, omdat mn moeder zwaar hartpatient is en we daardoor op bepaalde momenten ons er extra van bewust zijn hoe blij we zijn dat m'n moeder er nog is. We hebben toen allemaal voor ons zelf betaald en het bedrag van m'n ouders gedeeld zodat zij niks hoefden te betalen. En er was niemand die daar moeilijk over deed. Dus ik vind het helemaal geen raar voorstel van jullie:). Degene die uitgenodigd worden hebben zelf de keus om wel of niet mee te gaan.

Maar als je zeker wilt zijn dat iedereen die uitgenodigd is ook komt dan kun je het misschien beter wat kleiner houden. Dus idd bij iemand thuis en daar voor lekkere hapjes en drinken zorgen.

19. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben eerlijk gezegd gewend dat de persoon in kwestie dit zelf organiseert en betaald. Toen mijn vader en zijn vrouw bijvoorbeeld 12,5 jaar getrouwd waren, hielden ze een tuinfeest en lieten een catering komen. Ook toen mijn vader 60 jaar werd gingen we met z'n allen gezellig wokken. Alles werd door hun betaald.

Ik vind het wel lief dat jullie dit willen organiseren, maar vind het eerlijk gezegd ook raar dat mensen hun eten zelf moeten betalen. Dus ik begrijp de reacties wel.

20. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het dan gewoon lekker thuis doen met een hapje en een drankje, hoeft niet veel te kosten, het gaat toch om het idee??

Share This Page