Wie kan ons helpen? Wij krijgen een tweeling, wij denken zelf een meisje en een jongen. Nu vonden wij de volgende namen wel erg leuk Thamar en Luka En omdat er in onze omgeving al een Thamar blijkt te zijn, hebben we bedacht er een dubbele naam van te maken. Voor Thamar hebben we meerdere optie's (wordt sowieso een bijbelse naam), maar voor Luka blijkt het moeilijker te zijn. Wat vinden jullie ervan als het meisje een dubbele naam heeft (bijv. Thamar-Hanna, lief en chique) en het jongetje heet Luka (kort en stoer)? En wie heeft er nog ideeën voor wel een 2de jongensnaam?
Ik zou Thamar gewoon zo laten. Een tweede naam voor Luka; Luka Jafeth Luka Benjamin Luka Christiaan Luka Julian
Marcus of Joshua leuk als tweede naam bij Luka. Overigens zou ik Tamar schrijven, past beter (m.i.) bij Luka.
Thamar en Luka vind ik leuk! Als roepnaam zou ik bij beide namen geen dubbele naam geven. Ik vind Tamar mooier geschreven naast Luka.
Ik vind Thamar en Luka niet zo. Ik zou denk ik Thamar ook niet dubbel maken. Het is al een mooie naam zo van zichzelf, vind met een naam erachter echt als roepnaam niet mooi. Wat vind je van de combinatie Thamar en Ezra? Of Joël? Of Joah? Omdat je Bijbels zei, dacht ik, misschien zit er wat bij.