Kerstkindje.. wanneer vertel je het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jen30, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Geweldig... zwanger en dan ook nog uitgerekend op 25 december.
    Helaas pas de echo op 27 mei. Wat duurt dat nog lang.
    Brengt mij op het volgende; Wanneer vertel je het tegen je ouders en broer en zus???

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Wij hebben gewacht tot we een kloppend hartje hadden gezien....
    vrienden e.d. hebben we het pas vertelt toen ik 14 weken was maar dat was vooral omdat we erg voorzichtig zijn ivm zwanger worden niet echt vanzelfsprekend waz hier.

Wel super gefeliciteerd en geniet er van!
    En je moet echt doen waar je je goed bij voelt ;)

3. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Bedankt voor je mailtje. Ik zie dat jullie al een hele weg bewandeld hebben.
    Gaat het nu helemaal goed?
    Ik denk dat ik zelf neig naar het toch vertellen over twee weken. Ik word gek van de positieve spanning.
    Ach en als t mis gaat, heb je hen tenslotte ook nodig..

4. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst. gefeliciteerd met jullie zwangerschap

ik had het destijds het liefst van de daken geschreeuwd hihi
    ik heb het bijna meteen mijn ma, pa, zus en schoonouders verteld
    en mijn ma en zus leefden allemaal zo leuk mee als het mis was gegaan
    had ik aan hen oik veel steun gehad

5. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een Kerstkindje...
    En ja, ik vind het ook lastig. Ik denk dat ik het mijn broer en beste vriendin binnenkort toch wel wil vertellen, maar dan in het echt. Denk dat ik de intake bij vk even afwacht (moet zelfs nog bellen).
    De schoonfamilie gaan we pas in juli inlichten. Dan zitten we met zn allen in een huis. Lijkt me heel leuk als ze het allemaal tegelijk horen.
    Vrienden weet ik nog niet, waarschijnlijk ook pas ergens in juli als de familie allemaal op de hoogte is.

6. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Moeilijk he. Mijn schoonbroer en zijn vriendin weten het al, ouders vertellen we er met Moederdag. Maar wanneer de vriendengroep weet ik nog niet precies..

7. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Daar heb je helemaal gelijk in! Wij hebben het met de eerste echo verteld dan dat we een hartje zagen kloppen, in ons geval was dat met iets meer dan 6 weken dus ;) ook best vroeg om te vertellen. We hebben 2x een miskraam gehad en waren toen ook erg blij dat onze ouders het in ieder geval wisten. Daarom zeg ik ook dat je gewoon echt moet doen wat goed voelt.

We hebben inderdaad een flinke weg bewandeld en zijn erg blij nu blijvend zwanger te mogen zijn ook al is deze zwangerschap ook geen rozengeur en maneschijn.
    Ik ben t.m. dik 20 weken verschrikkelijk misselijk geweest en moest echt gemiddeld zon 10 x per dag overgeven, de misselijkheid is nu grotendeels weg alleen moet ik nog steeds 1x per dag ongeveer overgeven ondanks ik op het eind loop. Daarnaast vanaf 16 weken al last van zenuwen die in mijn rug bekneld zitten door een aangeboren afwijking (mis wat tussenwerfel schijven) en daar is een flinke bekken instabiliteit bij gekomen waardoor ik ondertussen al weken aan huis, naja liever gezegd bed en bank gekluisterd zit.
    Niet fijn, maar het is niet anders! Ik blijf zo goed als ik kan vrolijk en tel de dagen nu langzaam af :)
    Hoop en duim voor je dat jou zwangerschap heel anders mag verlopen!

8. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik ben ook net zwanger van een kerstkindje en kan echt niet wachten om het iemand te vertellen....
    We gaan het komend weekend aan mijn ouders vertellen. Die zou ik het immers ook willen vertellen als het mis zou gaan en zou fijn zijn om van hun steun te krijgen in zo'n geval.
    Verder weet ik nog niet en twijfel een beetje....

Gefeliciteerd en veel succes!

9. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    En ons kindje in aantocht is gemaakt met kerst :D

Wij hebben de opa en oma's wel eerder verteld, na de eerste goede echo en die hebben we gehad met 7 weken en 5 dagen.

De rest kwam pas na de tweede echo en die hadden we met bijna 12 weken.

Ook omdat wij eerder ervaring hebben gehad met een slechte tweede echo.

Gefeliciteerd!

10. jo88

jo88 Nieuw lid

23 apr 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weet ik net 4 dagen dat we zwanger zijn van een kerst kindje
    We hebben het nog even geheim gehouden maar het weekend gaan we het aan mijn broer en schoonzus vertellen we hebben 6 mei de eerste echo en gaan het dan op moederdag aan onze ouders vertellen wel een mooi dag dachten wij.

Hebben jullie veel klachten nu ??

11. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Goedemorgen en gefeliciteerd!!!
    Wij hebben de knoop doorgehakt. Vanavond zijn mijn ouders aan de beurt en overmorgen mijn schoonouders.
    Ik heb knallende koppijn, moe en ben enorm warrig en heb zo nu en dan wat steken in de baarmoeder.
    Niet misselijk of zo. Jullie?

Ik heb 27 mei pas een echo. Laat hè? Als ik t zo allemaal lees, hebben de meesten een echo met 7 weken.

Groetjes

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

13. happy7

happy7 Lid

12 apr 2014
    9
    0
    0
    Ik weet het nu een week. En kan mn mond echt niet houden. Ouders, schoonouders en broer+ schoonzus weten het nu. Mocht het mis gaan mogen ze het ook weten. Ze weten in wat voor traject we zitten dus het verstopt houden was zoiezo lastig. We hebben met 7,5 week 1e echo ivm 1e keer mk. Vanaf 12 weken willen we het pas echt wereld kundig maken
    :)

14. mies 88

mies 88 Lid

20 apr 2012
    77
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ik was oom uitgerekend op 25/12/12 maar is 5/12/12 geworden ik heb het ouders en schoon familie meteen verteld en vrienden met 10 weken konden niet meer wachten hihi sucses nu verwachten we ons kindje officieel 16 mei maar heb al datum voor inleiding duurt niet lang meer zo spannend

15. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Hier net na kerst uitgerekend. 29-12
    Bij de eerste verteld met 6.5 weken omdat ik er zo ziek van was.
    Bij de keer erop al vroeg verteld 5 wk omdat we zo blij waren. Zondag verteld en maandag ging het mis. Wij wachten dit keer nog even met vertellen tot we zeker weten dat het allema goed zit. Ik kon m'n moeder (en schoonmoeder) namelijk niet uitstaan toen het mis ging!
    7 mei echo met 6.2 weken op eigen verzoek.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

16. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Mijn moeder en zus direct na de eerste echo met 6.1 weken, had daarvoor 3 miskramen gehad waar hun van wisten dus kon niet wachten om ein-de-lijk te kunnen vertellen dat het hartje klopte!

Mijn schoonouders na de echo van 7 weken, omdat ik die week juist heel duizelig en misselijk was.

En de rest na de 11 weken echo, wat ook direct de termijnecho was.

17. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier een sinterklaas kindje... 5 dec. uitgerekend.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik was 2de kerst dag uitgerekend en wij hebben het met Moederdag tegen de ouders/zwagers verteld. De rest met bijna 12wkn (we vierden toen onze beide verjaardagen dus iedereen was er).

Hier pas 2jan bevallen (gelukkig). Vond de uitgerekende datum wel leuk zo met kerst maar vind het nu wel fijn dat hij na de feestdagen een echte eigen verjaardag heeft.

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Gewoon vertellen wanneer het goed voelt. Bij de eerste hebben we het op de dag van positief testen verteld. Nu hebben we twee weken gewacht, dat kwam toen net leuk uit met Sinterklaas. :)

20. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Afgelopen woensdag verteld tegen mijn ouders, ineens was het moment daar.. mijn vriend en ik keken mekaar aan en het moment was daar :)
    Vanavond mijn schoonouders, spannende momentjes he!

Deel Deze Pagina